- 648 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
13 UĞURSUZ ÖĞÜT
13 Uğursuz Öğüt
1. Kesinlikle bir hedefin olsun. Bu hedef somut ve zaman içerisinde çabayla ulaşılabilecek bir hedef olsun. Mutlu olmak yada ruhumun yarısını bulmak cinsinden adı ve gidişi kederciliğe bağlanmış olmasın.
2. Hayal ettiklerini planla. Yani somutlaştır. Bir planın olduğunda zamanın değişen şartlarının getirdiği imkanlar, pek çok hayali gerçek kılacak fırsatlar sunabilir.
3. İnsanları ve olayları oldukları gibi kabul etme, değiştirmeye çalış. Olana razı olduğun pasifist bir ortamda mutsuz yaşamaktansa mücadeleci bir yaşamda yanlış yaptığını görmek seni geliştirir, doğru yaptıkların seni yüceltir var kılar.
4. Kesinlikle sen sen ol, kendini yargılama. Böylesi bir celsede ne kadar iyi bir avukat olup kendini savunsan da, baştan kararı verilmiş bir davada kaybetmeye mahkum olursun.
5. Önce anla. Sonra anlatırsın.
6. Sana zarar verdiğine inandığın ama seni mutlu eden her hangi bir şeyden vazgeçerken, terazinin kefelerine eşit miktarda günah ve sevap koy. Unutma ki ölçümün merkezinde hep sen vardın ve sen olacaksın.
7. Karar verirken, bilmediğinin bilgeliğini doğurduğunu, görmediğinin görünene gölgesini verdiğini unutma.
8. Sessizliği dinleyemediğin zaman hiçbir konuşulanı duyamazsın.
9. Masalları inkar ederken çocuklarına vereceğin hesabı düşün.
10. Para her şeydir. Onu harca ki hiçbir şey olduğunu anlayasın.
11. Hayatı dolu dolu yaşa ve yaşananları hafızana nakşederken hep özetle ki, yaşayacaklarına yer kalsın.
12. Her şey sonsuzdur. Yaşam gibi. Sakın ola ki virgülleri unutma. Ölüm gibi. Her virgülden sonra cümleye devam ederken yeni bir nefes alırsın. Öyle değil mi?
13. Yaşanmışlıklarını bir elekten geçir. Taş niyetine elekten geçmeyenler gerçek yaşanmışlıklar, kum niyetine kıymet verdiklerin sıradan olanlardır. Taşlardan birkaç tanesiyle, kum zerreciklerindense milyonlarcasıyla karşılaşacaksın.
Kerem Bozoğlu - İSTANBUL