- 1280 Okunma
- 45 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın; Adıyla Yine kadın !
Dünya medenîleştikçe kadının konumu can sıkıcı bir şekilde, medenileşmeyle ters orantılı olarak değişmektedir. Kadın aslında bu deşiğimle marjinal olarak aşağılanmakla, ezilmekle birlikte; yurdumuzda bir de töre cinayetlerine kurban edilmektedir. Maalesef sadece bizde değil, hâlâ hiç bir medeniyette kadına gerçek değeri verilmemektedir.
Eski toplumlarda da kadının yeri pek iç açıcı değildir. Özellikle bugünkü batı medeniyetinin atası kabul edilen Roma’da, erkek putlaştırılmış, kadın ise bir meta olmaktan öteye gidememiştir. Ataerkil aile modelinin kabul gördüğü o toplumlarda kadın, aşağılanan bir varlıktır… Hiçbir sosyal güvencesi yoktur… Bu durum o dönemlerde dinde de aynıdır. Tanrı (!) ile kul arasındaki ilişkilerde cinsiyet ayrımcılığı çok belirgindir! Bırakınız dünyayı, âhirette dahi sırf erkek olduğuna inanıldığı için, erkeğe kadından daha üstün gözüyle bakılmaktadır. Bu toplumlarda kadının insan olup olmadığı, bir ruhunun olup olmadığının belirsizliği bir yana, kadın, bizzat miras malı olarak devredilir, alınıp satılır. Kadın olmak utanç sayılıp; doğan kız çocukları insanlık dışı muamelelerle, vahşice diri diri toprağa gömülmektedir.
Hıristiyanların, “Kadın İncil’e dokunabilir mi, dokunamaz mı? ” diye tartıştıkları böyle bir devirde, İslamiyet’in gelişiyle bütün bu çarpık değer yargılarına ilahi bir reddiye çıkarılmıştır. İslâm’da kadın ve erkek için; "ikisi de önce insandır ve Allah’ın emir ve yasaklarına tabidir" denilmiş, temel hak ve sorumluluklarda eşit oldukları vurgulanmış; hiçbir nizam ve sistemin bahşedemediği değerlerle taçlandırılmışlardır. Yüce kitabımızda; “Erkeklerin kadınlar üzerinde haklarının olduğu gibi, kadınların da erkekler üzerinde haklarının olduğu” dile getirilmiştir… Hatta Nisa (Kadınlar) , Mümtehine (imtihan edilen kadın) , Mücadele (mücadele eden kadın) , Meryem (Hz. İsa’nın annesi olma özelliğiyle sâliha bir kadın) gibi surelerle kadınların önemini öne çıkaran Kur’an ı Kerim’de, rical (erkekler) süresi yoktur!
Peygamber Efendimiz (Sallallahû Aleyhi Vesellem) : “Kadınların haklarını yerine getirmede Allah’tan korkunuz, zira onlar size Allah’ın emanetidir.” diyerek erkekleri, kadınların haklarının korunması yönünde teşvik etmiştir. O (Sallallahû Aleyhi Vesellem) : ’Sizin en hayırlınız, ehline (eşine ve çocuklarına) en hayırlı olanınızdır. Ve ben de ehline karşı en hayırlı olanınızım.’ diyerek, kendi yaşantısı ile de insanlara güzel örnek olmuştur. Hatta; “Cennet anaların ayağı altındadır.” Hadis-i Şerif’i ile kadının İslam dinindeki, diğer hiçbir nizamda olmayan değerini gözler önüne sermiştir. Bu istikamet doğrultusunda, İslâmi toplumların oluşmasında Müslüman kadının önemi çok büyüktür. Peygamberimiz (Sallallahû Aleyhi Vesellem), kız çocuklarının da eğitimine çok önem vermiş; kadınların günlük hayatın içine dâhil olmasını teşvik etmiştir. Bu sebeple asr-ı saadet döneminde kadınlar, âlemlere rahmet olarak gönderilmiş olan Peygamberimiz (Sallallahû Aleyhi Vesellem) ’in huzuruna rahatlıkla çıkabilir; dertlerini, sorunlarını anlatabilir, çare ve cevaplarını çok rahatlıkla alabilirlerdi!
İslam’ı ilk kabul eden kişinin bir kadın olması (Hz. Hatice (r.a.)) ve İslam’ın ilk şehidinin de yine bir kadın olması (Hz. Sümeyye (r.a.)) çok manidardır! Bu örneklerde, İslam dininde kadının yeri konusunda bizler için muhakkak bir ibret vardır… Kadın hem toplum için, hem de çekirdek aile yapısı için çok önemli bir varlıktır İslam’a göre. Zamanımızda, ’çağdaşlaşma’ adı altında sergilenen sapkınlıklar içerisinde bu önem daha da belirginleşmektedir. Anlıyoruz ki İslâm’da anneliğin yeri, değeri ve şerefi çok yüksektir. “Ebeveyne itaatsizlik şirkten sonra en büyük günah sayılmış, bunun kapsamı sadece, ’Allah’a isyanda kula itaat yoktur’ prensibi ile sınırlandırılmıştır. (Buhârî, Ahkâm, 4; Müslim, İmâre, 39) .” Bu görev dâhilinde kadın, kendisinden ve terbiyesinden birinci derece sorumlu olduğu çocuklarını modern dünyanın tehlikelerinden korumak zorundadır. Cemiyeti bağrında büyütmesi ciheti ile kadının gerek ailede, gerek toplumda üzerine düşen vazifesi bu şekilde belirginleştirilmiştir. Bu görev ve sorumlulukları doğrultusunda, yine, inançlarından taviz vermemekle mesuldür.
Hal böyle iken, Müslüman toplumlarda da en çok ihmal edilen varlıklardan biri yine kadındır! Kadına, toplumda özel bir yer seçen; ’sevgili’, ’ana’ gibi en ulvi değerleriyle başına taç eden İslam’a rağmen, maalesef bu böyledir… Müslüman kadının hakları, geleneklerimizdeki (!) erkek egemenliğinden dolayı kısıtlanmakta, kadın kendini yeterince ifade edememektedir. Ve ne acıdır ki bu durum maalesef yine İslam’a mal’edilmektedir! Fakat gerçek şu ki; kadını ezen, mağdur eden baskı unsurları din’den değil geleneklerden kaynaklanmaktadır! İslam’ın, kadınlarımızı geleneksel yıkımlara karşı koruma fonksiyonuna rağmen, bu kısıtlılıklar din adı altında hem kadınımıza, hem de toplumumuza empoze edilmektedir. Geleneklerden kaynaklanan haksız uygulamaların ve çirkin görüntülerin İslâm’a mal’edilmesi en büyük gaflettir. Zira Peygamberimiz (Sallallahû Aleyhi Vesellem) zamanında kadınlara tanınan haklar, bu gün geleneklerin din gibi algılanması sonucu asgariye indirilmiştir.
