- 1015 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
KURAN KISSALARI VE VAHİY
Merhaba sevgili dostlar;
Bu yazımda Kuran kıssaları ve vahyin önemi hakkında yazacağım.
Aslında Kuran’da Resüllerin kıssalarıda,görülen ortak noktalardan biri de,vahyin iniş dönemidir.O dönemde şirk koşanlar ile vahyi tebliğ eden Rasül ve inananlar arasında verilen mücadelede, inananlara güçlü olun mesajıydı.
Enbiya:87.ayet.Zünnûn’u (balık karnına girmiş olan Yûnus ibn Matta’yı) da an; zira (o, kavmine) kızarak gitmişti, bizim kendisine güç yetiremeyeceğimizi, (kavminin arasından çıkmakla kendisini kurtaracağını) sanmıştı. Nihâyet karanlıklar içinde (kalıp): Senden başka tanrı yoktur. Senin şânın yücedir, ben zâlimlerden oldum! diye yalvardı.
Sonra tekrar Allah c.c onu resül yaptı ve Enbiya 148.Sonunda O’na inandılar diyor.
Allah c.c. Sonra,Yusuf a.s kıssası,ayrıca Süleyman peygamber ve sebe melikesi arasındaki diyalok acaba ne içindir?Tabii’ki Allah’ın dinini tebliği içindi.Bütün bunlar,Musa ve İsa gibi peygamber ve diğer resüllerin kıssaları aslında,bize yaşadığımız an ve gelecekte yaşayacağımız anlar için ipucu vermekten başka muradı olacağını sanmıyorum.
Öyleyse,Tufan,taht,cin,dabbe ve set gibi şeyler ile fazla meşkul olmayalım derim ki ana temayı kaçırmayalım.Çünkü mucize=sihirbazlık değil.O zaman Allah cc sünetiyle çelişmiş olur.Mucize insanın gözü dür,kulağıdır.Bilgimizle kuşları kendimize alıştırmaktır.Kainat işleyişi bir mucizedir..
Ayrıca vahiy sadece kişinin imanına yönelik değildir.Vahiy insanın tüm yaşamıyla ilgileniyor.İman eden müslümanın nasıl yaşayacağını her şeyini anlatıyor.Yani Allah c.c. inanmayan ve şirk koşanlara,körü körüne iman değil de akıllarıyla kainat ayetleriyle birlikte vahyin incelenmesi sonucu doğru yolu bulmasını teklif etmiş oluyor.
Aslında müşrikler her dönem için geçerlidir.
Vahyin Allah kelamı ve insanlığın iyiliği için olduğunu bilirler.Fakat,zulum ile elde ettikleri malları ve mevkileri onları zalim ve şirk koşmaya itiyor.
Oysa vahiy her şeyi düzenliyor dünyada dahi cenneti inşaa ediyor. Uyulur ve uygulanır ise.
Nebe suresi,31.32.ayet derki,bu zulum yapanlara bu mevki sahiplerine,(Ama) hakikati inkara şartlanmış olanlar, Biz ne bu Kuran’a inanırız, ne de önceki vahiylerden bugüne kalanlara! dediler. Sen (Hesap Günü) Rablerinin huzurunda suçu birbirlerinin üzerine atıp durdukları zaman bu zalimleri(n halini) bir görseydin! (Yeryüzünde) güçsüz olanlar küstahça böbürlenenlere: Siz olmasaydınız kesinlikle inanmışlardan olurduk! diyeceklerdir.
Kuranda resüllerin tebliğ ettiği vahye bu zalimler tarafından çok saldırılmıştır.Evet bu YAŞADIĞIMIZ AN’da dahi saldırı devam etmektedir,bunların içinde gelenekçi alimler,hadisçiler ve kendini müslüman zanneden yöneticiler uyduruk emevi ve muaviyenin hadis dinine hizmet etmektedirler.Gerçek vahiy,hadis tuzaklarıyla gözlerden gizlenmektedir.Bakara 124.ayette,Allahımız hz.İbrahim soyundan gelen zalimlere söz vermiyor.BAKARA 124. Bir zamanlar Rabbi İbrahim’i bir takım kelimelerle sınamış, onları tam olarak yerine getirince: Ben seni insanlara önder yapacağım, demişti. "Soyumdan da (önderler yap, yâ Rabbi!)" dedi. Allah: Ahdim zalimlere ermez (onlar için söz vermem) buyurdu.
