- 642 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BEN ÖĞRETMEN O. D . 2
Bir gün bahçede gürültüler oldu,yere bir şeyler çakıp ölçüyorlardı.Yanlarına gittim.
__ Hoş geldiniz ben okul müdürü.
__ Hoş bulduk hocam ben mühendis ...
Başladı anlatmaya
__ Soma’ nın bir kolunun incelemesini yapıyoruz kömür rezervinin. Hocam ne buralar böyle ben doğuda şu yerlerde şu yerlerde çalıştım iki haneli yeri bile asfalt .Bir de batı olacak buralar..
Dediği doğruydu İzmir kuş uçuşu kırk dakika sürmezdi..
Yedi yıl çalıştım o köyde bir gün dahi köylünün yakınmasını duymadım devlet bize baksın.Bakmıyor diye..
Yine okulun işleri için şehire indim şube müdürüne bir yazı imzalatıp kayıta verecektim.Kapısını çaldım içeri girdim. Beni görünce dedi.
__ O oo işte müdürümüzde geldi,hocam yeni tayin olan öğretmen O. D.
o zaman dikkatli baktım halinden birkaç yıllık öğretmen bir genç arkadaş.
__ Hocam hayırlı olsun ben yazıyı vereyim dışarıda konuşuruz .
Deyip yanlarından ayrıldım.Yazıyı verdim evrak kayıta yeni yazıları aldım yeni öğretmeni bekliyorum,konuşup bilgi vereceğim köy hakkında..
On dakika onbeş derken neredeyse bir saat oldu bizim hoca yok,müdürün. kapısı açıldığında şöyle bir içeriye baktım yok.Birden yok oldu bizim öğretmen..
Kendi kendime fikir üreterek garajın yolunu tuttum ne öğretmenler de var insan merak eder köyde kalacak yer var mı nasıl bir yer,nasıl insanlar var dünyada diye ..
Ertesi gün öğretmenler odasında,aslında öğretmenler odası yoktu müdür odası yani benim oda da üç dört sandalye vardı orada toplanırdık.İkinci ders başlamadan çay demlerdim benim dersim olduğu zaman bir arkadaş çayı demlerlerdi.Çay şekeri ortak alırdık.
Üç öğretmen şehirden geliş gidiş yapıyordu sabah kahvaltı yapmadan gelirler simit bohça yanlarında getirir bazen biz de nasiplenirdik.simit lükstü köy için..
Arkadaşlara dün başımdan geçenleri anlattım böyle böyle oldu diye onlarda şaşırmıştı ne biçim insanmış diye o gün hayli günahını hafifletmiştik yeni gelecek öğretmenin..
Bugün yarın der iken bir gün kapım çalındı.Buyrun dedim.Acaba O.D. mi geldi dedim içimden.İçeriye daha önce hiç görmediğim halinden öğretmen olduğu birisi geldi.
__Ben öğretmen O.D. yeni atanan.
__- !!! Şaşırmıştım acaba işlerin çokluğundan bu dağ başında bunamışmıydım,erken bunama dedikleri her halde buydu.. Boyu daha kısa saçları sarıydı gelenin.
Benim şaşkın bakışımdan olsa gerek başladı anlatmaya.
__ Hocam o gün sizinle küçük kardeşim tanışmış .Ben O. D. deyip müdürün yanına gitmiş eşim fabrikada çalışıyor yeni evliyiz zorlukları söyliyerek ben gelmeden tayinimi yakın bir yere çıkması için uğraşmış.Tam o sırada siz gelince bu sefer yalanım açığa çıkacak diye korkmuş ondan size görünmeden kaçmış..
Olay şimdi açığa kavuşmuş oldu ,taşlar yerine oturmuştu.O günden sonra kardeşiyle karşılaşınca ne haber O. derdim.
Şükür ettim daha bunamamışdım...
YORUMLAR
Hasan Özaydın
oldukça güzel ve ilginç bir olay. kendini okutturacak güzellikte bir anlatım var.
Olur be Hocam böyle güzellikler meslek hayatında.
Bu anı burada bitti sanırım.Bir başka hatıralarda buluşmak dileklerimle.