- 922 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Duyarlı Olalım...
Duyarlı Olmalıyız…
Dün saat on bir sıraları kapımın zili çalındı.Kapıyı açtım alt kat komşum Ayfer abla:
-“Ben seni yarın torunumun kırk mevlüdüne çağırmaya geldim”.Dediğinde gerçekten de çok şaşırdım.Gelini ile o kadar çok karşılaşmama rağmen hamile olduğunu anlamadım..
-“Tamam Ayfer abla! Gelirim.” Dedim ama utandım da.
O sırada karşı komşum kapıya çıktı.
-Sare abla!benimde torunum dünyaya geldi..oğlum Ahmet ise üç ay önce askere gitti dediğinde..
Daha çok utandım.
Yer yarılsa ben içine girsem diye düşündüm.
Ben apartmandaki neleri kaçırmışım.
Tamam bende haklıydım.Çoğu zaman kızımın yanında duruyorum,annem,ailem kardeşlerim dostlarım nedeni ile ben komşularımı ihmal ettim.
Bu kadar duyarsızlığımı hiçbir mazeret af edemezdi..
Yine de beni çok severler..küsmezler.Bende bilirim ki gönül dosta kırılır.
Bu gün Ayfer Abla ‘ nın mevlüdüne gittim.Orada bütün komşuları,hatta bütün mahalleyi gördüm..İyi de oldu benim için.
Mevlütde Alt kat komşum Zühre teyzenin yanına oturdum.Zühre teyze denmez ona.Maşallah yetmiş beş yaşında olmasına rağmen bir genç kız.Sağlıklı,bakımla,sosyal hayatı olan,sürekli yurt dışı gezilerine giden bir genç hanım efendi.
Zühre Abla beni özlemiş bir sarıldı bana, ağlamaya ve söylenmeye başladı…
-“Sen benim evime iki senedir gelmiyorsun,ben bayramlarda baklava yapıyorum ne elimi öpmeye geliyorsun ne de baklavamdan bir dilim yiyorsun.Sen bizim sokağın kızısın ben senin çocukluğunu bilirim.İnsan bir gelir, bir kahvemi içer..”
Al ..bir kötü durum daha..
-“Haklısın Zühre Abla,ne desen bana haklısın.Söz yarın sana kahve içmeye geleceğim..” Dedim.. ama gerçekten de duyarsız davranışlarım için kendime çok kızdım..Ne olur ki yarım saat bir kahve içimi gitseydim; ama gitmemiştim…
Mevlütden sonra uzun zamandır gitmediğim yaşlı Ayşe abla ‘ ya gittim..Onun yaşı da seksen;ama cildinde bir tek kırışık yok son derece sağlıklı ve bakımlı bir yaşlı. onu da çok zamandır ihmal etmiştim..Beni gördüğüne çok sevindi.Evinde yiyecek ne varsa önüme çıkardı.Çıkardıkları yetmedi bir de sofra kurmaya kalktı.Bütün bunlar bir kez daha bana yaşlıları ziyarete gitmenin onlar açısından ne kadar önemli olduğunu hatırlattı.
Ayşe abla ile uzun ve derin bir sohbete daldık.Yıllar önce eşinin
hastalığı sırasında Hastane başında refakatçı olarak kaldığı sırada…on beş gün aç olduğunu bana göz yaşları içinde anlattı.
-Fakirlik vardı o yıllarda,kimsem yoktu.Eşimi hiç kimse sevmiyordu.O nedenle beni hiç kimse önemsemedi.Hiç kimse ziyaretime de gelmedi.Cebimde param yoktu.Refakatçılara yemek vermiyordu hastane.Ben eşimin artan yemeklerini yedim.Bir çay bile içemedim …üzüntü ve hastalıkla geçen on beş gün içinde…Sadece bol bol su içtim.Utandım “ben açım” diyemedim hiç kimseye…Eve de gidemedim..Evim başka şehirdeydi.Gitsem eşimi kime bırakacaktım.Yok tu benden başka kimsesi…
Boğazıma bir şeyler düğümlendi.yutkunamadım,acıdı…
Biz karnımız tok olduğunda herkesi tok biliyoruz…
Biz sıcacık bir çay içtiğimizde herkesin çay içebildiğini zannediyoruz….
Ayşe Ablanın evinden büyük bir üzüntü ile ayrıldım.Ayşe abla bunları anlattığında rahatlamıştı..Anlatmak istiyordu zaten…Böyle konular herkese anlatılmazdı.anlayana anlatılırdı
Ben sadece duyarlı olmalıyız diyorum..
Televizyonda dinlediği bir habere günlerce üzülen insanlar oluyor.
Beklide onların daha kötüsü çok yakınımızda yaşanıyor…
Duyarlı olalım..fark edelim..ve onurları zedelemeden elimizden geleni yapalım…
YORUMLAR
Komşuları birbirinden soğutan bir de cemaatler Sare Hanım...
Bir bakıyorsunuz, "kadın eli sıkılmaz" diyorlar...
Bir bakıyorsunuz değişmişler, kadınlarla tokalaşıyorlar...
Yeni bir vahiy mi geldi nedir...
Bir defasında eve geldiğimde bir misafirimiz vardı...
