- 2533 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
"250 Bin Mehmet Toprak Oldu, Toprak Bize Vatan Oldu.."
Çanakkale bir destan olmuş, ben ne yazabilirim ki bunun üstüne? Dünya tarihinin en kanlı savaşı olan I. Dünya Savaşı’nın en kanlı cephesi. Metrekareye ortalama 3.000 mermi düşüyor savaş sırasında. Bu rakam dünya savaş tatihinin en büyük rakamı. Havada çarpışma ihtimali 600 milyon’da 1 olan mermilerden, onlarcası havada çarpışıyor..
Mustafa Kemal’i Mustafa Kemal yapan savaştır, Cumhuriyetimizin temelini atan savaştır bu. Tek dişi kalmış canavarlara savaşın onlarca savaş gemisiyle, dünyanın dört bir yanındaki sömürgelerinden getirdikleri insan yığınlarıyla, topla, tüfekle değil inanç ile kazanılacağını gösterdiğimiz savaştır. Tek dişi kalmış canavarların kalan tek dişini de söktüğümüz savaştır.
Bunu yapmak okumak kadar kolay değildi elbet. Mustafa Kemal Ölmeyi emretmişti askerlerine, savaşmayı değil!.. Mermisi biten süngüsüyle yürüdü bir kaç metre ilerideki düşman askerlerinin üzerine. İki adım sonra öleceğini bildiği halde tereddüt etmeden, gülerek koştu mermi yağmurunun içine!..
Bir avuç toprak parçasının üstünde tam 250.000 şehit verdik.. "250.000 mehmetçik bizim için şehit oldu. 250.000 mehmetçik bizim için toprak oldu. Toprak bize vatan oldu!.."
Çanakkale Destanımızın 93. yılı hepimize ders olsun.. Topraklarımız dünyanın en yakışıklı toprakları. Topraklarımızda tüm dünyanın gözü var. Topraklarımızda tüm dünyanın kuyruk acısı var.. Topraklarımızın üzerinde biz varız, lütfen bu vatanı hiç kimseye bırakmayın!..
YORUMLAR
Çanakkale den bahsettiğin için ayrıca teşekkür etmekle beraber, bazılarına göre bizim o meydanı kırmızıya boyamak için verdiğimiz şehit sayısının 160 bin olduğunu belirtmek isterim.
bu biraz tartışmalı bir konu,
buna rağmen sayı o kadar önemli değil..
bize düşen Çanakkale destanı ile ilgili halihazırda yazılmış olan onlarca eseri okumayı, kendimize şehitlerimize olan bir borç bilmemiz...
Evet, Çanakkale yi öğrenmek bir borçtur, onu öğretmek ve hatrılatmak da...
Türkiye ÜNİVERSİTELERİNDE hala bu savaşı Japonlarla ya da Ruslarla yaptığımızı zannedenler var...
ÇAnakkale hakkıında hissettiklerimi tam olarak anlatamayacağımdan yazamayacağımdan yazmaya korkuyorum, keşke öyle bir teknoloji olsa ki ÇAnakkale hislerimi kalbimden alıp kağıda döküverse...
tekrar çok teşekkür ediyorum Mustafa Bey, son olarak şunu hatırlatıyım ki, o Mehmetlerimiz toprak olmadı, onlar başka bir boyutta yaşamlarını sürdürmektedirler... Buna emin ooun!