- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TELEFONLARIN EKONOMİYE ZARARLARI
Telefon deyince son dönemlerin iki büyük şirketi Apple ve Samsung kârlarını yükselten dört şirketten birileridir. Apple 2012 döneminde % 72 kar elde ederek en büyük rakibi Samsung’u ikiye katlıyor. Samsung’un 2012 büyümesi ise % 29. Blackberry, Motorola % -1 büyüme elde ederken son yılların bahtsız şirketi Nokia % 0 büyüme elde etti.
Tabi bunların bazıları ne kadar şirketlerin yüzlerini güldürecek durumda olsa da bazı durumlar şirketleri korkutturacak gerçeklerin olduğu yadsınamaz. O korkutucu gerçek ise; ÇAKMA TELEFONLAR. Birebir yapılan, modelin özellikleri, logosunu çalmak ve bu sahte telefonların elden ele ve Pazar alanlara kayması. Hatta bu durumu önlemek için Nisan ayında Avrupa Birliği, ürün korsanlığını önleyecek bir komisyon oluşturduğunu bir haber sırasında öğrenmiş bulunmaktayım.
Bu Çakma ya da ürün korsanlığını TAYVAN, ÇİN ve HONG KONG da üretim yapıldığı biliniyor.
Özellikle bu pazarlık internet üzerinden yapılıyor. Eminim birçoğunuz Facebook reklamlarında bulunan Bugüne Özel İndirimler adı altında telefonlar. Ben bir gün bu kişilerle iletişim kurarak nasıl bu kadar ucuz olduğunu sorduğumda Dubai’de yapıldığını ve birebir özelliklerin olduğunu söyledi.
YÜKSEL GÜRBÜZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.