- 1000 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Telefon Numarası
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Telefon Numarası
Çok sevdiğimiz bir arkadaşımız bizden kanser hastasını olduğunu saklamış olduğunu rahmetli olmasına on beş gün varken öğrendik ve şok yaşadık..oysa bir ay önce, onunda içinde olduğu çok kalabalık bir arkadaş gurubu ile çocuklarımızı alarak bir kır lokantasında yemek yemiştik.
Gamzenin annesi kanser hastası idi ve sürekli annesinden,annesinin hastalığından ve midesinden sürekli şikayet eden babasından bahsederdi.
Annesinin kanser hastalığı olduğu sırada,kendisinin de kanser hastası olduğunu hiç bir zaman söylemedi..
Yeğenimin düğün gecesi,düğüne davetli bir arkadaşıma “Hoş geldiniz” demek için masalarına gittiğimde, o kadar gürültünün ve kalabalığın içinde bana “Sare,bu gün öğrendim,gamze çok ağır hasta,günleri sayılıymış” dediğinde hiç inanmadım ve olayı çok büyüttüğünü düşündüm.Çünkü bir ay önce bütün gün bir aradaydık ve gamze çok mutlu görünüyordu.Nasıl olurdu da günleri sayılı olurdu..Gerçekten de inanmadım.
Düğünün ertesi günü,yorgundum ve uyumak istiyordum.Arkadaşım beni telefonla aradı.
-Hemen gel! Gamze ‘ yi hastaneye götürecekler.Oradan dönmeyebilir..” dediğinde.. Uyumaktan vaz geçip Gamze ‘lere gittim..
Gördüğüme inanamadım.Bir ay içinde bir insan nasıl böyle değişir..Beni tanımadı bile.Kocası kucağına aldı,arabalarının önüne oturttu,hastaneye doğru yola çıktılar.
Yirmi senedir hiç birimiz Gamze ‘ yi tanımamışız.Gamzenin evlatlık olduğunu,kendi öz ailesini bulduğunu ve çok problemli insanlar olduğunu babasının hapiste,kız kardeşinin kötü yolda olduğunu abisinin uyuşturtucu bağımlısı olduğunu…Gamzenin bir çok ekonomik problemi olduğunu….
Duyduklarımız karşısında onu tanıyan,yada tanıdığını zanneden onca arkadaşı şok yaşadık..
Kanser hastası olduğunu üç yıl önce öğrendiğini ve tedaviyi ret ettiğini de öğrendik…yeniden şok yaşadık…
Tedaviyi ret etmekle Gamze bir çeşit intihar yolunu seçmişti…
Hastaneye yattıktan on beş gün sonra onun ölüm haberini aldım.Gözü yaşlı bir eş ve boynu bükük iki küçük çocuk bıraktı kendisinden geriye..
Nur içinde yat Gamze…
Üzerinden tam beş yıl geçti…
Gamzenin telefon numarası hala telefonumda kayıtlı ve silemiyorum…
Şİmdi diyorum şimdi
Hayal işte...
Bassam telefonumun tuşuna
Gamze çıksa karşıma
Hal hatır sorsak birbirmize
Ben ona yine desem,sesin durgun geliyor
Bir sorun mu var
Onun cevabı belli zaten
Yok ben iyiyim üşütmüşüm işte biraz
Ah be gamze ah
Sırlarını da alıp gittin..
Bu kadar mı ağırdı yükün..
Anlatsaydın be gamze anlatsaydın rahatlardın...
Nurlar içinde uyu gamze nurlar içinde...
Yazımı günün yazısı seçen seçici kurula,okuyanlara ve yorum yazarak beni onurlandıran herkese çok teşekkür ederim..
YORUMLAR
:(
AĞLASAM SESİMİ DUYARMISINIZ MISRALARIMDA
AĞLASAM SESİMİ DUYARMISINIZ MISRALARIMDA
DOKUNABİLİRMİSİNİZ GÖZYAŞLARIMA ELLERİNİZLE
BİLMEZDİM ŞARKILARIN BUKADAR GÜZEL,
KELİMELERİN İSE KİFAYETSİZ OLDUĞUNU
BU DERDE DÜŞMEDEN ÖNCE.
BİR YER VAR BİLİYORUM HERŞEYİ SÖYLEMEK MÜMKÜN
EPEYCE YAKLAŞMIŞIM,
DUYUYORUM
AMA
ANLATAMIYORUM.
Orhan VELİ
Ne zaman ve nerede karşılaşacağımızın belli olmadığı ama bir gün mutlaka yüzleşecek olduğumuz ölüm yakınlarımızda gerçekleştiği zaman hissettiriyor kendisini. Her ölüm geride küçük veya büyük bir boşluk bırakıyor. Bir insanın varlığı ile anlam kazanan her şey öksüz ve yetim kalıyor. Bardağı, fincanı, giysileri, sevdiği manzara...
