SEVGİ BEKLENTİSİ
Sevdiklerimizden sevgi bekleriz ve beklentilerimiz oluşur. Ve tabi arkasından da hayal kırıklıkları. İnsanları olduğu gibi kabullenemiyoruz. Mutluluğumuzu olaylara, durumlara, kişilere, belki de yanlış insanlara bağlıyoruz ve sürüp giden bir hayal kırıklığı, mutsuzluk ve takip eden olumsuzluklar peşimizi bırakmıyor. Affetmeyi de beceremiyoruz. İnsanız elbet... . İnsan değer verildiğini görmek istiyor, çoğu zaman bunun farkına bile varmıyoruz. İstiyoruz ki en yakınlarımızın önceliği biz olalım, bize değer verildiğini hissedelim. Ne var ki onların hayata ve bize bakışı farklı. Ya beklediğimiz değeri vermiyorlar gerçekten -ki o zaman frekanslar uyuşmaz - ya da onların bunu gösterme şekli bizim algıladığımızdan çok çok farklı. Her insanın düşünce şekli başka, kendini ve karşısındakini anlayışı başka. Ancak evrende başka olmayan tek şey gerçek sevgi. Sevgi her şeyi çözer. her şeye önce sevgiyle yaklaşabilsek... Bizi kıran olay ya da insanları bir affedebilsek... Bunun kolay olduğunu savunmuyorum, hatta zor da ama mutluluğun sırrı burada. Mutluluk ve sevgi bir kişiye ya da olaya bağlı değil aslında içimizde. Bizler mutluluğumuzu kişilere bağlı gördüğümüz sürece hayal kırıklıkları peşimizi bırakmayacak.
ESSU
İşiniz su gibi rast gitsin, yolunuz su gibi aksın, hayatınız su gibi ferah olsun, ışığınız bol olsun
YORUMLAR
bütün anlattıklarınıza katılıyorum nerdeyse fark yok aynı düşünmüşüz ancak insanları olduğu gibi kabullenme dışında
bizim hem kendimize hem de insanlara karşı sorumluluklarımız var bu yüzden baskı ve ya korkuya başvurmadan akıl ve ikna yoluyla _ sevgiyle demiyorum sevginin de etkili olacağı durumlar var ama sevmeyi koşullandırmak baskıyı doğurabilir o yüzden _olumsuz davranışları duyuş ve düşünüşleri değiştirmemiz lazım elbette ufak farklılıklardan bahsetmiyorum mesela allaha inanan inanır ya da toplumsal bir olaya herkes illaki farklı yorumlar getirir ama ya cinayet hırsızlık dolandırıcılık şiddet yalan gibi ilkesiz prensipsiz ve kanunsuz davranışlar bunları da olduğu gibi kabul etmemiz doğru olur mu hiç ya da istenmeyen hoş karşılanmayan diğer davranışlar nasıl düşünmek gerekiyor tam olarak size karşı adil davranmayan biri hakkında e o da böyle biri bunu yapması kaçınılmazdı diyerek üstüne bir bardak su içmek gibi mi acaba daha da ileri gitsem size şiddetle tecavüz eden birini affedebilir misiniz? affetmek zor ama affedilmez değil tabi ki cezasız kalmasını da isteyebilirsiniz ama her zaman bu olayın yarası ve hüznü içinizdeyken gerçek anlamda mutlu olabilecek misiniz? affetmenin size bağışladığı mutluluk bu hüznü de yok edecek mi ben asla affetmezdim ve bunun cezasını çekmesini isterdim.
sağlıcakla esen kalın