- 724 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEKİR ALTINDAL
Değerli bir araştırmacı olan M.Ufuk Mistepe Zile Makaleleri’nde O’nu tanıtırken;”Kültüre Uzanan Gönül Teli”diyor!
Gerçek bu işte!
BEKİR ALTINDAL demek,bence;Zile Sevdalısı demektir.Hayatını,bütün çalışmalarını Zile üstüne kurmuş,elinden ne gelirse onu yapıyor.Hem de severek ve isteyerek.
Bırak Türkiye’deki kitap ve ansiklopedileri;dünyanın bir çok dergi,kitap ve ansiklopedilerinde yazılar yazdım.Benim araştırmalarım her zaman önceden yapılmış,beynimin içinde hep hazırdır.Ama Bekir Beyi yazmadan önce tekrar bir araştırma yaptım ve kendisinden özellikle izin aldım.Aslın da benim böyle hiç huyum yoktur:Otururum bilgisayarımın başına aklımdan geldiği gibi yazarım.Herkeste bunu beğenir.Olmuş bir olay.Vebali anlatanın.Nallıhan’da bir deli varmış.Sokakta bağırırmış;
---Ben polisten,hakimden,savcıdan ve askerden hiç korkmam!
Birgün bu deli ,Savcının dikkatini çekmiş.Yanındaki korumasına demiş ki;
---Tutun şu adamı.Alın getirin.Niye bizlerden hiç korkmazmış?
Korumalar gitmiş.Adamı yaka paça getirmişler.Savcı sormuş;
---Sen neden bizlerden korkmuyorsun?
Deliden akıllara durgunluk verecek bir veli cevabı;
---Çünkü demiş,ben hiçbir zaman kötülük yapmam.Böyle olunca da sizlerle işim olmaz.Ne diye korkayım!
Biraz tuhaf bir benzetme ama olsun bende hep yazarken düşünmeden yazarım.Sonra herkes takdir eder.Çünkü, yazdığım adamı kesinlikle rencide etmem. Onu üzecek tek satır yazmam.Geçelim…
Kendisi araştırmacı,yazar ,başmüfettiş.Şeyhahmet Çamlığı’nın eteklerinde Kepez’de başlayan hayatı,Zile Sevdalısı biri olarak devam eder.Bu herkese nasip olmaz?Uzun,ince ve meşakkatli bir yol.Sen kalk küçük bir köyden çık,Zile az gelsin,Tokat dar gelsin,Yozgat yetmesin,dünyalara meydan oku!Bu savaşta ben de varım de!Al kalemi eline çalakalem yaz.Oku babam oku!Araştır,incele,sonra elekten süzerek Zileyi ve Zilelileri yaz.
Ne diye:”ZELA’DAN ZİLE’YE!”(Araştırma Kitabının ismi bu)Ben incelerken usandım.Belki o zaman biraz rahatsızdım.Dursun Ali Şenbil’in eczanesinden ilaç alırken sağolsun çay söyledi.Çayı içemedim.”Bekir Altındal’ın kitabı dedi.Buyur Hocam oku!”
Aldım.Baştan sona inceledim.Bir araştırma ve inceleme ancak bu kadar titizlikle ve zorluklarla yapılır.Gayri ihtiyari dudaklarımdan;
---Helal olsun Bekir Bey’e ,dedim! Taptuk Emre’nin Yunus’a dediği gibi “Bu bizim Bekir Altındal.”Onu yıllar önce tanıdım.Şimdi ise biyografisinde verdiği bir cevap çok hoşuma gitti.”Zile’den gelen arabaları görmek,memleket hasretini gidermek için Yozgat yollarına çıkardım.”diyor.Bu sözü çok doğru ve bu söze özellikle çok güldüm.
Aynı duygu ve düşünceleri yurt dışında ben de yaşadım.Hatta oradakilerin hepsi yaşıyor olmalı.Nedeni ise ayrılık,gurbet,hasret,sıla sevgisi.Yurt dışındaki vatandaşlarla konuşurken bayağı tahsilli biri dedi ki;
---Bizimkiler en çok nereye gider Hocam,bilir misin?
Kendime güvenerek;
---Nereye olacak dedim,elbette kahvelere gider.
---Yok dedi…Bizimkiler en çok tren garına ya da hava alanlarına gider.
---Neden,dedim?
---Neden olsun?Yurdumuza en yakın yerler oralarıdır da ondan!Kendilerini bura da ülkelerine daha yakın hissederler.Hasretlik bu işte!
Hanımını,çocuklarını bilmem ama babalarını yani Cafer Abiyi iyi bilirim.Yıllarca oyun arkadaşımdı.Evde olanları hepimiz anlatırdık.Bu vesile ile damadını,kızını ve torunlarını çok dinledim.
Kızı öğretmen,damadı tapu müfettişi.Şimdi başmüfettiş.İsmi ise tapu yolsuzluklarında efsane !.Dürüst,çalışkan ve isabetli kararlar yazan biri.Yakaladığı bütün yolsuzlukların üzerine korkmadan gider.İş hiç bitmez.Hayat devam eder.Bekir Bey’de ise Zile ve Zileliler Sevdası hiç bitmez.Bizim için önemli olan Meşhur Zileli olabilmektir.Gerisi bizi hiç ilgilendirmez:İşlerini o bilir.
Bekir Bey’i ilk Zile Postasında okudum.Ben de uzun yılllar bu gazete de yazdım.Sonra Zile Sitesi’nde yazdı.Bunlar yetmedi,Zile ile ilgili tv proğramları yaptı.Bildiriler sundu.
O kendine göre;”Yufka Yürekli Biri!”Bana göre ise;”Dağ gibi bir Zileli!”
İşte Zileli böyle olur.Tuttuğunu koparan,kimsenin karşısında eğilmeyen,mert Anadolu Çocuğu!
O beni pek bilmez.Belki duymuşlukları,okumuşlukları vardır ama ben;Yazan,çizen,Zile için çalışan herkesi takip ederim.Hiç birine de toz kondurmam.Varsın siyaset ayakçıları istediği sözü söylesin!
Yolun açık,tuttuğun altın olsun Bekir Kardeş.Allahın selamı senin ve ailenin üzerine olsun.
Selam ve sevgilerimle MEŞHUR ZİLELİ!
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.