- 905 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
İnsanın ruhunda yaşadığı değişim süreci ..
İpek böceği kelebek olur, yılanlar deri değiştirir, bazı mahlûkat periyodik zaman aralıkları ile yenilerler kendilerini, onlara verilen ilhamla... Kartalların kırkında yaşadıkları yenilenme, canlarını yakar çünkü bedenlerini kan revan içinde bırakan bir süreçtir. Tekrar kanat çırptıklarında eskisinden keskindirler, ama bilirler ki aynı süreç bir daha tekrar etmeyecektir...
İnsanın ruhunda yaşadığı değişim süreci ise; kendi fırtınalarında savrulmaların, ruhun tattığı ama bedenin de tepki verdiği şiddetli kasılmalar ve iltihamların, yıkılan ve örülen duvarlar, devrilen çamlar ve dikilen fidanların arasından sıyrılmaya çalışırken, dışarıdan gelen tepkilerle, meram anlatmakla, paylaşmak istediği diğer insanların hayal kırıcı tavırlarına, uzaklaşmalarına hayretle ve incinerek şahit olmakla, Devasa bir yalnızlığın orta yerinde nokta misaliymiş gibi hissederek... Geçer. Bu süreç, zorlu olmakla birlikte, lezzetlidir de... Bu nedenle hangi tali yoldan girildiyse girilsin, ana yoldan çıkmamak için direnir insan... Tatmışsa, gider, ama yine gelir. Hatalar yapar, günahkâr olur, sineye çeker, tökezler, nefsine prim verir. Ama aynı yolda karşılaştıkları Allah’ ın izniyle mutlaka koluna girer, el verir," miskin miskini, yüzünde oluşan gözyaşı izlerinden bilir..."
SELDA İYİEKMEKÇİ
YORUMLAR
Hayvanların değişim sürecinde isteğe bağlılık bana garip gelirdi...
Bir medüz (deniz anası) yaşamının bir evresinde polip olur ve bir kayaya yapışarak yaşar.
isterse böyle sürdürür ömrünün kalan bölümünü, isterse bir zaman sonra deniz anasına dönüşür...
Böyle diyordu biyoloji öğretmenimiz...
Bir bilimsel makalede okuduğum konu da çok ilginçtir...
Hepimizin bildiği *okböceği, bilindiği üzere sığır pislikleri içinde yıllarca yaşamını sürdürürler... Çoğu da ömrünü böyle tamamlar...
Ama bazen ne hikmet olduysa yaşam şeklini değiştirmeye karar verir ve kozaya dönüşür. Sonra kozadan kelebek olarak çıkar ve soyunu sürdürmek için uçar gider.
İnsanların ruhsal değişim süreci ise gördüğüm kadarıyla kendi iradeleriyle değil, koşulların getirisidir. Bilmem yanılıyor muyum.
miskin miskini göz yaşı izlerinden bilir insanda kendini daima yenileyebilse ve etrafına sevgiyle bakabilse küçümsemeden kutlarım bu güzel kaleminizi sevgi selamlarımla