- 1151 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Edebiyat Boş Bir Uğraş Değildir
Kesinleşmiş önyargılar her zaman yanlışlar doğurur, önyargılardan uzaklaşmanın yolu ise başkalarının bakış açısınıda irdelemekten geçer. Üretimlerimizi paylaştığımız bu edebiyat sitesinde, edebten uzak ne yazıkki edebiyatın ne olduğundan habersiz bazı şahıslar sözümona edebi üretimlerini paylaşırken, ahbap-çavuş ilişkisiyle geliştirdikleri dostluklarından ve bu durumun devamından yaralanmak için gösterdikleri çabayı kendilerini geliştirmek için gösterebilseler çok daha iyi olur. Ürettikleri saçma sapan şeyleri öven ,eleştirmeyen , pohpohlayan kişilere nazik ve nezih cevaplar verirken, onları eleştiren hatalı yanlarını gösteren kişilere ise hakaret etmekten asla geri durmuyorlar. saite yönetimine şikayetten başlayıp, engelleme ve kendileri engellenmediği takdirde her türlü kaynaktan yandaşlarıyla saldırıya geçip çekinmeden edebsizliklerini sergileyebiliyorlar. kendi küstahlıklarını ve cahilliklerini örtbas etmek için saldıracak bir açık bulamayınca saçma sapan kurguları öne sürerek güya kendilerini haklı çıkarıyorlar. Fiziksel rahatsızlıklarından tutunda, ruhsal durumlarına kadar buradaki kimseyi ilgilendirmeyen özel yaşamlarını açık etmektende gizli haz duyuyorlar. Küsmeler, bırakıp gitme tehditleri, güya edindikleri dostlara yakınmalarla dolu sitemler, alttan alta iligiye duydukları açlığın dürtüsüyle yalnız kalma korkusunun karışımı bu ruhsal durumları acınacak bir hal alıyor. Edebiyatı beş çayı sohbetine ay çöreği sanan bu gibi şaircik ve yazarcıkların oturup şapkalarını önlerine koymaları gerekir. BU sitenin önüne gelen herkesi üye kabul edip, her istediğini yayınlaması ve hatta saçma sapan üretimleri böcekli, kurdaleli ilan etmesi de ayrıca düşündürücü bir olay. Bu site içerisinde gerçek anlamda elle tutulur üretimleri sergileyenlerden ziyade, herkese koşup belkide hiç okumadan yorumlar yazan, beğeni listeri oluşturan şahısların popüler olmasına şaşırmıyorum. Günümüz reklam uzmanı bu şahısların edebiyatla yakından uzaktan ilgileri olduğunuda düşünmüyorum.
Edebiyat bir altyapı gerektiren, ciddi anlamda bir okuma ve incelemeyle geliştirilecek, dilin özelliklerini yapısını, geçirmiş olduğu evreleri bilmek gibi zorunlulukları yerine getiren bir tutumun ve çalışmanın ürünüdür. Bütünlükten uzak, anlamsız söz öbeklerine şiir ya da edebi bir eser demek çokça safdillik olsa gerek. Benim üretimlerim karalama demek ve her karalamayı insanların gözüne sokmak edebiyat meraklısı bir insana ters gelmiyorsa bu da ayrıca bir problemdir. herkes eline kalem almak zorunda değildir ya da o kalemin hakkını verecek edebi ve edepli şeyler ortaya koymalıdır.
ALİ RIFAT ARKU
29/04/2013
YORUMLAR
Onlar arkadaş ilişkileridir..yazdığınız yazı ile ilgisi var mı yok mu tartışılır....
Edebiyatını geliştirmek isteyen,zaten gereğini de yapar...
Bir çok kişi burada dertlerini sıkıntılarını unutuyor...kendince bir şey yapmanın mutluluğunu yaşıyor...
yazı yazan insanların ne için yazdığını bilemeyiz..kim bilebilir hangi sıkıntılarını yazı yazarken unuttuğunu.. diye düşünüyorum...
Her yerde iyi ve kötü olacaktır..Düzen böyle kurulmuş.
Yazılanların ne kadar iyi,olduğunu anlamakta ancak okuyanın anlayabildiği kadardır.Diyorum.
Eleştiriler ise,ben çok daha iyi biliyorum,gibi.. yani öğretmen tavırları ile yapıldığında kırıcı oluyor...
ve bana göre gerçekten kırmak ve üzmek için yapılıyor...
Benim edebiyat eğitimim yok..Tabi ki edebiyat eğitimi almayı çok isterdim...edebiyatla ilgim okuyucu olmaktan ileri gitmedi..öylesine oyalanıyorum bu sitede..yani bu gün varım..belki de yarın yokum...
İnsanların istedikleri her yazıyı.şiiri paylaşma hakkı vardır..ister derdini paylaşır..isterse sitem eder..
diye düşünüyorum...beğenmeyen okumaz..
Lakin; bir edebiyat sitesinde böyle şeyler olmamalı diyorsanız...
Bence site yönetimi sitede kaliteli ve kalitesiz yazılar diye bölüm oluşturmalı...Herkes anlayabildiğini okur..
Haklı sitemlerinde önüne geçilir...
Saygılar...