Sırf örtüsü nedeniyle kadını “ıstırap içinde olan kısıtlanmış varlık” olarak görenler, aslında, sahih olmayan hadislerle ahkâm kesenler ve Kur’an âyetlerine yanlış manalar yükleyenlerdir. Bu cahillerin, aynı zamanda batı kaynaklı özgürlük dayatmaları, gerçek manada özgürlükten çok uzak olduğu gibi milli kültürümüzle de çatışmaktadır. Ve kişilerden kendilerini de “Müslüman” olarak niteleyenler, ‘şeklen’ Müslüman olup, yaşadıkları ‘Hakikat-ı İslam’ değil, yüzeysel bir tapınma biçimidir. Bu kişiler gerçekte de zaten Allah’ın emirlerinden çok uzakta olduklarını bu dünyalık tasarrufları ile teyit etmektedirler.
Bugün karşı karşıya kaldığımız bu durum, sadece daha çok mağduriyet meydana getirmekle kalmayıp, çocuklarımızın geleceğini de tehdit etmektedir. Batıda ezilen kadınlar için Feminizm akımı doğarken, gerçek İslam kaideleriyle hitap edilen kadınımız için böyle bir akıma zaten ihtiyaç yoktur. Bu durumda bize düşen en asli görev, İslam’a mal edilen bu yanlışlıkların, çok iyi öğrenilerek bertaraf edilmesidir. her şeyde olduğu gibi Din’de de eksik ve yanlış bilgi, insanın/insanlığın felaketidir…
Sevim Yakıcı
YORUMLAR
Sevim hanım
Kannatimce, mermer sulamayı bırakıp kurak ve çorak da olsa toprak, çiçek,suya ihtiyaci olanları sulamak daha faydalı olacaktır.
Bin yıl sulasanız bile mermer; bir damla su içine almayacaktır..
Neden?
Adı mermer çünkü..
Şahsi fikrim olan bu tesbiti yaptıktan sonra, K.Kerim'in bu konudaki hükmünü hatırlatarak bir nokta koymama müsade ediniz lütfen..
İslâmın tanınması ve yayılması için büyük mücadele veren Kâinatın efendisi Mekke'nin seçkin toplulukları ile otuyor ve onlara İslâm'ı anlatıyordu. Bu sırada, Resulullah'ın (sav) yanına bir âma geldi (ibni Ümmü Mektum ). Ve dedi ki;
"Ey Allah'ın elçisi, bana da oku, bana da öğret, Allah'ın sana öğrettiklerinden."
Resulullah'ın(sav) içinde bulunduğu şartları ve kiminle uğraştığını bile bile bu sözlerini tekrar ediyor. Hz. Peygamber ikide bir sözünün ve çabasının kesilmesinden rahatsız oluyor ve adamın görmediği yüzünde hoşnutsuzluk ifadeleri beliriyor. Yüzünü ekşitiyor ve onunla ilgilenmiyor. Fakir ve kimsesiz olan ve kendisini bu büyük işten alıkoyan adama aldırmıyor. Çünkü uğraştığı şeyin ardında davası ve dini için büyük umutlar besliyor. Aslında o bunlarla uğraşırken dininin zafere ulaşmasını arzu etmektedir. Çağrısına karşı samimiyetini, islamın çıkarına bağlılığını ve onun yayılması için aşırı isteğini ortaya koyuyor.
İşte tam bu sırada vahiy meseleye el koyuyor. Meseleye el koyuyor ki bu konudaki kesin hükmünü belirlesin. Yolun tüm işaretlerini ortaya koysun. Değerlerin kendisi ile ölçüldüğü kriterleri belirlesin. Şartları ve değerlerin tümünü bir kenara itsin. isterse bu şartlar ve değerlendirmeler insanların ölçüleri ile belirlenen ve davanın çıkarını gözeten ölçüler olsun. isterse bu ölçüler; insanlığın efendisi Hz. Muhammed belirlemiş olsun..
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
عَبَسَ وَتَوَلَّى )-
Surat astı ve döndü.
أَنْ جَاءَهُ الْأَعْمَى )
Yanına âma geldi diye.
وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى )
Ne bileceksin sen belki o arınacak?
أَوْ يَذَّكَّرُ فَتَنْفَعَهُ الذِّكْرَى )
Yahut öğüt alacak da bu öğüt, kendisine fayda verecek.
أَمَّا مَنْ اسْتَغْنَى )
Kendisini yeterli görüp tenezzül etmeyene gelince.
فَأَنْتَ لَهُ تَصَدَّى )
Sen onunla ilgileniyorsun!
وَمَا عَلَيْكَ أَلَّا يَزَّكَّى )
Onun arınmamasından sana ne?
وَأَمَّا مَنْ جَاءَكَ يَسْعَى )
Fakat koşarak sana gelene;
وَهُوَ يَخْشَى )
Allah'tan sakınarak gelmişken.
فَأَنْتَ عَنْهُ تَلَهَّى )
Sen onunla ilgilenmiyorsun!
كَلَّا إِنَّهَا تَذْكِرَةٌ )
Asla olmaz böyle şey! Kur'an ayetleri birer hatırlatmadır öğüttür.
فَمَنْ شَاءَ ذَكَرَهُ )
Dileyen onu düşünüp öğüt Alır.
Abese Sûresi (80 / 1-12)
Bu mübarek sûrede verilen mesaj çok önemlidir.
Muhakkak ki; İslâm anlatılmalı, emri bil mârûf ve nehy-i ânil münker yapılmalı, insanların aydınlatılması için gayret gösterilmeli..
Ancak; kasıtlı olarak, inat ile yanlışına,küfrüne ısrar eden için Rabbimiz boşa zaman harcamamamızı, bu zamanı daha faydalı olacağımız kişiler ve işlerde tasarruf etmemizi istiyor. Bu konuda Resûlunu bile azarlayan Rabbimizin sözlerine kulak asmalıyız..
Hidâyeti nasip eden O değil mi?
Kısmet etmemişse bir gönüle eğer, biz ne yapabiliriz?
İşte âyetin tefsîri;
"Kendisini yeterli görüp tenezzül etmeyene gelince sen ona yöneliyorsun. Onun arınmamasından sana ne? Fakat koşarak sana gelene Allah'tan korkarak gelmişken sen onunla ilgilenmiyorsun." Sana ve dinine karşı üstünlük taslayan getirdiğin hidayete, iyiliğe, aydınlığa ve temizliğe ilgi duymayan adama gelince, sen ona ilgi gösterip kendisine önem veriyorsun. Hidayete gelmesi için uğraşıyorsun. Senden yüz çevirdiği halde sen habire ona mesajını takdim ediyorsun! Onun arınmamasından sana ne? Eğer o pisliği ve kiri içinde kalmak istiyorsa bu seni ne ilgilendirir? Sen onun günahından hesaba çekilmeyeceksin, onunla üstün gelmeyeceksin, onun desteğiyle ayakta değilsin. "Fakat koşarak sana gelene" seni seçerek ve sana itaat ederek "Allah'tan sakınarak" ve günahlardan sakınarak gelene "sen onunla ilgilenmiyorsun!" iyiliği ve takvayı dileyerek gelen inanmış adamla ilgilenmemek boş işle uğraşmak diye adlandırılıyor. Bu ise ağır bir nitelemedir.
Ardından azarın ibresi biraz daha yükseliyor. Kesin red ve sert tepki sınırına ulaşıyor. "Asla olamaz." Bu ifade bu ortamda gerçekten dikkatle üzerinde durulması gereken bir hitap şeklidir.
