- 424 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İlah İnancı, Allah inancı değildir!
İlah İnancı, Allah inancı değildir!
İlah inancı, Allah inancı kılıfında yutulmasın! La ilahe İllallah (İlah yok Allah var)!
İlahlaşan kavramları reddetmeden Allah inancına ulaşmak imkansız!
Benliği ve kimliği silinen insanı, ister şeytan ile korkut ister ilah ile fark etmez! İlahlarla şeytan zaten dans halinde. Bu nedenle insan benliğini silmek hedeftedir. İlahlar ve şeytanlar bunun için uğraşır.
İnsanlık gelişim tarihinin ilk aşamalarında insan ilahlar, yarı insan ilahlar, putlar ve aracılar hep oldu; olacakta…
İlahlar, kana doymaz! Kurban isterler… Önceleri insanlar kurban edilirken sonraları hayvan kurban edilmesi insanlığın ilerlemesiyle doğru orantılıdır!
İlahlar, savaş isterler! İlahlar için savaşma geleneği de eskidir! Önceleri ilahları istedi ayağına kendi yağmacılığı için savaşanlar son dönemlerde ilah bahanesini daha yumuşak gerekçelere büründürdü! Mesela din yayma, özgürlük getirmek, kargaşa çıkardıkları yerlere huzur götürmek bahanesi; fikir ve ideolojik maksatlar! Ganimet ve cariyeler de bonus, hediye…
İlahlar, ibadet ister! İlahlar, insanın zelil ve benlikten yoksun olmasını ister! Bu nedenle devamlı yalvaran, yalakalık eden, ihtiyaçlarını kendi çabasıyla değil de gökten isteyen zavallıların oluşmasına zemin hazırlanır!
İlahlar, namussuzdur! Eski yazıtlarda insan kızlarıyla yattıkları ve insan kızlarını çok sevdikleri bilgisi birilerin ilah kılıfında namussuzluk ettiğini göstermeye yeterlidir! İlahlar kendileri asla ahlak ve namus kavramına tabi olmaz! Onlar toplumu hizaya getirerek silik şahsiyetli kişiliksizleri yönetmek isterler. Kutsal değerleri kullanarak! Ayrıcalıklı kişilere dikkat! İsa peygamber zamanında (Maria Magdelena) bir kadını fahişelik suçundan taşlayıp öldürmek istemişler! İsa “İlk taşı günahsız olanınız atsın!” diyerek kadını kurtarmış! İsa’nın bu sözünün tesirinden günahları onlara görününce dehşete kapılmışlar!
İlahlar, menfaatçidir! Kutsal işlerden aslan payını alırlar! Kendileri çalışmaz, toplumdan yemlenirler, günümüzdeki örneklerini siz görüyorsunuz! Kendi toplumlarının kaynaklarını satıp yerler! Eski Mısır’daki ilahlar, genç kızlar dahil tüm maddi kaynakları sömürmüş. Bu nedenle tapınaklara Yusuf peygamber savaş açmış ve ilahların aracısı olan rahipleri zindana tıkmış…
Her asrın maddi manevi hastalıkları farklıdır! Bir önceki devranda “Ben” lik hastalığı var idi ve benliğin üzerine gidildi! Şimdi benlik zayıf düştü! İnsanlar benliğini kaybetti! Şimdi benliği kurtarma zamanı! Kişiliksiz, robot gibi ezber öğretiler ve hazır paket hazlarla yaşayan insanların öz benliklerini bulması gerekiyor! Eski söylemdir “Benliği şımartmamak!” Söyleye söyleye insanlarda benlik bırakmadılar! Oysa insan “Ben” ile bilir Rabbini…
Sözün değeri özünde! Kısa kesiyorum.
Ünlem
Ezeli kavga devam ediyor!
İlahların bahanesidir şeytanların icadı!
Zavallılar hep kullanılır!
Sakın!
Bu kavgada kazanan yok!
İlahların satrancında "Şah" olsan!
Şahlardan biri mat!
Yaşam ve ölüm, oyunda yarı yarıya!
Şimdi tüm ruhlar kıyamda!
Herkes kendi sürüsünde!
Ben "İyi" değilim, "Kötü" hiç değil!
İlahlarınız istedi, savaşın!
Ata piyon verilir!
Ortalık temizlenecek!
Zaten "Melek" olmasa, "Şeytan" da olmazdı!
Kol kola, el ele verip; ilahlarını yücelttiler!
Sana göre"İyi" ya O’na!
Bana göre hava hoş!
Oyunda değilim!
Ahmet Bektaş
“La ilahe illallah” (İlah yok Allah var.) Allah’a ilah kavramıyla inanmak Cehennem’i bir hali netice verir!
Selametle,
Ahmet Bektaş