- 5128 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Mektuba iletişim aracı olarak günlük yaşamdan el çektirileli,
Tüfek icat olduu,.. mertlik bozuldu..!Kaybettiğimiz, tekrar kazanmak için üşendiğimiz her bir hasletimiz için durumu açıklığa kavuşturmada imdada yetişen özlü sözümüz olarak pek severim bunu...
Mektuba iletişim aracı olarak günlük yaşamdan el çektirileli,.. edebiyat duygusu köreldi gibime geliyor sanki... Çünkü yazmak, konuşma ve düşünceyi ifade etme yeteneği kazanmada, okumak kadar gerekli bir format. Üç dakikada telefonun öteki tarafından nasılsın iyi misin,... vs. kestirmeden iletişim kolay ve az zaman alıyor.. şu hızına yetişemediğimiz yaşantımızda...
Ama mektup yazmak bazen saatler sürebiliyor. Güzel ve alımlı bir giriş yapmak, merak edilen bir şeyler sormak, bir olayı paylaşmak, bunları yaparken nazik nüktelerle bezemek, en güzel yazı ile yazmak için özenmek,... büyüklerin ellerinden öpmek, küçüklerin gözlerinden.. konu komşuya, akrabaya selamlar söyleyip Allah(CC.) ’ a ısmarlamak,..... teeee... zaman alıyor tabiyyatıylan...
Yani muhataba değerli zamandan, zaman ayrılıyor... Alıcı ise değeri taktir etmekte nekes davranmıyor ama.. El- cevap,.. giriş aynen şöyle..:" Sevgili ..............;Senin kadar kıymetli mektubunu aldım................................................................................"
Zaman zaman hayatınızda ama uzağınızda olan sevdiklerinize yazmanızı tavsiye ederim.. Kesinlikle aynı şekilde cevap geliyor ve başka bir şeyler hissettiriyor.. Ama itiraf etmeliyim ki ; ilk hissedilen, enteresan bir jest, hoş bir sürprizin yaşattığı sevimli bir şaşkınlık....
SELDA İYİEKMEKÇİ
YORUMLAR
efendim şimdi bir arkadaşıma mektup yazıp göndersem bu durumu garipsiyecektir bu çağda mektup mu olur diye ona zaman harcayana kadar açsan telefonuda sorsan olmazmı gibilerden eleştirecektir ben o mektuplu günleri özlüyorum ve hala o eski mektuplarımıda saklıyorum dediğiniz gibi mektuplar yazılmayalı edebiyat köreldi çok doğru ama teknolojinin getirdiği değerler kadar götürdükleride oluyor şüphesiz kutlarım sizi emeğinize sağlık sevgi selamlarımla
O mektuplu günleri özler oldum Kızım.
Ne günlerdi postacının heyecanla yolunu gözlemek.
Her gün aynı saatlerde kulağımız yoldaydı...
Şimdi mi?
Postanelerde 3-5 postacı var. Her mahalleye bir postacı düşmüyor.
Mahallenin mektuplarını götürmesi için birikmesini bekliyorlar...
Götürdükleri mektupların çoğu da kişisel değil, reklam içerikli veya bankaların hesap bildirimleri...
Belki inanmayacaksın kızım ama bir deneme yaptım...
Tanıdık bir adrese bir hafta arayla iki tane mektup gönderdim.
Mektupların ikisi de aynı günde sahibine ulaştı...
Nişanlılık döneminde pazartesi İstanbul'dan bir mektup yazıyordum, çarşamba günü İzmir'deki nişanlıma ulaşıyordu. Aynı gün o da cevabını yazıyordu, cumartesi bana ulaşıyordu... Bu dediklerim 78-79 yıllarında...
İYİEKMEKÇİ
MEKTUP
Güzel görünmezdi
Sarmaşıklı asma
Serçelerin ötüşü
Bu kadar tatlı gelmezdi
On kuruşluk kagıt
Üzerinde yazılanlar olmasaydı.
Günlük yaşantımızdan çıktı anılarda kaldı,tebrik ederim saygılarımla.