- 1322 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşadığım Şey
Yorgun ve yoğun ruh hali ile içimde bir ses ile harekete geçtim. Sanırım havanın kapalı olması beni iyice karamsarlaştırmıştı.
Spor giysilerimi giyerek hemen kendimi sahil yoluna attım...Dalgın dalgın hızlı adımlarla yürürken önüme simsiyah bir kedi atladı...Ne olduğunu anlayamadım. Miyavlayarak ayaklarıma kapandı. Önce korktum bir çığlık attım...Sonra Tekir bir kedi peşime takıldı...Yürümeğe çalıştım ama siyah kedi patisiyle ayağımı tutuyordu.
Eğildim başını sevdim diğer tekir kedide yanıma yaklaştı . O da sevilmek istiyordu...Ama o da ne benim siyah kedi diğerini tırmalayarak kovaladı...Sonra yine ayaklarıma yattı. Yürümem imkansızdı ve zorlukla kurtulup bir adım attım ama farkına varmadan patisine bastım...Kedicik can havliyle miyavladı ben hızlanarak yürümeğe o da yine beni takibe...
İşte sevgiyi arayan bir kedicik. Çok çok etkilendim. Ve o karamsar ruh halimi atarak uzunca yürüyüşümü tamamlayarak iyi bir enerjiyle evime döndüm. O kara kedi benim kendimi iyi hissetmemi sağladı.
Kediler çok duygusal hayvanlardır. Kedisever, köpeksever kısaca hayvansever biri olarak onların duygularını hisssedebiliyorum.
Sabah önüme atlayan kedi beni önce korkuttu ama o sadece sevilmek ve sevgisini paylaşmak istemiyordu. İstediği sevilmekti...
Kedinin duygusal dürüstlüğü tamdır. Saklayamazlar ama biz insanlar duygularımızı saklarız.
Bazen üzüntümüzü paylaşmaz içimize atarız.
Bir kedi öfkelendiği zaman (sabah bunu yaşadım) alev gibi yanar, tüyleri dimdik olur ve gözlerinde ateşler saçar. Bu kedilere özgü davranıştır...
Kediler çok gizemli yaratıklar...Onları anlamak çok zor. Sahiplerini severler ama daha çok kendilerini severler...
Şimdi herkes bir kedi sevsin onları beslesin diyorum...
Ben bahçemdeki kedileri yeterince seviyorum. Arada tırnaklarını görsem de ...Eh..gülü seven dikenine katlanırmış...
Şimdi tüm kedicikler için bir şiir...
Kimse bilemez bu kedinin yaşadıklarını
Bazıları evde mamayla
Bazaları sokakta kavga ile
Ne ismi olur ne yemeği
Gel pisi pisi gel
Ne adı var ne şanı..
Bilirler sevmeyi sevilmeyi
Karşılık beklemezler
Ne özür ne rica
Sadece sev koru derler...
İster sokak kedisi ister ev
İstedikleri sadece sevgi...
Cana Demirel
YORUMLAR
'Cins kedi almayı' düşünüyorum dediğimde Arlene'in ters bakışlarıyla karşılaştım. Bakmakla da yetinmedi:
'Niye hayvan barınaklarından bir kedi evlat edinmiyor musunuz?'
Kendimi savunmam gerekiyordu:
'Bugüne kadar sokaktan üç kediyi evime aldım. Sanırım sosyal sorumluluklarımı yerine getirdim diyebilirim. Artık cins kedi almak istiyorum.'
'Ne alacaksınız?'
'Maine Coon düşünüyorum.'
Bir şey demedi. Ekranına geri döndü. Ama eminim aklından 'Züppe!' diyen geçiriyordu.
Sevgilerimle.