- 1073 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
MECBUR
Eğer Yaradan şah damarlarından daha yakın olduğu kullarına katından ödüller müjdelemiş ise; O’nun kullarından biri olarak ben de kendi yüreğimden geçenlerin sorumluluğunu üstlenerek şuna inanıyorum ki; Yaradan kullarını ödüllendirirken ne cinsiyet farkı, ne din-dil-ırk ve ne de baş açık-başı kapalı ayırımı yapmaz. Onları yaratan da kaderlerini konumlarını belirleyen de gene O Yaradandır. Öncelikle insan olmanın insanlığa hizmet etmenin o harlı mutfağında pişip yananlar hak ederlerdi bu ödülleri.
Tarihçiler tarihte yazılanlara çok fazla güvenilmemesi gerektiğini söylerken..
İlahiyatçılar birbirlerinin kanını içecek kadar birbirlerine düşmüşken..
Bilim/İlim insan yaratmanın! düşlerini kurarken..
Ve ünlü düşünür: Bilmediklerimi ayaklarımın altına koysam başım göğe değerdi. sözleriyle gerçeğe imrenilesi son noktayı koymuşken..
Ben de bu sıradan sade aklım ve özgür kişiliğimin her zamanki içtenliği ve ataklığıyla inandığım kendi doğrularımı savunuyorum kendimce..
Ne yapacağım ki başka..
Buna MECBURUM
Ülke bölünecek diyorlar..
Akil insanlar; ülkenin ve toplumun yararına koşturup durmaktalar mış gönüllü olaraktan! akil olmayan gariplere bu güne kadar nereler çektiklerini bu acılara nasıl son verileceğini yerinde görüp öğrenmek için..
Ayy, onlar da az çekmedi
Yazık!
Ne olacak
MECBUUR
Ülkenin düzeni çok değişecekmiş hem de çook
Ülke de az mı çekti
Yazık!
Değişecek tabi
Ne yapacak ki başka
MECBUUR
Toplum susup oturacakmış
Yazık!
Azmış kudurmuştu hanidir
Susacak tabi
Başka ne yapacak
MECBUUR
Şu günlerde uyuyan toplumu uyandırmanın telaşı sardı entelektüelleri!
Ben yıllar önce demiştim: Yedi Uyurlar bile bu kadar uzun uyumadılar diye..
Azizim AZİZ de: Uyuyan bir toplumu uyandırmak zordur. Ancak uyuyor numarası yapanı uyandırmak imkansızdır! Demişti o aralar..
Bırakın bu ülkenin düzeninin değişeceğini Dünya Düzeninin değişeceği yıllar öncesinden belirlenmiş stratejik haritası bile çizilmişti yıllar öncesinden
Başbakan da buna uyacak tabi
Başka ne yapacak
MECBUUR
Bir zamanlar çok fukaralık çekmiş
Yazık!
Şimdi dünyanın en zenginleri arasında olsa da
Düzeni beğenmeyenlere Ananı al git deyip, sonra da ülkenin anasını satsa da
O da bu dünya düzenine uyacak
Neyapacak
MECBUUR
Meclisteki Haraviler aldıkları maaşla geçinemiyorlarmış
Suç dosyalar arşı alalara ulaşmış
Yazık!
Düzene uyacaklar
Başka ne yapacaklar
MECBUUR
Benim hiç itirazım da umurum da lmaz!
Ülkeyi soyup soğana çevirenler, talancılar, devlet arazilerini, ormanları hatta denizleri bile şahıs malı ilan edenler.Her türlü borcunu, elektrik suyunu ve daha nice akıl almaz harcamalarını yıllardır namuslu şerefli insanların sırtına yükleyenler din istismarcılığı ve vatan hainliği yapanlar düşünsün..
Benim sahip olduklarım babamın mirası olan onur ve şereftir.
Bunlarda benimle birlikte mezara girecekler..
MECBUR.
YORUMLAR
Kavi kaleme yaraşır guzellikteydi.
Yazılanlar hayal ürünü degil,
Duygu yoğunluğunun yansıması degil,
Duslenenler degil,
Gerceklerin ta kendisi.
Gercege aykırı bir tek sözcük bile yok.
Gerceklere yuz çevirenler ancak cehaletin pençesindekilerdir.
Onları değiştirmek zordur.
YILLAR once Sultanahmet'te Ramazan ayında bir dini kitap fuarına gitmiştim. Tam tamına 209 AYRI stand vardı ve adeta birbirine rakip 209 tane din istismarcısı yayinevi. Kimileri birbirine kafirvdiyecek kadar da ileri gidiyorldu. Bizler maalesef sistemden ziyade kisileri ve olayları konuşmaktan ustayiz.
Tartışmayla bir sonuca varilamayacagini ancak kalplerin koreltilecegini yazan Gazali'nin düşüncelerini savuna savuna bu hallere geldik. Oysa peygamber efendimiz ihtilaf rahmettir diyordu. Fikir ayrılığını rahmet olarak nitelendiriyordu. Onun ümmeti olmakla övünürüz ama fikrini söyleyene de maalesef anında yaftayı vururuz. Yurekten tebrik ediyorum kalem ehlini. Bu Enfes tespitlerin altina Delibal YAZDIM ve en içten tebriklerimi bıraktım. Saygımla.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Ya ne yapacağım
Mecbur!..
Allah insanların cinsine rengine bakmaz gönlüne ve yaptıklarına bakar ve ona göre değerlendirir.Hayatta neye göre nasıl hangi değerlere göre yaşadığın önemlidir ve bu seçtiğin değerlere göre mükafat veya mükafat alamadan karşılığını görürsün. Şeçmedede özgürüz,yaşamada özgürüz..Güzel hislerle yazılmış bir yazı yüreğinize sağlık.
"Tarihçiler tarihte yazılanlara çok fazla güvenilmemesi gerektiğini söylerken..
İlahiyatçılar birbirlerinin kanını içecek kadar birbirlerine düşmüşken.. "
Cehaletin bu kadarına da pes. Kurduğunuz cümlelerin fikir özgürlüğü mü yoksa başkalarına hakaret mi olduğunu biraz düşünseydiniz. Eleştiri yapayım derken dedi kodu yapar gibi; toplumun bazı kesimlerine, satır aralarında laf sokmak da moda oldu.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Benden de sevgi ve selamlar..
KUL OLABİLMEYİ HİSSEDEREK YAŞAYABİLENLERE MODA TEYZE DEYİMİYLE MECBBUURRRR....HİSSEDEMEYENLERE İSE NE ÇEKTİNNN BE YAVRUMMM . GİBİ KİNAYENİN YANINDA , DOSDOĞRU , ONURLU , HEP DİK DURABİLEN EŞ VE İNSAN OLABİLMEYİ HATIRLATAN YAZINIZA GÖNÜLDEN SELAM. SEVGİ VE SAYGIYLA KALIN HEP VEFALI GÖNÜL İNSANI .
TÜLİN ÖZTUNÇ
Gönül dolusu Selamlar benden de...
TÜLİN ÖZTUNÇ
Senin de güzel ve sıcak yüreğin dert görmesin inşallah.