Sonra bu davanın gerçekliği, yüceliği, büyüklüğü ve üstünlüğü açıklanıyor. Hiç kimseye, hiçbir desteğe ihtiyacı olmadığı belirtiliyor. Bu dava bizzat kendisine yönelenlere sadece kendisini isteyenlere yönelmelidir. Bu istekli insanın dünya ölçülerindeki değeri ve konumu ne olursa olsun. "Kur'an ayetleri birer hatırlatmadır, öğüttür. Dileyen O'nu düşünüp öğüt Alır. O sahifeler içindedir. Değerli ve şanlı, yükseltilen ve temiz tutulan sahifeler de. Bunlarda taşıyıcıların ellerindedir. Allah katında değeri olan çok iyi yazıcı ve taşıyıcıların." O her yönü ile değerli, şereflidir. Sahifelerinde şereflidir, bu tertemiz sahifeleri melekler yüceler aleminden alıp yeryüzündeki seçilmiş insanlara ulaştırmak için taşıyıp getirmektedir. Onu getiren meleklerde onurlu ve arınmıştırlar. Dolayısıyla o her yönüyle, kendisi ile ilgili her açıdan şanlı tertemizdir. Uzaktan yakından bununla ilgili olan herşeyde öyle. Ve o gerçekten çok değerlidir. Kendisine ihtiyaç duymadıklarını açıkça söyleyen ondan yüz çeviren kimselere takdim edilmez. O sadece değerini bilenler ve O'nunla arınmak isteyenler içindir."
Başka söze gerek var mı?
Bırakın cehennem mahzun kalmasın!
Veselam!
YusufZiyaKarahasanoğlu tarafından 3/31/2008 2:30:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
sayın kargülüALMILA muhatap olduğunuz insan belliki ön yargılı,art niyetli ve kör.kör olan insana aynayı anlatmaya çalışıyorsunuz.büyük bir ihtimal ne söylense önyargı duvarını aşamayacaksınız.yinede kafasında bir ? kalmışsa başarı demektir. inşallah Rabbim o kişiye hidayet eyler.Rabbim gayretinizin mükafatını her iki cıhandada verir inşallah.
hürmetlerimi arz ederim.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:37:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
“KÜN!” SAHİBİ !..DOST PENCERESİ !..
Ah o eski bayramlar !.. Zihinde tadı kalır !
Çok sahte bir teselli; ah gençliğim der gibi !
Damağı ve dimağı taze olan tat alır ;
Kuruyan ağaçların suyu neylesin dibi !..
Zâlimlerin ünlüsü Firavun ,Nemrut,Kabîl !
Kanlı Stalin,Hitler ; ateşli Leheb - Cehîl ...
Sodom-Gomore halkı;Bizans-Roma’dan sefil ;
“Pozitivist İlmihâl” ; şeytanın son habîbi !..
Dantenin "Komedya"sı hümanizme kefendi !
"Hân-ı Yağma " hep aynı "Sihâm"a can ödendi,
"Şikâyet , Har - nâme" yi oku "Terkib-i Bend"i ;
Her devirde şer aynı ; şair belge kâtibi !..
Zaman tüneline gir;âdemoğlu,mevsimler!
Kader çarkı aynıdır değişense isimler...
Kavimleri yok eden ; farklı farklı cisimler ;
Dengeler bozulursa hükmeder“kün!”sahibi!..
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
DOST PENCERESİ
---------------------
Ümit ateşi sönse tepmeye başlar baca !
Nefes aldığın yere yağar kurumlar, isler,
Boğulunca yüreğin ruha geçmeden kanca ;
Dost penceresi bul ki hemen dağılsın sisler!..
AHMET TURANOĞLU tarafından 3/26/2008 5:57:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
UYANIK HIRSIZ EV SAHİBİNİ KOVARMIŞ!
BEN SİZE HAKARET ETMEDİM
SİZİN KURNAZLIKLA SATIR ARALARINA SIKIŞTIRDIĞINIZ HAKARETLERİ SAHİBİNE İADE ETTİM SADECE .
demokrasi bilincine gelince
ASILDEMOKRASİ İSLAMDIR
ASIL LAİKLİK İSLAMDIR
ASLI HÜMANİZMANIN İSLAM OLDUĞU GİBİ
sizin için ise hala umutluyum
ÇIKMAMIŞ CANDAN HEP UMUT VARDIR
ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN
İNŞALLAH !
KargülüALMILA tarafından 3/25/2008 2:01:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
KargülüALMILA tarafından 3/25/2008 2:08:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
:):):):):):)
sizi güle güle uğurluyorum
ama uğurlamadan öçnce bir ikitavsiyem olsun insanlık, pardon humanistilk adına
örneğin Osmanlıda kullanılan harem kelimesinin kelime kökü itibariyle anlamını öğrenin ve size tavsiyem geçen ayın sızıntı ve şebnem adlı kültür dergilerinde harem çarpıtması isimli yazıları okuyunuz.
Sizi anlıyorum hak ile batılın savaşı hep devam edecektir ve batıl tıpkı örneğini verdiğiniz batı medeniyeti gibi çürüyecektir…
Madem ısrarla kapatmadınız ve cehaletinizi ısrarla tescillediniz ben de değerli okur ve yorumcularımın bilgi birikimimden ve hakkın ışığından faydalanmalarından memnunum.
Aslında sizin batıl düzeni savunan yorumlarınız ne güzel bir vesile oldu oldu. İnsanların inandıkları davalarına daha sıkı sarılmaları için
Bu arada bir şeyi çok merak ediyorum hala. Ben yeri ve konumu belli, adı ve kimliği ve yazdıklar net, bu güne kadar pek çok kültürel yazılı basında makaleleri çıkan biriyim. Sahi siz neyin otoritesisiniz ki bu kadar ahkam kesiyorsunuz.
Bu çokça bildiğiniz konularda bilimsel çalışmalarınızı okumak isterdim doğrusu.
Benim şiirlerim de yazılarımda hayal ürünü değil, kimliğim gibi aşikar olup bilginin araştırmanın eseridir görüldüğü gibi.. Hiçbir yazım havada kalacak mevzulardan oluşmamıştır. Lütfen yazılarımı bahane edip hakka çelme takmaya çalışmayınız.
HÜMANİZMİN YERİNE NE GELECEĞİNİ SORMUŞSUNUZ Kİ ZATEN GELMİŞ BİLE AMA SİZİN HABERİNİZ OLMAMIŞ MALUM. !
Buyurunuz:
Ateizmin arkasına sığınan hümanistlik sadece hoşgörüyü elinde tutabilir. Oysa sizin çok rahatsız olduğunuz İslamiyet hoşgörünün en büyüğünü getirmiş ve bunu asrımıza kadar taşımıştır.
Ve İslamiyet bununla kalmamış edebin, teslimiyetin, onuru, hakkın kısacası ahlakın bütün inceliklerini yaymıştır. Bu gün örneklediğiniz batının pozitif enerji ve rahatlama adına yaptığı nice saçmalıklar bile aslında islamiyetin özünden kopyadır. Mesela Meditasyon denilen olay tasavvufun ta kendisidir.
Ayrıca duyumlarıma göre siz zaten fikirlerini edebi bir uslupla yazmak yerine insanların yazıları üzerinden empoze edermişsiniz. . Sanırım sizin uzmanlık alanınız bu.
