- 621 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAHAR
Bahar geldi yine.Binbir çeşit güzellikte çiçeği ,börtü böceği ile Yüce Rahmanın bize esmalarıyla tecelli edip öldükte nsonr adirilme işte böyle gerçekleşecek diye kableri mutmain ettiği bahar..Bu baharın güzelliklerinin farkında olmadan yaşamımız ısürdürdüğümüz veya baharına doymadan aramızda nayrılan nice körpe bedenler oldu..Yaşadığımız anın kıymetini bilip olaylardan ders çıkarmak kalıyor bizlere.Günlük meşgalelerle kendimizi yıpratmayıp içimizdeki sesi dinleyip şöyle bir etrafı seyretmek ,dinlenmek için yücelere çıkmak hissi size de ağır basmıyor mu?İçimizdeki sesi dinleyebilsek kimbilir çevre kirletilmeyecek,ormanlar yok edilmeyecek,silahlanma yarışı olmayacak,savaşlara veda edilecek..
ELBİSTAN İLKÖĞRETİM OKULU 2008-2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
TÜRKÇE DERSİ 1.DÖNEM 3.YAZILI YOKLAMASI
ADI: SOYADI: SINIF: NO: TARİH:
OSMANLI’NIN BÜYÜK HAYALİ
Osmanlıların büyük hayali, devletin ayakta kalmasını sağlayan büyük inanç, devletin ilelebet payidar kalacağını ifade eden düstur halindeki söyleyiş. Tarihte Türk milleti kadar devamlı ve silsile halinde devlet kurmuş bir başka kavim gösterilemez.Hem de dünyanın birçok yerlerine yayılarak ve muhtelif zamanlarda yeniden dirilerek, başa geçerek.Biz niyetlerimizin sadık kullarıyız. Bir insanın, birkaç neslin, birkaç asrın tahakkuk ettirmeye ömrünün yetmeyeceği koskocaman bir gaye-i hayalin peşindeyiz. Ama akıllı isek, şimdiden buna sahip çıkar, niyetimize göre onun mükafatını alabiliriz. Çünkü müminin niyeti amelinden hayırlıdır. “Sahipsiz olan memleketin batması haktır.
Sen sahip olursan bu vatan batmayacaktır."Atatürk bu yönde ne demiş:”Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.”
Devlet -i ebed müddetin sahibi Türk milleti ve Mehmetçiktir.Ne zaman bitecek başkalarının ninnisiyle başladığın bu uyku/Eğer uyumuyorsan ses ver.
1.Bu parçada en çok hangi fikirden bahsediliyor?10
2.Bu parçanın anafikri olacak cümleler sizce hangileridir?Yazınız.10 puan
3.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir “anlam kayması” vardır?10 puan
a)Gelmesi ile gitmesi bir oldu b)Bu gece cır cır böcekleri ötmüyor.
c) Bu dilekçeyi sonra yazarsınız. d)Arkadaşım daha dün buradaydı.
4”Sıcak”kelimesi aşağıdakilerin hangisinde zarf görevindedir?10 puan
a)İnsanlara sıcak davranırdı,kendini sevdirmek için. b)Sıcak simitle kahvaltı güzel oluyor.
c)Havuzun sıcak suyunda iyice gevşedik. d)Deniz kıyısı olmasa bu sıcaklar çekilmez.
5.”Aşağıdaki “ek fiil” almış cümlelerden isim cümlesi ve fiil cümlesi olanları karşılarına yazınız*?10 puan
“Hayat ne tatlı.” ( ) “İsanlar bazen çocuklaşırmış.”( )
“Dost dostun aynasıdır.” ( ) “Hasta gittikçe iyileşiyormuş.” ( )
6.”Ara-y a-sınız”fiilinin ekleri ve eklerin çeşitlerini altına yazınız.10 puan
7.Aşağıdakilerden hangisinde “ikileme” farklı görevde kullanılmıştır?10 puan
a)Uzun ,siyah saçlar tel tel dökülsün. b)Damla damla birikiyor,içimde bir korku.
c)Çekin ağır ağır,halay süzülsün. d)Ömrüm geçer hep eğri büğrü yollarda.
8.”Şehitlik ve gazilik,ihanet”konuları ile ilgili bir kompozisyon yazınız.30 puan
YAKUP ONAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.