- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RÜYA
“Şu anda rüya görmediğinizden veya hayatınızın bir rüyadan bir riyadan ibaret olmadığından emin olabilir misiniz?”
Bu sözler Andrew Pessin adındaki bir felsefe profesörüne aittir. Andrew Pessin, ömrünü felsefeyi sevdirmek için harcayan dahası insanlığı düşünmenin o eşsiz yolculuğuna çıkarmak adına mesaisini bu yolda tüketen bir filozoftur.
Evet, filozof haklı, bu satırları okurken uyanık olduğunuzdan ne kadar eminsiniz? Soruyu okurken bile cevabınız “evet uyanığım” olacaktır. “Uyanığım, kendimdeyim ve bu satırları okuyorum” diyorsunuzdur. Eminim uyanıksınızdır.
Fakat Andrew Pessin bir deney yapmak istiyor ve yapıyor. Deney şu: Not defterini ve kalemini yatağının başucunda ki komodinin üzerine bırakıp uykuya geçmektir. Ve gördüğü rüyaları uyanınca yazmak olacaktır. Bu şekilde rüyalarını yazan hatta onları düzenli bir günlük gibi tutanları duymuşluğum vardır. Rüyalarını yazarak belki anlamlı bir değerler dizisine ulaşmayı hedefleyebilirler.
Andrew Pessin ’in yapmış olduğu bu deneyin sonucunda ortaya çıkan durum bu yazıyı kaleme almama vesile olmuştur.
Hazırlıklarını yapan Andrew, uyumak için yatağına yatıyor. Kendini şartlandırdığı için gördüğü ilk rüyadan hemen sonra uyanıyor ve gördüklerini yazıyor. Tekrar uyku… Rüya… Uyanıklık ve yazı…
Bu işlemi aynı gece içerisinde üç ya da dört defa gerçekleştiren Andrew sabah kalktığında yanı başında duran not defterinde hiçbir şeyin yazılı olmadığına şahit oluyor.
Gördüklerinin tamamı rüyaymış. Anlayacağınız Andrew hiç uyanmadan sabahlamış…
Şimdi soruyu tekrar soruyorum. Bu satırları okurken uyanık olduğunuzdan emin misiniz? Zira Andrew deney sonucunda şunları naklediyor: “Ben de başarısızlıkla sonuçlanan rüyalarımı yazma girişimimde gördüğüm rüyalarda en az sizler kadar emindim. Rüyalarımı uyanıp not defterime yazarken rüyada olduğumu hiç düşünmüyordum” Andrew haklı! Hangimiz rüyadayken rüyada olduğumuzu biliyoruz ki? Bizim anlatmakla bitiremediğimiz rüyaların gerçeğe çok yakın olanları TÜBİTAK’ın bildirdiğine göre 30 dakika kadar sürüyormuş.
Evet, bu acayip deneyimini bizlerle paylaştığı için Andrew Pessin’e teşekkür ederek sizlere konuyla ilgili bir hadisi şerifi aktarmak istiyorum.
“İnsanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar”
Herkese hayırlı rüyalar.
Oğuzhan Kırkpınar/İzmir 23.04.13
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.