Ömrünüzü bu uğurda harcayacağınız için daha çok üzüldüm şimdi.
İnşallah ışığın ne olduğunu bir gün anlayabilirsiniz.
beni umudum var.
inşallah
inşallah
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 7:16:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
kadının kimliği yokken alınıp satılırken islam dini kadına kimliğini vermiş onu yüceltmiştir.Peygamber efendimizin de kadına gözterdiği değeri her hali ile göstermiştir.hadis kitaplarında yazar.sabah ve yatsı namazlarını gidip camıde kılacak kadar , kürsüde vaaz verene mudahele edecek kadar serbest ve özgürdü.şimdi ise geriye doğru bir gerileme vardır, kimliğini kaybetmekle karşı karşıyadır..
Sevgili Sevim her söylediğine katılıyorum, aslında denecek her sözü yazmışsın.biz kadınlar bir tarafta din mahana edilerek, diğer taraftada medeniyet gerekce gösterilerek kullanılmaktayız.
kadın nerdeyse kendi kimliğini unutmuş, nasıl kadın olsun nasıl anne olsun...nasıl fatihler yetiştirsin, yada rümeysalar..
yazınız için sizi kutluyorum .Allah razı olsun.
:):):):)
İlahi hiç güleceğim yoktu ama aydın olmak adına sergilediğiniz bu tutum beni ziyadesi ile güldürdü.
beyefendi sizin dile getirdiğiniz aydın- aydın olamama meselesiyeni değildir. İlk değil bu kendi gibi düşünmeyeni bilgisiz düşünen zihniyet.siz bu tartışmanın ilki değilsiniz sonuncusu da olmayacaksınız. Boşuna uğraşmayın.
-sizin batı medeniyetinizin örneklerini ben yukarıda pratikleri ile vermiştim zaten.. Yeniden anlatmaya çalışmanız beyhudedir. Hele o Roma medeniyetiniz evlere şenlik. ben bunu çok iyi biliyorum da sizin bilmediğiniz aşikar. Sanırım tarih bilginiz çok az.
Grek ve hümanizma olayına gelince
çöktü artık çöktü.. sadece küflü kitaplarda kaldı adı
anlasanıza
ortada ne grek medeniyeti kaldı
ne de onun hümanistiliği
ha şimdi bazıları entel olma adına dilleerine dolamışlar bu fosilleşmiş hümnaizmi
sahi nerede o hümanizm
asrımızd abir yerlerde de biz mi göremiyoruz.
ama sanırım kütüphanelerin tozlu raflarında bulabiliriz
oysa biz yaşıyoruz beyefendi
hayatın gerçekleri ile yaşıyoruz
ve kadn o dediğiniz medeniyetlerin (!) hiç birinde değerli olamadı..
zira o sistemlerin yapısı buna müsait değildi. ha zengin kadınlar müstesna.
lütfen bana medeniyetler hakkında ahkam keserek olmayan kültürünüze güldürmeyin.
Bana referans verdiğiniz kişilerin de sizden farklı olduğunu sanmıyorum
bakın ben size reeel bir referans vereyim
neden islam kültürünü okumuyorsunuz
gerçek islam medeniyetini incelemiyorsunuz
bence yol yakınken bunu yapın
entellik adına takılan o kara gözlüklerle islam medeniyetini öğrenemezsiniz..
oysa hala pratikte olan bir medeniyettir
benim referans verdiğim model
sizinki gibi sadece teorik değildir.
ne dersiniz
mesela yazıda zikrettiğim sureler ile başlayabilirisniz.
batı medeniyetini çok okumuşsunuz belli, azıcık ta islamı okuyun bence.
zararın neresinden dönülürse dönlüsün kardır
saygıyla
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 6:12:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Osmanlı şeriatle mi yönetiliyordu?
Bunu duymamıştım..
Batı medeniyetlerinde ise kulluk yok anlayışı, doğru bir anlayış değildir..
Hristiyanlıkta da, yahudilikte de diğer dinlerde de kulluk vardır...
Bugün batı medeniyetlerinde dinin yerini araştırmaya dahi gerek yoktur..
Hayatın her alanında, hissedilir ve yaşanır din..
Bu olsa olsa, bireylerin yaratana kulluktan ve bir dine inanıyor olmalarından ayrı değil, bilakis onunla birlikte, öğretilerinden dolayı bireysel hak ve özgürlüklerin gelişmiş olmasına işaret eder...
Kadına sağlanan haklar konusunda, musevilikte dahi önemli işaretler vardır, hristiyanlıkta ve İslamiyette olduğu gibi..
bakın Tevrat, Çölde Sayım 27 ayetlerde ne diyor;
1 Yusuf oğlu Manaşşe'nin boylarından Manaşşe oğlu Makir oğlu Gilat oğlu Hefer oğlu Selofhat'ın Mahla, Noa, Hogla, Milka, Tirsa adındaki kızları, Buluşma Çadırı'nın girişinde Musa'nın, Kâhin Elazar'ın, önderlerin ve bütün topluluğun önüne gelip şöyle dediler:
2
3 "Babamız çölde öldü. RAB'be başkaldıran Korah'ın yandaşları arasında değildi. İşlemiş olduğu günahtan ötürü öldü. Oğulları olmadı.
4 Erkek çocuğu olmadı diye babamızın adı kendi boyu arasından neden yok olsun? Babamızın kardeşleri arasında bize de mülk verin."
5 Musa onların davasını RAB'be götürdü.
6 RAB Musa'ya şöyle dedi:
7 "Selofhat'ın kızları doğru söylüyor. Onlara amcalarıyla birlikte miras olarak mülk verecek, babalarının mirasını onlara aktaracaksın....
8 "İsrailliler'e de ki, 'Bir adam erkek çocuğu olmadan ölürse, mirasını kızına vereceksiniz.
9 Kızı yoksa mirasını kardeşlerine,
10 kardeşleri yoksa amcalarına vereceksiniz.
11 Amcaları da yoksa, mirasını bağlı olduğu boyda kendisine en yakın akrabasına vereceksiniz. Yakını mirası mülk edinsin. Musa'ya verdiğim buyruk uyarınca, İsrailliler için kesin bir kural olacak bu."
yahudilikte ve hristiyanlıkta durum böyle iken, daha sonraları İslamiyette ise Sayın Kargülü Alminanın yazısında da bahsedildiği gibi, kadına verilen önem, hatta bir anlamda pozitif ayrımcılık zirveye çıkmıştır...
İlgili ayetleri ayrıca zikretmeye gerek yok zannımca hemen herkes biliyordur...
erolbasci tarafından 3/24/2008 5:34:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolbasci tarafından 3/24/2008 5:38:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet ya muhteşem batı medeniyeti
gözlerim yaşardı?
Sahi nerede o medeniyet
sakın şu Irak'taki olmasın
hani şu coni amcalarla gelen M E D E N İ Y E T (!)
ya da İsrail'ce uygulanan şu ÇAĞDAŞ MEDENİYET (!)
bir yerlerde medeniyet iflas eden b ir medeniyet var ama belli ki sizin haberiniz yok hala.. Adına batı medeniyeti diyorlar
Şu TEK DİŞİ KALMIŞ CAVAR !
neyse anlaşılan o ki siz benim dediklerimi anlamamakta hala ısrardasınız.