Allah rahmet eylesin, kaldıramayacağımız yükler vermesin...
sareyaprak
Çok teşekkür ederim...
saygılar...
sareyaprak
Aslında bu konu ile ilgili çok daha fazla dramatik olaylar geldi sonradan kulağımıza da,ben onları yazmadım..
Yazmam mümkün değildi...hiçkırırdım...
Her ölüm aynı acıyı bırakmıyor yüreklerde..bazıları esiyor geçiyor..bazılar ise hiç sönmeyecek bir mum yakıyor yüreklerde giderken..ve bir çok keşkeler....
Çok teşekkür ederim...
selamlar...
BOZKIR'İ
aynen
her evde bir ocak kaynar kiminde aş kaynar kiminde dert bilinmez derler eskiler
sareyaprak
Anlatacak.rahatlayacak..da bazıları da deveyi pire yapıyor yani...:)))
Teşekkürler
sevgimle..
efendim yazı çok duyguluydu gözlerimin dolmasına vesile oldu çok acı bir durum ne yapabilirizki biz aciz kullarızyaradan böyle uygun görmüş Allah nur içinde yatırsın yakınlarına sabırlık versin sizide kutlarım böylesi paylaşımınız için saygılarımla selamlar
sareyaprak
Eh ..işte ondan sonra ağladım..yazdım..
Çok teşekkür ederim..
selamlar...
bazen yaşam öyle ağır geliir ki insana çekip gitmek en iyisidir dersiniz...
rahmetli arkadaşınızın meşakkatli bir yaşamı olmuş..
onun neler çektiğini hiç birimiz anlıyamayız...sırtına yüklenen onca yükün ağırlığında ezilirken kanserin gelişide pek süpriz olmamıştır...bardağı taşıran son nokta...
bırakın silmeyin telefon numarasını...arkadaşınız sizin yüreğinizde hala yaşıyor..
sevgiyle kalın...
sareyaprak
Silemem o telefon numarasını mümkün değil...
Biz yaşadığı hayatı sonradan öğrendik..hiç bir zaman kimseye hiç bir şey söylemedi..demek çok ağır geliyormuş ona hayatının gerçekleri...
Çok teşekkür ederim...
Sevgiler...
Bazen insan öleyim de kurtulayım der ama bir de geride kalanları düşünse,tebrik ederim saygılarımla.
sareyaprak
evlerden uzak olsun..
çok teşekkür ederim
saygılar...
Allah rahmet eylesin.Zor bir hayat yaşamış rahmetli.Sanırım bu hayata direnmeyi seçmemiş.neden seçsin ki?Kim bilir kimlerde ne sorunlar var da çok insan sıkıntılarını içinde saklar.
Kendisi bilmediği bir hayat yaşamış.Öğrendiğinde ise tüm hayalleri umutları yıkılmış.
Hüzünlü bir hikaye ve güzel bir paylaşım.tebrikler.
sareyaprak
kader mi bunun adı...????????
Çok teşekkür ederim..
saygılar...
sareyaprak
Benden de selam...
sareyaprak
Selamlar...
Bazı numaralar silinemiyor Kızım...
O da bunlardan biri...
Benim telefon rehberimde de silmeye elimin varmadığı ama artık kullanılmayan numaralar var...
Mekanı Cennet olsun Gamze Bacımızın.
sareyaprak
Bende asla o numarayı silemeyeceğim..
Çok teşekkür ederim..
saygılar...
Sevgili Sare
Tam anlamıyla '' Senin derdin dert midir, benim derdim yanımda'' Türünden bir yazı olmuş...Büyük bir üzüntü ile okudum. Yirmi yaşında gencecik bir insan bu kadar ağır bir yükle yaşamak istememiş demek ki. Kolay değil elbette.
Bu kanser nasıl bir illetse artık benim üç tane tanıdığım insanı aynen senin dediğin gibi bir ay içinde aldı götürdü. Allah sabırlar versin.
Gösterdiğin bu vefa örneğinden dolayı da seni ayrıca tebrik ederim
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Hocam çevremizde sürekli dert yanan insanlar var..gerçektende onlara kızıyorum...ve onları bencil ve sadece kendini düşünen insamlar olarak görüyorm..
Hatta o tip insanlara çok kızdığım da lafta söylüyorum...tahammül edemiyorum..çünkü..
Dert diye yakındıkları dert değil çünkü...gelde sinirlenme..
Gamze ile ilgili keşkelerim o kadar çok ki... keşke..keşke...anlasaydım..ona yardım ederdik..bu kesindi çünkü...o bunu biliyordu ;ama o bunu istememedi...
Çok teşekkür ederim..
sevgi ve selamlar...