- 1561 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Ayrılık Birazda
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazdığımca vardım sarhoşluğunda hayatın; bu yüzden sözlerim…
Bitimsiz savaşların yenilgisinde yanan canımın acısını anlatmak belki serkeşliğimin şarkısıdır, şiir renginde birazda. Seni dileyen dilimin kaleme emridir ferman bil, hatta intizar, içinde ne dua ne beddua sırlı sadeliği aşkın, umut birazda. Koşmak biriktirdiğince yorulmak gittiğince, ecelin dudaklarından öpmek ölüme doymak, ekim dökülen dallarından gövdesine kadar gösterişli bir çınarın gölgesidir birazda. Çiçek kokan ellerinin bekleyişinde inceden uğuldayan şarkıdır duydukça tirtir titrediğim, yarım kalmış sabahın kuşluğunda çiy serpilen hayallerimin berrak kalışıdır birazda.
Yağmur sonrası özlemin yankısıdır bu damla damla yanağıma dökülen belki buğusudur ayın gölgesinde soğuttuğum, öyküsüz saklım, giz nöbeti birazda. Sevdanın kalp vuruşudur hazirana dönerken mevsim, sabahın acelesidir, zamansız sızısıdır belki öksüz bir sabinin yalnızlığa prangalı dudaklarında titreyen yakarıştır birazda. Bilmezsin içinde geçer adın ve resminden bahistir, kırık bir oktur yayından uzakta hedefinde mutluluğun, baharın arzı endamıdır birazda. Gecenin heybesinden taşan yıldız yıldız parlayan gözlerinden geçen şehirdir belki özgürlüğüne yol veren suskunluğun nan kutsallığında duruşudur birazda.
Bilindik bir masalın en sadık dinleyeni, hala o kahramanlara inanan çocuğum…
Aklımı çelen gülüşünün çırılçıplak kalmasıdır yüzünde belki masumiyetin tüketilmişliğidir ve nefretimle baktığım birazda. Beyaz bulutun gözlerinin hançerinde yaralanmasıdır, merhemine mecbur lokman arayışımın çaresizliğidir belki mevlaya dönen kervanların dağılışının ızdırabıdır birazda. Şaşkın kalabalıkların arasında ağıtının vurmasıdır dinsiz dualarında adamların, merhametine bağdaş kuran kadınların peçeli bilinmezliğidir birazda. Koynundan koparılmış sevinçlerimin yavaş yavaş yok olmasıdır hatırımda belki donuklaşan resimlerin siyahının yanında ki beyazdır birazda.
Meçhule bıraktığım hayallerin toz bulanık olup, gözlerinin aynalardan silinmesi, kokunun yönsüz bir rüzgara karışması rahvan atlar gibi uzaklaşarak, gönlüme uğrayan hazanın hasatı birazda. Nakarat döken gaibin unut yağmurları gibi susku olup dökülmesi, sıyrılıp yüreğimden ateşinin ardına kül, hayata zul bırakmasıdır birazda. Azalarak gidiyor sol yanımda hükmünü yitiren tutku, unutuyorum yinede akşamların sarhoşluğu, insan yanımda ezası çektiğim bilmediğim anlatıların ve o kin kusan sözlerine isyandır, en az onlar kadar küfürdür birazda.
İçimde seni anlatacak tek söz kalmadı, oysa yetmezdi kelimeler sana sevgimi anlatmaya.
Belki gelirsin
ya da gelirim
renkleri değişmese de hayatın
yalnızlığın adı değişir
belki ayrılık birazda
AsevimLİ