Yorulmayın daha fazla
ben bir porsiyon batı medeniyeti alıp gelirim az sonra.
Kadınlarımızı ihya adına
hoşçakalın
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 5:19:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
BAKINIZ SİZ HALA ANLAMIYORSUNUZ
LÜTFEN SORULARIMA CEVAP VERİN
SADECE SORULARIMA
AMA ÖNCE YAZIMI İYİCE OKUYUNUZ
LÜTFEN...
SİZ BANA BAZI MEDENİYYETLERİ ÖRNEK VERDİNİZ
BEN DE O MEDENİYETLERİN YAZIM İLE ALAKALI OLAN YANINI ÖNE ÇIKARDIM..
ve ille de kanıt diye tutturan size benkanıt gösterdim. ama siz hala yazımdakiyalan ve yanlışlara dair bir kanıt gösteremediniz.
ve ben şunu ifade etmek istedim
Millî ve manevî değerleri zayıflayan millet ve toplumların ise çöküş yaşadığı bilinmektedir. Medeniyetler millî, manevî ve ahlâkî değerleri ihmal ederek, sadece maddi unsurlarla uzun ömürlü olamamışlardır. Bizans ve Roma´nın çöküşü, tarihte yaşamış olan büyük devletlerin yok oluşları bunun örnekleridir. Daha da eskiye dayanan toplumsal çöküşün en çarpıcı örnekleri Kur’an-ı Kerim’de peygamberler ve azgınlık eden kavimlerinin kıssalarıyla bildirilmektedir. (Bkz. A’raf, 65-72; Hûd, 50-60; Hicr, 78,79.vb.)
İSLAM ATAERKİL DEĞİLDİR ANA ERKİL DE DEĞİLDİR
SON DERECE İNSANCILDIR
YAZIMDA ELE ALDIĞIM HUSUS TA BUDUR
İ N S A N C I L... islamın bu yönü ile yarışacak hiç bir hümanist medeniyet yok
varsa buyrun örnekleyin
diyin ki şu medeniyet insana islamdan daha fazla değer vermiştir
lütfen
ha islamı hala gelenekler ışığında anlamaya çalışırsanzı
o zaman sizin dediğiniz gibi ataerkillik görebilirisiniz
ama bu da tezimi destekliyor
demek ki bu durum islamın değil geleneğin sonucudur
sözün bittiği yer.
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 3:35:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:39:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet ben elbette o medeniyetleri (!) ankar edemem. Ama hiçbirinin islamın üzerinde olduğunu da kabul edemem.
Hiç bir medeniyet islam ın getirdiği medeniyetin üzerinde değildir. Bunun bilimsel açılımı şudur:
Eğer o medeniyetler islamın üzerinde olsa idiler zaten islama ihtiyaç kalmazdı ve o medeniyetler de yok olup gitmezlerdi.
Kaldı ki o bahsettiğiniz medeniyetlerin benim yazımda özellikle ele aldığım manevi ve ahlaki çöküşünü de , özellikle kadınlar açısından ki
(tarihte genelevler ve fahişeler açısından en çok dile getirilen medeniyet te Roma ya aittir) inkar etmiyor bilim lüteratürleri.
Şimdi siz bunun aksi olarak o medeniyetlerin kadına verdiği değeri daha yüksek olduğunu mu söylemek istiyorsunuz
peki bu yüksek değerlere bir örnek verebilecek misiniz?
lütfen
o bahsettiğiniz medeniyetler islamdan daha mı fayda sağladı kadınlarımıza...
Zira yazımda ele aldığım ve beni alakadar eden yanı budur.
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 3:06:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
siz benim yazımın baştan aşağı yalanve yanlışlarla dolu olduğunu söylediniz beni ve yazımı ve başvurduğum kaynakları yalanladınız.şimdi yan çiziyorsunuz.
ben de diyorum ki madem iddia size ait, önce siz yalanları ispat ediniz, en akademik çalışmanızla,...
bana gözle görülür hayal ürünü olmayan ve önyargıya dayanmayan bir örnek veriniz..
benim yazımı o kadar saptırdınız ki
Madem hala anlamamaışsınız ana fikri yazmak farz oldu
ben dünyada hiç bir nizamın vermediği değeri kadına islamın verdiğini iddia ediyorum. Ve diğer sistemlerin ataerkil uygulamaları yerine islamın insancıl yaklaşımını. islamda kadın ve erkeğin ÖNCELİKLE İNSAN olarak ele alındığını iddia ediyorum.
siz aksini
kadına islamdan daha çok değer veren sistemi lütfen yazarmısınız?
lütfen
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 2:36:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 2:40:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
evet ben de sıkıldım sizin sürekli kendinizle çelişmenizden
ve ironilerinizden.
zira istediğim hiç bir soruya net cevap alamamanın sıkıntısındayım.
En baştan söylediğimi yineliyorum.
Lütfen anlayarak tek tek okuyun bütün yazılanları ve anlamadan sakın tek kelime yazmayın bir daha
sakın
isbaet olacak
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 2:14:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kıymetli Sevim Hanım,
Kadını yanlış anlayan, yanlış tanıyan ya da kirli emellerin, kötü niyetlerin ve bozuk ideolojilerin kadını yanlış tanımlama gayretlerine karşı öyle güzel ve detaylı bir cevap niteliğinde olmuş ki yazınız, bu zamanlama ve detaylı izah için elleriniz dert görmesin.
Batılı zalimlerce sistemli bir plan ve program dâhilinde kadının doğurganlığı, anneliği elinden alındı ve zaman içinde çocuk doğurmayı istemeyen bir kadın nesli oluşturuldu. Bunun sebebi ise kadının etini serbestçe pazarlayabilmekti. Her akşam başka masalara meze olan kadını köleleştirerek, ailenin kutsallığına da, analık hukukuna da, kadının aslî hüviyetine de dinamit koymak, değersizleştirmekti. Şimdi senede bir günü, kadınlar günü ilan ederek, çiğnedikleri kadının izzet ve şerefini sanki kadına iade etmiş oluyorlar, kandırdık sanıyorlar.
Bu bağlamda beşeri ideolojiler kadını önce aşağılayıp, değersizleştirdi, eziklik ve aşağılık psikolojisi yaşattılar, ardından da feminist fikirler ileri sürerek güya kadını toplumda onore ettiler, erkek karşısında yüceltmiş oldular. Kadının kadınlık, analık ve eşlik vasıflarını çiğneyerek, aile yapımızdaki ve toplumdaki en güzide rolünü de yok ettiler. Düşünce kirliliği yok edilir veya tamir edilebilir ama duygu kirliliği asla tamir edilemez.
Ama Abla işin en acı yanı nedir biliyor musun; Kadınları yanlış inanç ve saçma ideolojilerle yanlış tanıtanların ve kadını çırılçıplak sokağa atmak isteyenlerin başında da yine kadınların olması.
Feminist, çağdaş! kadın derneklerinin islam düşmanlıklarına bir şube olarak da kadınlarımızı kızlarımızı alet etmeleri ve kadınlarımzın da bu kokanalara prim vermeleri, en acı olan.
