Yarabbi Şükür
Yoğun olan , koşuşturmayla geçen hayatımızda her şeye bir bahane üretir olduk.
"Kusura bakma Leyla’cım çok yoğumdum seni arayamadım"
"Ercan bugün buluşamayız , iş toplantım var.Başka bir gün söz . "
"Akşam erkenden yatıcam , başka bir akşam yemek yesek olur mu?"
"Anne yollar çok kalabalık ben başka bir gün ziyaretinize gelsem olur mu?"
gibi örnekleri çoğaltmak mümkün
Peki bu yoğunluğun hiç mi sonu gelmez. Hiç mi eylenmeyiz, hiç mi gezmeyiz, hiç mi kitap okumayız ve hiç mi sevdiklerimize zaman ayırmayız
İnsan ırkı kendine göre sınıflandırır cevresini.. HAYIR diyebiliceklerim ve HAYIR diyemeyeceklerim diye.
Bazı teklifleri asla red edemezsiniz ama bazıları vardır ki daha konuşma esnasında siz hayır demeye başlamışsınızdır.
Evet , Hayır yarışı hayatınızın bir parçası olmuştur.Bu parça her gün biraz daha eksilmeye başlar. Bir süre sonra herkese Hayır dersiniz. Bir bakmışsınızdır EVET diyecek biri kalmamış etrafınızda. Yalnızsınız artık. Evde oturmuş bir telefonun çalmasını bekler olmuşsunuz.
İşte o zaman bile yapıcak hala bir çok şeyiniz vardır.
Hiç halinize şükretmeyi düşünücek kadar zamanınız olmuş muydu.?
Hiç bir otobüsün içinde sevdiklerinizden zorla uzaklaştırılıp başka diyarlara zorla götürüldünüz mü. ?Ailenize ve arkadaşlarınıza öpmeden ,ellerini tutmadan , sıkı sıkı sarılmadan sadece hüzünlü bir el sallamayla hiç bilmediğiniz bir yerlere gittiniz mi?
Ya da hiç bir şeylerden kaçmak zorunda kaldınız mı? Hayatta kalmak adına , aç, susuz nehirlerden geçip , susuz topraklarda yürüyüp sınırları geçtiniz mi?
İş stresi de neymiş.Hayatta kalmak için gizlenmek ve iz bırakmamak için herşeyinizden vazgeçtiniz mi?. Hiç eşinizi çocuğunuza feda etmek durumunda kaldınız mı?
Hiç sevdiğiniz ölümcül bir hastalığa yakalanıpta kollarınızda öldü mü?
Halimize şükretmek gerek herşeyden önce.. Ardından hayatımızın en ufak köşesinde bile olsa sevdiklerimize sahip çıkmak..
Hayat çok hızlı ,yetişmek kolay değil evettttt ama siz hayata yetişirken sevdiklerinizin arkanızda kaldığını unutmayın.
Bir gün arkanızı döndüğünüzde acı bir sonla karşılaşmamanız adına ..