- 1331 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUM VE ELEŞTİRİ.
Yedi yıldan fazla bir zaman oldu Edebiyat defterinde yazmaya başlayalı.
İlk günlerim dün gibi aklımda, neredeyse her okuduğum şiire yorum yazıyor, karşılığında benim şiirime yorum yazıldıkça çocuk gibi seviniyordum!
Benim ya da bir başkasının şiirinde eleştiri gördüğüm zamansa içten içe kızıyordum!
Aradan zaman geçtikçe anladım ki boş bir hevesmiş yorum yazıp karşılığında yorum almak.
Asıl önemli ve şiirde yol alabilmemiz için gerekli olan, uygun bir dille yapılmış haklı eleştirilermiş.
Bu sebeple aramıza yakın zaman önce katılmış, yorumu önemseyen, hatta yorum yazanları dost, yazmayanları kendini beğenmiş, kibirli, ukakâ olarak gören arkadaşları anlayabiliyorum.
Ama zamanla onlar da anlayacak ki şiirin kalitesine bakmaksızın, hatır için yapılan övgü dolu yorumların gönlü hoş etmekten başka bir faydası yok ve şiiri gerçekten ciddîye alıyor, zaman geçirmenin ötesinde görüyorsak eleştiriler çok daha faydalı.
Ve yine görecekler ki kendilerine bolca yorum yazan, "dostum", "canım", "hocam" diyen insanların çoğu gerçekten dost değil, bunu da bir vesileyle mesela işlerinin yoğun olduğu bir dönem fazla yorum yazamadıklarında kendilerine yapılan yorumların kesilmesiyle, o "can dostum" diyenlerin artık selam bile vermemesiyle anlayacaklar.
Ve yine görecekler ki asıl dostları onlara hatalarını gösterip düzeltmesine yardımcı olan, yani onların iyiliğini isteyen insanlardır.
Ve belli bir süre sonra onlar da yorum yazarken seçici olmaya, emek verilmemiş şiirlere hatır için yorum yazmamaya başlayacaklar, dolayısıyle yorum sayıları buna paralel olarak düşecek ama önemsemeyecekler.
Bunun en büyük ispatı benim şiirlerimdir.
Hergün onlarca yorum yazdığım dönemlerde yazdığım ve bugünküler kadar iyi olmayan şiirlerimde kırk elli yorum varken, o zamana göre daha iyi yazdığım ama önüme gelen şiire yorum yazmadığım, seçici davrandığım bu dönemde hem yorum, hem de dost! sayımda müthiş bir düşüş var.
Bu vesileyle şiire yeni başlamış ya da sitemize yeni üye olmuş arkadaşlara tavsiyem hatır için yapılmış övgü dolu yorumlardan çok eleştiriye önem versinler ve yoruma ayırdıkları zamanı şiire ayırsınlar, şiirde ancak böyle kendilerini geliştirebilirler.
Herkese şiir, sevgi, saygı, dostluk ve kardeşlik dolu günler diliyorum.
Mustafa Çetiner/2mayısikibin13.
.
YORUMLAR
Hocam yazınızı okuyunca sitedeki ilk günlerimde sizin profil sayfanızdan yorumlarınızı okuduğum günleri anımsadım ve sırf sayfama gelip yorum atmanız için yazı yazdım defterde . İyi ve kötü şiir diyorsa gelip düşüncesini söylesin şiirimizin neresi iyi ,neresi kötü diye . ama duyacaklarımı göze alarak .. çok geçmedi o yazı vesilesiyle sizi tanıdım .Hani şunu söylemek isterim şiir konusunda hep eleştiri almak istiyordum çünkü amatörüz bizler ama güzel şiir de yazmak istiyordum ama nasıl ?