Her şeyi baştan itibaren bütün açıklığıyla anlatmış olmanıza rağmen devam eden tartışmada görünen o ki; SEN NE KADAR ANLATIRSAN ANLAT, ÖNYARGILARI VE SAPLANTILARI YIKAMAZSIN. Hele bir de Türkiye'nin son iki asırda yaşadığı aydın! sorununun bir versiyonu ile karşı karşıya isen, gel de anlat...
İşin içine biraz da ..loji,...molji gibi bilimsel ve akademik ağırlıklı bir kaç kelime ekledin mi senden çağdaş kimse de kalmıyor, senden aydın kimse de olamıyor. İnsanların islama karşı düşmanlığı, önyargısı bir noktada kabul edilebilir, herkesin dini kendinedir. Lâkin din düşmanlıklarını güya bilimsel temellere dayandırmaları, kendilerini çok akademik laflar ediyor sanmaları çok gereksiz ve cahilce bir tutum. Lügat ve zaman bu tür gereksiz söz düellolarına kurban edilmemeli.
Son söz: Herşey görene, köre ne!
Selam ve saygılarımla.
Usul yönünden eşit şartlarda olmayan bir tarışmanın neresine müdahil olabiliriz diye düşündüm. Yazı sahibinin İslâm dininin bakış açısını izaha çalışırken, itiraz eden/edenlerin İslâm dini ve semâvi dinler konusundaki görüşünü, kabul ya da reddini net olarak öğrenemedik.
kabul etmeyenle tartışma bu minvalde olmayacağı için bu konuda çok fazla şey söyleyemeyeceğim.
"Kutuplara doğru gidince orucun uygulanamayışı evrensel olmadığının da en önemli göstergesidir."
İfadesindeki cehalet, itiraz makamının ne denli yüzeysel baktığının bir delili değil mi?
İslâm fıkhı bütün zorluklara rağmen bu konuların hepsine cevap bulmuştur.Oruçtan önce Namaz'ın vakitleri saptanmış, 45. Enlem ve daha kuzeydeki kısımlar (+90'a kadar)için hangi kıstaslara göre namazın vakitlendirildiği ve Orucun da bu vakitlere bağlı kalınarak nasıl tutulacağı izah edilmiştir.
İnansın, inanmasın din ile dinin dışında kalan bilim arasındaki en önemli fark, dinin sadece dünya ile alakalı olmayan, diğer hayat dediğimiz âhiret hayatını da tanzim eden daha geniş bakış açısıdır. Oysa bilim sadece dünya hayatı ile alakalı konuları hedefler.
Şimdi, âhiret hayatına inanmayan, önemsemeyen bir insana dinin bu yönünü nasıl izâh edebilirsiniz?
Edemezsiniz!
O halde eşit şartlarda olmayan bu tarışma ile biryere Varılamayacağını düşünüyorum.
Boşunadır yorulmanız Sevim Hanım
YusufZiyaKarahasanoğlu tarafından 3/24/2008 2:37:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
YusufZiyaKarahasanoğlu tarafından 3/24/2008 2:49:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
**********Hanımefendi ben yazdığınızı değerlendiriyorum. Sizi değil. Yazdıklarınız gerçeği yansıtmayan, doğrularla uzaktan yakından ilgisi olmayan, çağdaşlıkla, özgürlükle bağdaşmayan belagatlı bir yazı. İçeriğinde bahsettiklerinizin gerek sosyolojik gerekse teolojik açıdan hiç bir tutarlılığı yoktur. Antropolojik açıdan ise baştan aşağıya bilgi saptırması ile dolu. Ha şunu deyiniz anlayayım, ben bilgim çerçevesi içerisinde bu kadarını görebiliyor ve yazıyorum, çıka çıka bu çıktı derseniz yazı olması gereken yere konmuş olur. İşin içine tarih, sosyoloji bilimleri girdiği zaman alakasız ve doğrudan ırak bir satırlar topluluğundan ileri gidemiyor. *******
yukarıdakiyorumsize ait.
oradaki son cümleyi okursanız dini bilgileri ilimin dışına taşıdığınızı göreceksiniz. Beni de cehaletle suçlamışsınız ki ben yazımı yazarken dini bilgilerden ziyadesi ile yararlandım. Sahih kaynaklı hadislerden ve kuran ayetlerinden örnekler verdim. Kİ SİZ DE *** Konu tepede asılan yazınız.
İçeriği baştan aşağıya yalan ve yanlışlarla dolu. Nedenlerini de belirttim.
***** DEMİŞSİNİZ.
BUNU DERKEN YALANLADIKLARINIZIN NELER OLDUKLARINDAN HABERİNİZ VAR MI YOKSA LAF OLSUN DİYE MİYAZDINIZ.
kusura bakmayın ama kendi kendinizle çelişmeyi de bırakın artık
Yorumlarınızdaki ironiyi artık nasıl anlatayım size bilemiyorum.
Ha diyelimki benim yazdıklarım bilimin dışında gerçekten, o zaman siz ispat edin bunu akademik bir çalışma ile.
lütfen
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 2:02:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 2:07:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Kargülü ALMİLA Kardeşim,
Bilim diye ortaya çıkarak gerçek bilimden habersiz olanlar, safsataları yutturmaya çalışan açıkgözler! için uzun söze gerek yok. Biz değil Yüce Kur'an cevap veriyor. Tabii inanıyorlarsa. Bunu açıkça belli etsinler.
Açıklarlarsa "...Leküm dîniküm veliyedîn" (Sizin dininiz size, benim dinim bana "diyeceğiz.
***
BAKARA SURESİ: 18 "Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Onlar artık dönmezler. "
BAKARA SURESİ: 171 "O küfre sapanların durumu, bağırıp çağırma dışında bir şeyi işitmeyen varlıklara haykıranın durumuna benzer. Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bu yüzden akıllarını işletemezler onlar."
EN'AM SURESI : 39 "Bizim ayetlerimizi yalanlayanlar, karanlıklara gömülmüş sağır ve dilsizlerdir. Allah, dilediği/dileyen kişiyi şaşırtır, dilediğini/dileyeni de dosdoğru yol üzerine koyar."
ENFAL SURESİ : 22 "Çünkü yeryüzünde debelenenlerin Allah katında en kötüsü, akıllarını işletmeyen sağır-dilsizlerdir."
***
Selam, saygı ve sevgilerimle. Rabbime emanet olunuz.
Kadın ve başörtüsü konusuna girmeyeceğim. Arzu eden başörtüsüyle ilgili yazıma başvurabilir.
Evet; dinin bilime karşı olduğunu söyleyerek gerçekten bir cehaleti gözler önüne serdiniz. Tebrik ederim.
Ben bir kör'e çiçeği nasıl izah edemezsem size de ışığı öyle gösteremem. Acı ve tatlı suyun ayrıldığı noktayı bulan ve bunun asırlar evvelinde Kur'an da açıklandığını öğrendikten sonra müslüman olan kaptan da sanırım bir bilim adamı değildi !
belki adını HATIRLAYAMAZSINIZ yardım edip yazayım bari (Kaptan Kusto)..
Sanırım o da bir çöl bedevisiydi, tıpkı buldukları bilimsel buluşların asırlar evvel indirilen kutsal kitabımızda zaten açıklandığını görüp müslüman olan yüzlerce akademisyen gibi.
