- 3049 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
Naziler İstanbul'da
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazar: Celal ÇALIK
Sayfa Sayısı: 192
Dili: Türkçe
Yayınevi: Mola Kitap
‘Celal ÇALIK’ imzalı Naziler İstanbul’da romanı Mola yayınlarından çıktı. Romanda; Reinhard, annesi Ema, kardeşi Eva ve dayısı Leonard’la birlikte sakin bir yaşam sürerken İkinci Dünya Savaşına çağırılmasıyla bu sükûnet son bulur.
Reinhard, 3 Mart 1941 günü Hamburg’daki karargâhına teslim olur. Reinhard’ın zorlu yolculuğu Macaristandaki Haifa Birliği’ne katılıncaya kadar devam eder. Haifa Birliği’nin rotası Macaristan, Romanya, Bulgaristan ve Yunanistan da son bulur.
Haifa Birliği, bir gece Yunanistan askerlerine karşı saldırıya geçer ve başarılı olur. Aradan çok zaman geçmeden ikinci saldırısını yapan Haifa Birliği, bu defa aynı başarıyı gösteremez ve tabana kuvvet kaçmaya başlar. Kaçarken birçok asker telef olur. Bunların arasında Reinhard’ın arkadaşı Alfons da vardır. Alfons, ölmeden önce Reinhard da karısının fotoğrafını verir ve oğlu ile karısını bulup onlara sahip çıkmasını ister. Reinhard, Alfons’a, ailesine sahip çıkacağına dair söz verir.
Yunan saldırısından kaçan Haifa Birliği, Meriç Nehrini geçerek Türk askerlerine teslim olurken, Reinhard, tam tersi istikamette bütün gece durmaksızın yol alır. Aç ve susuzdur. Köylere doğru koşar adım yürürken birkaç adamın bir adama saldırdığını, onurunu inciten hakaretler ettiğini görür. Daha fazla tahammül edemez ve eşkıya takımına tüfeği ile ateş ederek onları etkisiz duruma getirir ama kendisi de yara almıştır. Hayatını kurtardığı adam, Tekirdağ’ın Malkara ilçesine bağlı Çukur Köyün hem ağası hem de muhtarı olan Kazım Ağa’dan başkası değildir.
Kazım Ağa, yaralı Reinhard’ı, heybe gibi atına atarak köyüne götürüp evine alır ve her türlü tedavisini yaptırır. Reinhard, bu köyde geçirdiği vakit içersinde Türklerin misafirperverliğine, gelenek ve göreneklerine tanık olur.
Yazar burada öyle ince ayrıntılara girmiş ki, evlere açılan kedi deliklerini bile gözden kaçırmamış. Yörenin yemek kültüründen eğlence kültürüne değin birçok ayrıntıyı yazmış.
Reinhard’ın günleri huzur içinde geçerken bir de sevdası olur. En saf, en güzel aşkını bu köyde yaşar. Daha sonra Kazım Ağa tarafından birliğine teslim edilir.
Yazar, ikinci dünya savaşının kimler tarafından çıkarıldığını ve ülkemizin bu savaşın nasıl dışında kaldığını tarihleriyle büyük bir araştırma sonucu kaleme almış.
Savaş bittiğinde, geride kalan kan, gözyaşı, onca öksüz çocuk ve sakat insanları gözler önüne sermiştir.
Okunmaya değer bir kitap. Akıcı, akılcı, gerçekçi bir kurgu…
Teşekkürler Celal ÇALIK.
Emine UYSAL /14/04/2013
YORUMLAR
Emine UYSAL (EMİNE45)
Celal Beyin kitabı gerçekten güzel, bana inan. Her kitabı okuyamam, kitap akıcı ve akılcı olmalı. Bu kitapta ikisi de var, ne de olsa Celal Beyin kaleminden çıktı. Hemen bir tane edinin.
Selam ve sevgimle...
Kutlarım Sevgili Emine Hanım.Hakikaten de günün yazısı olmayı hak eden bilgilendirici, güzel bir yazıydı. Sevgiler...
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle.
gerçeklerin ışığında ne güzel kurgu Celal dosttun akıcı espirili kaleminden okumak her daim ayrı keyiftir ne güzelsin ey dostluk
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız sevgi yürekli cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli Emine dost iyi ki varsınız Celal dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle.
Bu kitabı en kısa sürede edinip okumalıyım...çünkü ilgi alanım...paylaşımını ve yazar arkadaşımızı kutlarım...
Sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle
Tarih ibret alınması gereken bir süreçken, İnsanların bunu kendi çıkarları doğrultusunda kullanması beni hep uzak tutmuştur Tarihten. Herkes kendi zihniyetini beslemek için kullanıyor bu tarihi. O yüzdendir ki hiç okumuyorum tarih kitaplarını.
Sevgili Emine Abla duyarlılığın seni hep güzel hatırlamama olanak tanıyacak. Yazarımız ve kitabı hak ettiği yeri bulur inşallah.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ben beğendim.
Sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ben beğendim.
Sevgimle...
Emine Uysal başta olmak üzere tüm sevgili dostlarımın katkılarını ve değerli Edebiyat Defteri Kurulunun duyarlılığını yürekten alkışlıyorum. Daima çok sevgim, saygım ve dostluğumla
dünya durdukça var olun
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi ve saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.
hayırlı uğurlu olsun
ne güzeldir dostun emeğini emekle dile getirmek
teşekkürler her iki kaleme de
saygıyla
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle.
Paylaşım için teşekkür ederim arkadaşım, belliki okunmaya değer bir eser en kısa zamanda temin etmeye çalışacağım değerli dostum .. yerine yakışan başarılı bir yazıydı seni her dem takdir ettim bu konuda sevgilerimle canımsın..
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle arkadaşım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve sevgiler kankam:)
kankam yüreğine sağlık.
çok değerli vefalı bir yüreksin sen
senin gibi çok değer verdiğim karedeşim, ustam, yazarımız Celal Beyin
mükemmel kitabını ne güzel dile getirmişsin
sağolasın
her iki can yüreğimize gönülten tebrikler
ve
her ikinize de selamlarım özden... uzaklardan...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selam ve saygılarımla.
paylaşım için teşekkür ederim.İnşallah tez zamanda temin eder ve okumaya çalışırız.
sağolunuz.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla
Değerli arkadaşım Emine, öncelikle duyarlılığın ve vefalı kalemin için sana ve yorumlarıyla destek veren sayfa arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Aynen dediğin gibi 1940-45 yıllarının ülkemizde bıraktığı sıkıntılardı kitabımda yer alan. İlk kitabımda tarihi ve sosyolojik bir hizmeti toplumumuza bir vefa borcu olarak sunmak istedim. Çok sevgi ve saygımla
tüm doslarıma başarı dileklerim ve hürmetle
Değerli arkadaşım Emine, öncelikle duyarlılığın ve vefalı kalemin için sana ve yorumlarıyla destek veren sayfa arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Aynen dediğin gibi 1940-45 yıllarının ülkemizde bıraktığı sıkıntılardı kitabımda yer alan. İlk kitabımda tarihi ve sosyolojik bir hizmeti toplumumuza bir vefa borcu olarak sunmak istedim. Çok sevgi ve saygımla
tüm doslarıma başarı dileklerim ve hürmetle
Emine UYSAL (EMİNE45)
Kitabın, büyük emek ürünü, umarım gereken değeri bulur ve çok okuyana ulaşır.
Sevgi ve Saygımla...
sami biberoğulları
Bir Tarih Öğretmeni olarak özellikle benim okumam gereken bir kitap oduğunu görüyorum.
Emine Hanım'ın ana hatlarını çizmiş olduğu bu değerli eseriniz için sizi kutluyor ve başarılarılarınızın devamını diliyorum.
Sevgil Emine
Sana da böyle bir eseri bizlere tanıttığın için çok teşekkür ediyorum
Selam ve sevgilerimle.
kardanadam
Bu karede ayrıca değerli arkadaşım Emine hanıma da çok teşekkür etmek istiyorum. Dünyadaki bütün bilgiler karşılıklıdır. Bilim teknik ve iletişim ilerledikçe bir incir çekirdeğinin bile bize vereceği büyük dersler var. anlatacakları var. Yeterki biz dinlemesini ve görmesini bilelim. Oseviyelere gelelim. Bunun için tüm dostlarım benim için çok önemlidir.
Sevgi ve hürmetimle
Paylaşım için teşekkürler ablam.
Celal Çalık dostumuzun kitabı hayırlı uğurlu olsun, dilerim emeğinin karşılığını alır.
Selam ve saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve sevgimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler, saygılar.
Mehmet Aktaş
Bilgisayar,tv dizileri kitap okuma alışkanlıklarımızı da alıp
götürdü maalesef.
Paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Saygılar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
Güzel bir eser olduğu aşikar. Hoş bir anlatımla dile getirmişsiniz. Bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler. Sizi ve yazılarınızı görmek beni çok mutlu ediyor. Eksik olmayın sevgili Emine Hanım. Sevgiler...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Çok teşekkür ederim Gülüm sayfamda olduğun için
sevgimle