Yalan kuran kıssalarıyla (masallarıyla)Yok hz İbrahim ateşe atıldığı yer su olmuş,odunlar gül ve balık olmuş uydurmaları hala devam etmektedir.Aslında Hz.İbrahim atamız İslamın babasıdır.Namazı,orucu,zekatı ve haccı Allah c.c ona buldurmuş,kabeyi ona yaptırmış ve sonra tastik edip hizmete sunmuştur.Ve kuranda da çok ayette resüllulaha atan İbrahimin dinine islam’a uy diye emretmiştir ve Hz.Muhammed a.s Ona selam olsun o Dahi ayni oruç,namaz zekat ve haccı uygulamıştır.Ancak sünnetler adı altında uyduruk hadisçiler ilaveler yaparak dinimizi tahrif etmişlerdir.Mesela,namazlarınızı ne çok sesli nede sessiz okumayın diyor Allahımız,fakat bin kusur senedir öyle ve ikindi namazları sessiz sedasız kılınıyor niye?Uydurmacı hadisçilere sormak mı lazım kuranamı sormak lazı?
Dostlarım,kuran okuyun,kainat ayetleriyle birlikte ve ilaveten kendi özümüz(ruh=bilgi)ile tefekkür ediniz kihadisçilere aldanmıyasınız.Sizleri en güzel selam olan cennettekilerin selamıyala selamlıyorum.
Selamen selama..
Hasan BELEK 12/04/2013
YORUMLAR
Bakınız imanın şartlarında kadere iman diye bir şey yazmıyor kuranda.Kuranda yok.kadere imanı hadis ile eklemişler...kuranda 3 yerde iman bilgileri verilmiş peygamberimize bakara 177.bakara bakara 284.285 ve nisa 136.ayet: nisa 136..Ey iman edenler; Allah’a, peygamberine, peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba inanın. Kim, Allah’ı, meleklerini, kitablarını, peygamberlerini, ve ahiret gününü inkar ederse; şüphesiz derin bir sapıklığa düşmüştür.bu ayeti sayın iman şatı beş çıkıyor kadere iman yok...
Bazı din alimleri israiliyyat ve mesihhiyatı bilip kabul ederler ama yine de bütün hadisleri ayet mertebesinde görürler maalesef...
Hz İbrahim'in dini yani bütün ilahi dinleri özü anlamında tek din islamdır. Kuran dini ise hırıstiyan ve yahudilerden ziyade önelikle mekkeli müşriklere gönderilmiştir.
Selamlar
hayatyolu
hayatyolu
Zuhruf Suresi:44 - Şüphesiz bu Kur'an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz.
Furkan suresi:30 - Peygamber, "Ey Rabbim! Kavmim şu Kur'an'ı terk edilmiş bir şey hâline getirdi" dedi.
Enfal suresi :22 - Şüphesiz, yeryüzünde yürüyen canlıların Allah katında en kötüsü, akıllarını kullanmayan (gerçeği görmeyen) sağırlar, dilsizlerdir.
Furkan suresi : 44 - Yoksa sen onların çoğunun (söz) dinleyeceklerini yahut akıllarını kullanacaklarını mı sanıyorsun? Onlar hayvanlar gibidirler, belki yolca onlardan daha da şaşkındırlar.
Kamer suresi: 17- Andolsun biz, Kur'an'ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?
Zümer suresi : 27 - Andolsun, öğüt alsınlar diye biz bu Kur'an'da insanlar için her türlü misali verdik.