Bunun şiirde kalemi güçlü olan ustaların kırıp dökmeden yapacakları uyarı ve yol göstermeyle olacağına kanaat getirdim .Size ve sitede bir çok hocama sordum şiirdeki hata yaptığım yönleri .Sağ olsunlar bildiklerini söylediler ama ben hiç gurur meselesi yapmadım çünkü gerçekten şiir yazmayı bilmiyordum .Yazıyordumda birşeyler onu şiir sanıyordum . Ne zaman ki gerçek eleştiriler geldi karar verdim kalemime çekidüzen vermeye ve şiiri o zaman sevdim .
Bu konuda yardımlarını esirgemeyen tüm hocalarıma sizde dahil çok teşekkür ederim .
saygılar selamlar can abim
Birselamver25 tarafından 5/4/2013 12:10:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Bu sayede senin gibi bir kardeş sahibi oldum.
Şiire verdiğin önem, vatanperver duruşun ve dostluğun, kardeşliğin için ben teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle.
edebiyat şiri yada nesir farketmez başkaları beğensin övgüler yağsın diye yapılmaz...
zira bu sitede her yazan çizen kendince amatör olarak bu işi yapan insanlardan oluşuyor ..bu ruh işi..yazmak başkası için değil kendin içindir..ruh fırtınanı dindirmek adına...paylaşmak anlamında sitede bulunuyoruz ..kendimizi beğendirmek için değil..
selamlar..
(Mustafa Çetiner)
Okuyucuya saygı adına kendimizi geliştirerek elimizden geldiğince kaliteli eserler vermek olmalı gaye.
Bu da sık paylaşımdan çok şiirlerimizi tekrar tekrar gözden geçirerek deyim yerindeyse demleyerek paylaşmakla, haklı eleştirileri dikkate alıp o hataları tekrarlamamaya çalışmakla mümkün.
Ama panoda bir yazıtım olsun , yorum yazayım, yorum alayım, PC başında hoşça vakit geçireyim diye düşünüyor ve şiirimiz panodan düşer düşmez yenisini ekliyorsak zaten bu alanda ilerlemek gibi bir niyetimiz yok demektir.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Aslında uzaktan bakılınca önemsiz bir konuymuş gibi geliyor. Hele de bu tür sitelerde yazılar yayınlamaya yeni başlayanlar belki de bu ne şimdi diyebilirler bile. Fakat sahiden önemli bir nokta.
Kendi adıma buraları baştan beri bir edebiyat okulu gibi gördüm. Tabiki buralarda yazan insanların pek çokları ben gibi amatörce yazılar yayınlayan insanlardı. Ancak buna rağmen birbirimizden çok şey öğrendiğimizi düşünüyorum. Öylesine yapılmış, belki farklı maksatlar taşıyan yorumlar yerine üslubunca eleştirilen olmayı hep daha fazla önemsedim. Güzel yaklaşımı ve bölüşümü kutluyorum.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Seni bu yazıda eleştirecek olursam:
1. YORUM VE ELEŞTİRİ.
- Başlıktaki ''.'' gereksiz.
2. Ve belli bir süre sonra onlar da yorum yazarken seçici olmaya, emek verilmemiş şiirlere hatır için yorum yazmamaya başlayacaklar, dolayısıyle yorum sayıları buna paralel olarak düşecek ama önemsemeyecekler.
- Cümlesinde geçen ''dolayısıyle'' kelimesi yanlış. Doğrusu ''dolayısıyla'' dır.
Saygıyla.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Hepimiz aynı yoldan geçtik gerçekten şiire emek ve gönül verenler gerçek dostun kimler olduğunu anlayacaklar ama belki de geç kalacaklar.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
üstadım ne kadar güzel bir konuya el atmışsınız malesef öyle oluyor bu sitelerde iki satıra 100 yorum hak eden şiirlere kimse yüz çevirip okumuyor bile size hak vermemek elde değil saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
haklısınız dostum, kutlarım sizi.. teşekkürler öneri ve görüşleriniz için..selamlar,saygılar..
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.