Yaşlı bir teyze...
"Teyzeciğim" dedim... "izin verirseniz elinizi öpebilir miyim?"
"Tabi evladım" dedi... "Neden sordun?"
"Teyze" dedim... "Bazen elimiz havada kalıyor, utanıyoruz... "
O da eleştirdi bu tutumları...
Ben yine de elim havada kalmasından korktuğum için eşimin konuklarına kapıdan seslenirim...
"Cümleten hoş geldiniz..."
O cana yakın teyzemiz... Nur içinde yatsın...
yine derinden hüzünlendim bu yazıyı okuyunca.kaleminize sağlık.Bizim insanımızın nasıl sabırlı ve metanetli gururlu olduğunu Ayşe Ablamızdan bir kez daha öğrendim.
Bu Millet Tarihi bu duygularla yazdı.
Çok haklısınız çok şeyi ihmal ediyoruz, maalesef insanlığımızıda.
kaleminize sağlık.
sareyaprak
Çok teşekkür ederim..
saygılar...
ÇOK DEĞERLİ KARDEŞİM.DUYARSIZLIKTAN DEĞİL.ARTIK HERKES KENDİ DERDİNİN TELAŞINA DÜŞMÜŞ KİMSE KİMSEYİ NE GÖRÜYOR NE TANIYOR.OTURDUĞUM BLOKTA İKİNCİ YILIMIZ DOLUYOR,HİÇ KOMŞULUK YOK.İZMİRDE ÖYLE DEĞİLDİ .GÜN YAPARDIK,BİRBİRİMİZE GELİR DİDERDİK,ONLARIN ACISI BİZİM ACIMIZ OLURDU ,SEVİNCİ BİZİM SEVİNCİMİZ OLURDU.DÜN BALKONDAN BAKINIYORUM.BİR CENAZE ALAYI GEÇTİ.EN AZ 50 ARABA .DEDİM Kİ KENDİ KENDİME BİZ ÖLSEK HERHALDE SADECE CENAZE ARABASI OLUR DİYE DÜŞÜNDÜM VE ÇOK ÜZÜLDÜM.BU SEFER ANKSİYETEM ZİYARET ETTİ BUGÜN TANSİYON FIRLAMIŞ 16/10.ARTIK DEDİM HİÇBİR ŞEYE ÜZÜLMEYECEĞİM.BEREKET BİLİYORUM ARTIK DÜŞÜRMEYİ.HASTANE DİBİMDE OLDUĞU HALDE GİTMEDİM.BEN ÖÇNCE SAĞLIK DİYORUM KARDEŞİM.ÇOK GÜZEL BİR YAZIYDI KUTLARIM.SELAMLAR.....
İ
sareyaprak
EEvet komşuluk gerçekten de öldü..Ben küçük bir kasabada yaşıyorum..Burada bile insanlar kendi dünyaları içinde..büyük şehirleri düşünmek bile istemiyorum...
Sevgi ve huzur ile kal...
Çok haklısınız, Sare Hanım. Duyarsızlıktan mı, kendi gündelik telâşımızdan mı, ne dersek diyelim, ama sonuçta bir ihmâldir gidiyor. Ben de sizin gibi üzülüp, ama bir türlü yetişemeyenlerdenim. Oysa komşularımızın, eş- dostumuzun da bizim üzerimizde hakları var.
Selâm ile...
sareyaprak
zaman zaman komşularıma karşı suçluluk duyuyorum..ama yetişemiyorum...
Sevgi ile kal...
evet efendim çok önemli bir konuya parmak basmışsınız eskiden tv olmadığı dönemlerde komşuluk o kadar had safhadaydıki kış geceleri kimse yalnız geçirmezdi akşamlarını ya birileri gelirdi ya bir komşuya gidilirdi şimdi herkes evine kapandı ya fesbukta ya tv de filim veya dizi izler buluyoruz kendimizi komşuluk bitmiş bir üst komşu alt komşunun ne halde olduğunu bilmiyor hale geldik malesef kaleminize yüreğinize sağlık saygılarımla selamlar
sareyaprak
Lakin şu face book bence iyi..arkadaşlarımız orada stediğim vakit ulaşabiliyorum..Keşke herkesin face si olsa ne güzel olurdu değil mi..
Elbette bir araya gelip sohbet etmeye benzemez..mesela face de mısır patlatamaıyz..boza içemeyiz,çay demleyemeyiz...:)))))))
çok teşekkür edereim
selam ve sevgiler...
Ne yazık ki duyarlı olmayı unuttuk, önceliklerimiz değişti.Her konuda üstün olmak, haklı olmak ve para kazanma hırsına öylesine kaptırdık ki kendimizi, çoğu zaman aile bireylerimizi bile ihmal eder olduk.Hep kendimizden üstün hayat standartlarına sahip insanları değil alt standartlardakini de farkedip ona göre duyarlı davranmayı bilmek hepimizin boynunun borcu.
Canı gönülden tebrik ederim samimi paylaşımınızı.
Saygılarımla
sareyaprak
Haklısın arkadaşım..
Her kes kendi derdine düşmüş...
aslında hiç bir mazereti olamaz bu davranışın...
Sevgiyle kal....