- 878 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Emek Bayramınız Kutlu Olsun
Mürsel Adıgüzel
Bakış
BİR MAYIS EMEK BAYRAMI KUTLU OLSUN
Değerli okurlarım. Bugün bir Mayıs emekçilerimizin bayramı. Her yıl olduğu gibi, yılda yurdun çeşitli yerlerinde bayramlarını yapmaya çalışacaklardır. ne yazık ki en büyük ilimiz olan İstanbul Taksim meydanında bayramlarını kutlayamadılar. Ülkenin kalkınmasında, gelişip zenginleşmesinde inanılmaz pay sahibi olan emekçi kardeşlerimizi öcü görmek, ülkemizde prensip haline geldi.
“Tok acın halini bilmez.” derler. Tokların yaşantısını renklendiren ve ceplerini şişiren ama ne yazık ki öcü gibi görülen bu insanlarımız, bizim en yüce değerlerimizdir. Bir ülkenin burjuvası, işçisini temin edemezse, parası ne işe yarar. İşçilerimi zinde çalışma hayatı içinde olmaması, karnının doymasını sağlamaz. Bu ölçü içinde, para ve emek dostluğunun kurulması şarttır. Bu öyle bir dostluk olmalıdır ki, ikiz kardeşler gibi yan yana yürünmelidir.
Hiçbir kalkınmanın emeksiz kendi başına olduğu söz konusu değildir. Her koşulun biri birine mutlak ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı çalışma hayatı içinde sevgiye ve aşka dönüştürerek elde edilecek ürünlerin, ortak paylaşımında, işçi emeğinin karşılığını alacak, işveren de, sermayesinin karşılığını alacaktır. Dünyanın neresine giderseniz gidin, çarkın işleyiş şekli budur. Ama karın tokluğuna çalıştırıp insanı değerler ölçüsü içinde olunmaz ise, sonucunda mutlaka çözüm arayışı olacaktır. İşçi tarihinin sürecinde bu tür olaylar yaşanmıştır ve yaşanmaya da devam edecektir. Hak ve hakikatin var oluşuna bakarak doğrular içinde olmak zorundayız.
O zaman, bu emeğin yaratıcısı insanların bir gününü zehir zıkkım etmek niye. Sizler bu ülkeyi yönetenler, vatanının kalkınmasında gecesini gündüzüne katanların bayramından neden korkar hale geldiniz.
Biliyorum, vereceğiniz sudan bahane cevaplar belli. Onların istedikleriyle bizim düşüncelerimiz çakışıyor. İstemleriniz uyuşmuyor. Sorun bu yalan mıdır?
Siz onu benim külahıma anlatın. Ezerek çalıştırdığınız işçilerimizden günlerini kötüye kullanırlar mantığıyla, zarar vereceklerinden korkuyorsunuz. Onları bu şekliyle kışkırtıp, Kamuoyu yaratmasınlar istiyorsunuz. Bence emekçiden korkmaya gerek yok. Ülkenin imaretinde var olan-dırlar. Bu insanlar geçmişte hak etmedikleri bir şekilde kurşunlandılar. Öldüler, yaralandılar. Yürekleri halen matem-dedir. O yerin anısını her bir Mayısta gözlerinde canlandırmak istiyorlar. Bu insanlar panzerlerin altında can verdi. Bu insanlar acımasızca işkenceden geçirildiler. Durum bu iken, bir günleri bile direktiflere bağlamak isteniyor. Gelin ortak aklı kullanalım. Bırakın bu değerli emekçilerimizin çok önemli olan bu günlerini zehir etmeyelim. Onlar konuşsunlar. Emekçilerimiz konuşsunlar. Şiirler okusunlar. Davul ve zurna eşliğinde halay çekip oynasınlar. Bu onların hakkıdır. Bırakın özgürce bir günlerini yaşasınlar.
Korkmayın onlarda hiçbir kimseye zarar gelmez. Ama zarar vermek isteyenleri de devletimizin önlem almasıyla gerçekleşmiş olur. Bir daha sular idaresinin üstünden mermilere muhatap olmasınlar.
Bütün emekçilerimizin Bir Mayıs Emek Bayramını candan kutluyor, sevgiler sunuyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.