- 20497 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İyi Bir Evlilik Nasıl Olmalı ?
İlk olarak şunu belirtmek gereklidir evlilik kurumu dünyadaki en değerli ve önemli kurumlardan birisidir çünkü ailenin temeli bu müessese ile atılır milletin ve devletin temeli,özü burada oluşturulur.
Ve hayatta alınması gereken eğitimin en önemli ve değerli kısmı da bu müessesede alınmaktadır.Ve ayrıca insanın hayatının önemli bir kısmını ve zamanını da oluşturmaktadır iş hayatıyla birlikte.İnsanın evinde,evliliğinde ve işinde mutlu olması hayatında da mutlu olmasına ,mutlu olmaması da hayatında da mutlu olmamasına sebep olmaktadır.
Oluşan evlilikle ve bu kurulan ailenin verdiği eğitimle o ailenin çocukları ve bu ülkenin geleceği olan gençleri şekillendirilmiş olur.Aile müessesi eğitimde okuldan daha önemli bir yer teşkil etmektedir çünkü bilişsel gelişimciler olsun,bilim adamları olsun hayatın ilk 6 senesinin insanın hayatının ve zihinsel gelişiminin ve ahlak gelişiminin de özünü oluşturduğunu ifade ettiklerine göre bu kurumun önemi daha iyi anlaşılır.
Peki iyi ve güzel bir evlilik nasıl olmalı?
İşte bahsetmek istediğim asıl konu burda başlıyor.
İlk olarak iyi bir evlilik zorunlu olarak yapılmış olmamalı yani birilerinin dayatması ile yada maddi çıkarlar ve menfaaat sağlamak amacıyla yada mantık evliliği denilen çürük temellere dayalı olmamalıdır.Bunu yerine karşılıklı sevgi,karşılıklı saygı ve hoşgörü temeline dayanmalıdır çünkü böylece ouşturulan müessenin temelleri en sağlam bir şekilde kurulmuş olacaktır.
Daha sonra evlendiğimiz kişiyi evlendiğimiz şekilde kabullenmeli ve onu kabul ettiğimiz şeklin dışında zorlayarak başka bir insan olmasına çaba göstermemeliyiz ha bu demek değildir ki;hatalarını düzeltmesine yardım etmemek değil ya da daha iyi bir insan olmasına çabalamamak değil,ona istemediği şeyleri yapması,giymesi,yemesi vs. gibi konularda bir baskı uygulamaktır madem ki onun o haliyle kabul edip,evlendin niye daha sonrasında onu kendi istediğin gibi sanki oyuncakmışcasına şekil vermeye kalkıyorsun ki?
Üçüncü olarak;aileyi oluşturan eşlerin birbirlerinin oluşturduğu bir dil ve iletişim yolu oluşturmalı ve eşler sadece birbirlerine şifrelerini söylemeli yani birbirlerinin gönüllerinin,mahremlerinin kilitlerinin,anahtarlarını vermeli ve başkalarına birbirlerine yakın oldukları kadar yakın olmamalı ve aralarına kendi aileleri dahi olsa hiç kimsenin hayatlarına müdahale etmesine ve mutluluklarını bozmasına izin vermemelidirler.
Dördüncü olarak ;hiçbir şekilde kimseye aile içi veya dışı sırlarını vermemeli ve birbirlerinden hiçbir şeyi gizlemeliler ve herşeyi paylaşarak hayata karşı ve onun sıkıntılarına karşı beraberce ve omuz omuza mücadele edebilmelisiniz böylece...
Beşinci olarak;ikinizde işten gelince ya da biriniz artık duruma göre ;o günkü yaşadıklarını paylaşmalı ve birbirinizi dinlemeli ve empati kurarak birbirnizi anlayış ve sabırla dinlemeli (sanki birbirinize terapi yapıyormuşçasına) ve hergün birlikte en azından 30-45 dakika birbirnizle konuşarak ve dertleşerek ve güç alarak beraber bu yüyüşü yapmanız evliliğinizi güçlendirecek ve birbirnize olan sevginizin artmasına da sebep olacaktır.
Altıncı olarak ;bir karar vereceğinizde ne erkeğin ne de kadının dediği olmamalı ikiniz de kararınızı beraberce tartışmalı ve artı ve eksilerini yazarak iki teklifin hangisi makul ise onu uygulamaya geçirmelidir.Eğer gerekirse güvenilir insanlardan da öneri alınabilnir tabii...
Yedinci olarak;evliliğin fiziksel fonksiyonlarını unutmamalı ve bu konuda karşılıklı anlayış ve hoşgörüyle davranmalı ve bu konularda da çok hassas davranılmalıdır.Ayrıca fiziksel yönden kişisel ve mekansal temizliğe de önem verilmelidir.(Cinsel hayat vs.)
Unutulmamalıdır evlilik iki kişiyle oynanan bir oyundur ama çok önemli ve risk taşıyan bir oyundur. Ya insanın hayatını cennet haline getirir ya da cehennem.Onun için aradığınız kişiyi doğru bulduğunuza emin olmalı ve aceleci olmamalısınız bu konuda yoksa sağlam bir evlilik kuramayabilirsiniz bu da hayatınızın yıkımına neden olabilir.
Hayırlı bir evlilik temennisiyle hepinize...
Saygılarımla
M.ZAHİD AY (23.3.2008)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.