Bunların adını da siz araştırın. Bu vesileyle belki bilimle desteklenen islami gerçekleri de öğrenirsiniz.
bilginiz olsun
saygılar!
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 1:48:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
bakınız beyefendi
elbette sayfam her ür eleştiriye çıktır. Asla da engellemem
ama anladığım kadarı ile siz de cehaletin temsilcisisiniz
bütün reddedişçiler kadar. ve nati kafa nati mermer misali esnek değil kalıpçısız. Anlaşılan ben ne yazarsamyazayım siz aynı yerde durmaya devam edeceksiniz
şaşırmadım. Neden şaşırayımki, siz cehaletinizi dahi örtemezken elbette Allah'ın emir buyurduğu örtünmeyi anlayamaz, daracık bakış açınızla ancak "Erkeğin nefsi hoplamasın diye orayı burayı örtmenin hiç bir bilimsel yanı yoktur. Kaldı ki erkekler ortalıkta horoz gibi dolaşırken, kadının olası nefs hoplamasının kale dahi alınmayışı açıkça bir eşitsizlik göstergesidir.
" olarak yorumlarsınız.
-Beyefendi örtü konusu bu kadar basit değil, ama basit beyinlerin izahatı bu kadar basit işte. Böylesi cehalte ben ne diyebilirim ki?
Kaldı ki ilmi anlatın dedim ama maalesef yazdığınız şeylerin tek cümlesi dahi bilimsel değil yine.. Buna da şaşırmadım.
Bana afrikanın coğrafi istatistiklerini yazmanı mı bilimsel? Güldürmeyin beni bensiz islamın bilim dışı olduğunu ispatlayın dedim.
Arabistan çölünün değil.
ama siz hala aynını yapıyorsunuz. Bunun adı nedir biliyormusunuz. Bilgide yobazlıktır bu. Açın sözlük tanımlarına bakın hak vereceksiniz
Profilinize baktım şimdi
Tek bir şiiriniz yok ( ki şiirde bilgi ve ilimle yazılır- gerçi sizin kasdettiğiniz ilimin tarifibile yok ya-)
Tek bir fikir yazınız yok
tek bir yorumunuz yok ( benim sayfam dışında)
buna rağmen, ilimde de , dinde de, fikirde de otorite kesildiniz her ne hikmetse.
ben bunda samimiyetsizlik görüyorum ve sizin artık saçma sapan düşüncelerinizi istemiyorum. Tartışacağım kişinin en az benim kadar konulara vakıf olması gerekir. Sizi gidin kendinizi başka yerde eğitin.
Zira sizin yorumlarınız sınırını aştı. ve ben dediğim gibi havanda su dövemeyecek kadar meşgulüm. ve siz kim oluyorsunuz da karşımda bu kadar cahilce benim bilgi birikimimi sorguluyorsunuz
sahi siz kimsiniz ki, bilmediğiniz konularda hala reddedişe devam ediyorsunuz. ya yazdıklarımı çokiyiokuyun anlayın ya da mazarat etmek için başka yer bulun.
Lütfen.
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 1:30:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hanımefendi ben yazdığınızı değerlendiriyorum. Sizi değil. Yazdıklarınız gerçeği yansıtmayan, doğrularla uzaktan yakından ilgisi olmayan, çağdaşlıkla, özgürlükle bağdaşmayan belagatlı bir yazı.
DEMİŞSİNİZ Kİ;
İSBAT EDİN MADEM
BİLİM İSPATI DA GEREKTİRİR
BUYRUN
İSLAMIN BİLİM DIŞI OLDUĞUNA DAİRÖRNEKLER VERİN
VE LÜTFEN İNSAN BEYNİNİN ATEİST OLDUKÇA DAHA ÇOK ÇALIŞTIĞINI İDDİA EDENLERİN CEHALETİNE DÜŞMEYİN..
BU ARADA SİZ DE BELİRTTİĞİNİZ GİBİ DARACIK GÖRÜŞLERİNİZ İLE İSLAMI VE BİLİMİ ANCAK BU KADAR ALGILAYABİLDİĞİNİZİ İKRAR EDİN BARİ.
BANA BİR SÜRÜ ŞEY YAZDINIZ İÇİNDE REDDEDİŞÇİ DÜŞÜNCENİN İZDÜŞÜMLERİNİN DIŞINDA BİLİMSEL TEK KELİME YOK.
SAHİ BUNU NE İLE İZAH EDECEKSİNİZ..
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gördüğüm kadarı ile siz , yine önyargınızda ısrar ediyorsunuz ve bu ısrarla yazımı anlamamaya çalışıyorsunuz.
Üzgünüm, siz anlamadığınız sürece benim yapabilecek fazla şeyim yok.
Yine de dilimin döndüğünce ikrar edeyim..
İleri sürdüğünüz düşünce semavi dinlere reddedişçi görüşlerin dayanaklarından birisidir. Ateist düşünce bazında olanlara bunun aksini anlatmak ise adeta imkansızdır. Zira bir şeyi yeterince anlayabilmek için önce ona inanmak gerekir. . İnanmadığınız birşeyi ise ne kadar okursanız okuyun anlayamazsınız.
Müslüman kadının örtünmesi konusuna gelince. Evet bu konuda tartışmayı dahi gereksiz görenlerdenim.Zira örtü zaten Kur'an 'ı Kerimde Allah'ın ayetleri l
ile sabittir, meşru olup olmadığının tartışılması dahi anlamsızdır.
Burada konumuz da örtünme değildir zaten, ama o konu ile alakalı ileride yazacağım.
Geleneklerden örnek istemişsiniz, hay hay:
-Sizinde belirttiğiniz gibi ataerkillik geleneği çöl kültürürünün getirisidir. İslam ise asla çöl kültürü değildir. İşte bu noktayı iyi ayıtr edemediğiniz sürece ne desem anlaşılmayacaktır. Zira anlışlar bu noktada başlıyor.
neden müslümanım diyenlere arabistan adres gösteriliyor??????
İslam evrensel bir dindir ve arap kültüründen çıkmamıştır, bilakis o kültürün dejenerasyonuna karşıdır. Öyle olmasa idi hiç hicret yaşanır mıydı???
Sahi madem islam arabındı da neden hicret yaşandı?
Öncelikle gerçek islamı çöl ve de bedevi kültüründen çekip çıkarın.
sonra yazdıklarınızı dönüp tekrar okuyun.
Bunu yaptığınız zaman göreceksiniz ki yazdığınız her şey aslında benim fikirlerimi teyit etmekte. Yani zıt gibi görünen görüşleriniz bile benim yazımın ikrarıdır..:)
-Kadının çalışmasını, okumasını, iş hayatına dahil olmasını
din değil gelenekler kısıtlar.
-Kadının saygı görmesini gelenekler kısıtlar
-Kadının alınıp satılmasını ( ki hala 13 yaşındaki kızlarımız 50 yaşında adamlara satılıyor koca adı altında) geleneklere dayandırabiliriz , islama değil.
Gerçek islam bunların dışındadır.
Yine dile getitiyorum .
Bu yazının amacı islamın yeterince iyi anlaşılması ve arap kültüründen ayırt edilmesidir...
