- 1023 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YILDO'YA ADRES SORUNCA...
Net 50 Kg adlı fıkrayı anlatırken aşağıdaki cümleyi kullanmıştım:
Fıkra denince aklımıza ilk gelebilecek bölgemiz hangisidir? Herkes’in "Karadeniz Bölgesi" dediğini duyar gibiyim. Bir gün Temel diye başladık mı, Dursun’la devam eder bitmek bilmez Karadeniz fıkraları... Soruyu değiştirelim. Fıkra denince aklımıza ilk gelebilecek il veya ilçemiz hangisidir? Ben Erciş diyorum. Belki il veya ilçelere has fıkraları bilmediğimdendir bu cevabım
Erciş Fıkralarından ikisini daha anlatacağım bu yazımda.
Yıldo’ya adres Sorunca:
Ercişli bir öğretmen, yanında bay, bayan iki arkadaşıyla Konya otobüs garajında beklerken bizim Ercişli Yıldo’yla karşılaşmışlar.
Yıldo: " vala ğocam menim otobos mola vermiş, seni görmüşem koşmuşam gelmişem" demiş.
Öğretmen: "iyi yaptın Yıldo" demiş ve eklemiş,"Yıldo ben İzmir’e gidiyorum, Recep’in adresi var mı sende? Onu görmem lazım."
Yıldo başlamış anlatmaya: "Vala çoğ rehet. Garaja gidisen, inisen. garaj Konak otobos var binisen, inisen. Konak Narlıdere otobos var binisen, gidisen gidisen inmisen, gidisen gidisen inmisen, bak inmisen ha. Gidisen gidisen inmisen ha. gidisen inisen ele orda bakkel var. bakkelın yanında bulisan."
Öğretmen:"Yıldo nasıl nasıl" diye sormuş
Yıldo: vala ğoca sen bu keder oğumuşsan öğretmen olmuşsan heç bi boğum bilmisen."
HOŞ KIZ:
Örene de vatandaşın birinin oğlunu evlendirmek için kız arıyorlarmış. Komşulardan birisi falan yerde bir kız var, çok güzel hamarat mı hamarat isterseniz bir görün demiş. Neden olmasın demişler, gitmişler görmüşler.
Oğlan merakla bekliyormuş.
Döndüklerinde sormuş "aba kız hoştu?"
Aba anlatmaya başlamış. Oğul ne diyisen ele hoştur, ele hoştur kıymısan bakasan. Bir yüz var aha bele kıpkırmızı kalın ekmek gibi. Bi gözü var çamış gözü gibi. Hele kollar eledır, eledir kındırak gibi. Kilo desen ele, iş desen ele, vala oğul daha bele hoş kız görmemişem ..