İĞDE ÇİÇEKLERİ
Bizim oralarda iğde ağaçları çoktu. Nerde iğde ağacı görsem gelir aklıma doğduğum yer..Çiçeklerinin kokusunu çok severim. O koku uzaklardan bana gelse içime dolsa bana verdiği huzuru ve mutluluğu tarif edemem..Kokladıkça ;Sızılarım, acılarım,huzursuzluğum bıkkınlığım bir anda gecer sanki ; içim hafifler. O duyguyu anlatmak zor tarifi yok gibi yada ben edemıyorum..
Nedenini düşünüyorum....Hüzün doluyor yeniden içime , kokladkıkça gözlerim buğulanıyor , göz yaşlarım ben burada daha fazla kalamam der gibi kendini yanaklarımdan aşşağı bırakıyorlar.. İğde ciçeklerinin kokusunu duydukça içimi ,çoçuksu bir sevinç kaplıyor ,yeniden ben oluyorum.Kısa bir anda olsa oylece kalaklıyor anılara dalıyorum..
Çoçukluğum ve doğduğum yer..Orada ne çoktu iğde ağaçları .bahar geldimi kokusunu her yere yollar, burası benim der gibi nazlı nazlı salınır doğduğum yerin kokusu olurdu... Yolların caddelerın etrafında hep o vardı iğde ağaçları..Aslında kzıyordum iğde ağcaına bazan bana cocukluğumu hatırtlattığı için.Yinede çiçeklerinin kokusunu duyunca yanlarına gidip gölgesine sığınıyor;onlarla konuşuyordum..Keşke bu bahar çiçeklerini açmayı unutsaydın diyorum ,yada ben kokunuzu almasaydım bu bahar.. Neden mi;
çünkü ; sizin kokunuz özlemlerimi artırıyor benim..Dayanamaz oluyorum . Çünkü ;kokunuz beni ait olduğum yere davet ediyor. Gel diyor, ben hala buradayım özlediğin yerde sevenlerinle seni bekliyoruz..Gel kokla beni burada kendin ol ,Nefes aldığın yere gel bana gel dıyor.
İğde cicekleri bu sende tomurcuklandı yeniden çiçek açmak beni ağlatmak hüzenlere atmak için.. Yine soracaklar bu sene gelecekmisin bize süpriz yapacakmısın diye..Ben yine susacağım. Uzaklara bakacağım yeniden. Kokularını yine bana gönderecekler, Belki o anda yağmur yağacak ,ben balkona cıkıp derin bir nefes alacağım ; Etrafıma bakıp iğde ciceklerini göreceğim..Ciğerlerime kadar işleyecek kokuları; gözlerim buğulanacak. içim sızlayacak; Gözlerimi kapatıp , hayalimdeki iğde ağacının her dalına ayrı, ayrı ; Umutlarımdan ,dilekler dileyip adaklar adayacağım. Kimsenin o an sevincimin ruhuna kurşun sıkmasına izin vermeyeceğim ..
ALLAHA yalvaracağım uzakları yakın et bana diye.
nazo _50
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.