Yukarıda kaynağı sahih hadislerle örnekler verdim. Bu örneklr ise arap kültürünün değil islamındır. Ve gerçek islam bilimin ta kendisidir. Ama bütün bunlar Peygamberimize inanmayan kişi için zaten anlamsız olacağından ne desem yine havada kalacaktır.
Siz önce inançlı olup olmadığınızı yazın ki ona göre cevaplarım sizi alakadar etsin. Aksi halde cevap vermek havanda su dövmek olacaktır ki benim çok daha mühim işlerim var..
saygımla...
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 12:25:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın SUAT bey,
Kadın adıyla yine kadın başlıklı makaleme düştüğünüz değerliyorum için teşekkür ederim
öncelikle şunu ifade etmeliyim ki ben bu yazımı MÜSLÜMAN-TÜRK kadını olarak kaleme aldım. Ne imanımdan ne dinimden vazgeçmeden.
Gelenek derken zaten şimdi toplumumuza yer etmiş ve "din" gibi algılanan çoğunluğunun kökeni araplara dayanan, ama din olmayan uygulamaları kasdetmiştim. Arap toplumu demenin islamiyet demek olmadığını anlatmaya çalıştım ki siz de yorumunuzla bunu teyit etmişsiniz. Zira günümüzde bir kısım uyanık cahil kesim (!), dini bir tasarrufu öne çıkaran herkese pervasızca Arabistan'ı adres gösterebiliyor.
Sizin de belirttiğiniz gibi, eski türklerde kadının değeri tarihte örnektir ve muhteşemdir. Zira eski türklerde erkek egemen gibi görünse de temel aile yapısında ana erkil yaşam biçimi ön plandadır ve kadın ECE dir...
Ve Sayın NOA siz benim ne demek istediğimi ve ifademi sanırım anlamadınız. Farkında iseniz ben yazımda diğer semavi dinlerden bahsetmedim, özellikle ayırıcı bir şekilde İslamdan, İslamın da yanlış anlaşılması ve uygulanışından bahsettim .
Yazımı tümü ile ama önyargısız, ama dikkatlice okursanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız sanırım.
"ATAERKİLLİĞİ DİNLERDEN SOYUTLAMAK DİNİN RİTÜELLERİNİ SEVİMLİ GÖSTEREREK DİNCİ YAŞAM BİÇİMİNİN YOLUNU AÇMA ADINA YAPILAN TALİHSİZ BİR CİNGÖZLÜKTEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR."
demişsiniz ki , sizin bu ifadeniz asıl din karşıtı görüşlerin kıvrak zeka ile dini baltalayıcı doğrultudaki uyanıklığından başka birşey değildir. Ve benim yazımın asıl amacı budur işte. Bu uyanıklığın bertaraf edilebilmesi için islamın yeterince anlaşılıp bilinmesinin gerekliliği bana bu yazıyı kaleme aldırtmıştır.. "Dinci yaşam biçimi " demek te zaten başlı başına önyargılı bir biçimde din karşıtı olmayı teyit eden bir düşüncedir. Dolayısıyla yazdığım konu hakkında uzlaşmacı olmayan bir düşüncedir ve bu pozisyonda konu hakıkında tartışmak da o derece anlamsızdır.
katılımılarınız için teşekkür ediyorum.
saygımla...
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 9:19:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:40:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
yazınızı beğendim ancak "Müslüman kadının hakları, geleneklerimizdeki (!) erkek egemenliğinden dolayı kısıtlanmakta" ifadenize katılmıyorum. geleneklerimizden kasdınız eğer türk gelenekleriyse bu ifade yerine oturmamış, eğer arap gelenekleriyse doğru bir ifade.
zira sefere giden hakan'ın ülkesinin yönetimini karısına bıraktığı bir gelenek vardı bir aralar bizde, eş seçimini kadınların yaptığı bir gelenek vardı.
selam ve saygılarımla.
-Hanımlarınızı üzmeyin. Onlar, Allahü teâlânın size emanetidir. Onlara yumuşak olun, iyilik edin! [Müslim]
-Hanımının kötü huylarına katlanan erkek, belalara sabreden Hz. Eyyüb gibi mükafatlara kavuşur. Kocasının kötü huyuna sabreden kadın da, Hz. Asiye gibi sevaba kavuşur. [İ.Gazali]
-Hanımı ile iyi geçinip şakalaşanı Allahü teâlâ sever, rızklarını artırır.) [İ.Lâl]
-En üstün mümin, hanımına, en iyi, en lütufkâr davranan güzel ahlaklı kimsedir. [Tirmizi]
-En iyi Müslüman, hanımına en iyi davranandır. İçinizde, hanımına en iyi davranan benim.[Nesai]
-Hanımına güler yüzle bakan erkeğin defterine, bir köle azat etmiş sevabı yazılır. [R.Nasıhin]
-Hanımının haklarını ifa etmeyenin; namazları, oruçları kabul olmaz. [Mürşid-ün-nisa]
-Hanımını döven, Allahr17; a ve Resûlüne asi olur. Kıyamette onun hasmı ben olurum. [R.Nasıhin]
-Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir. Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür. [İ.Asakir]
-Kızlarınızı altın ve gümüş ile süsleyin! Elbiseleri güzel olsun! İtibar kazanmaları için en güzel hediyelerle ihsanda bulunun! [Hakim]
-Kız çocuğunu güzelce terbiye edip, Allahü teâlânın verdiği nimetlerle bolluk içinde yedirir giydirirse, o kız çocuğu onun için bir bereket olur, Cehennemden kurtulup kolayca Cennete girmesine vesile olur. [Taberani]
-İki kız evladına güzel muamele eden, mutlaka Cennete girer. [İbni Mace]
-İki kızı veya iki kız kardeşi olup da, maişetlerini güzelce sağlayanla Cennette beraber oluruz. [Tirmizi]
-Çarşıdan aldığı şeyleri, erkek çocuklardan önce kız çocuklarına verene, Allahü teâlâ rahmetle nazar eder. Allahü teâlâ rahmetle nazar ettiğine de azap etmez. [Harâiti]
-Çarşıdan turfanda meyve alıp evine getiren, sadaka sevabı alır. Getirdiğiniz meyveyi, erkek çocuklarından önce kız çocuklarına verin! Kadınları, kızları sevindiren, Allah korkusundan ağlayan gibi çok sevap kazanır. Allah korkusundan ağlayana Cehennem haramdır. [İbni Adiy]
-Üç kızına, ihtiyaçtan kurtulana kadar iyi bakan, yedirip giydiren, elbette Cenneti kazanır. [Ebu Davud]
-Üç kız veya kız kardeşinin geçim veya başka sıkıntılarına katlananı, Allahü teâlâ Cennete koyar. Eshab-ı kiramdan biri, (İki tane olursa da aynı mıdır?) diye sual edince, Peygamber efendimiz (Evet, iki tane olursa da aynıdır) buyurdu. Başka birisi, (Ya bir tane olursa?) diye sual etti. Cevabında buyurdu ki: (Bir tane de olsa gene aynıdır.) [Hakim, Harâiti]...
KargülüALMILA tarafından 3/24/2008 12:15:12 PM zamanında düzenlenmiştir.