LEYLAYA MEKTUP
Sevgili Leyla!
Seni ne kadar özledim bilsen. Sahi bilsen beni bulur muydun? Biliyorum ki; biz birbirimizi bulsak bile hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.
Ben yine seni seveceğim belki ,sen de beni.Fakat her şey çok değişti.Ben yine aynı çatlak ,duygusal.Kimi zaman da deli dolu,şakacı .İnan ben bile kendimi tanıyamadan göçeceğim bu dünyadan.Bir anım bir anıma uymuyor.Sana söylediğim gibi ben tam bir dengesizim.Hatırlıyor musun sana tam intiharlık bir gün derdim.Ne çok kızardın.Nasihatlerin bitmezdi.Sahi sen o yaşta nasıl öyle nenem gibi akıllar veriyordun? Seni çok üzdüm ,çok korkuttum beni affet.Şimdi bir yetişkinim,ne değişti dersen , seni üzmek istemem ama şimdi her gün tam intiharlık oldu.Çocukken o toz pembe günlerde bile bunları düşünen büyüyünce ne olmaz ki dediğimi duyar gibiyim.
Leylacığım belki sen bana eskisi gibi olmayacaksındır .Sizli bizli mi konuşacağız?Sen tam kibar ve sınırlı davranışlarla bana hitap ederken ben yine belki boynuna sarılıp ağlayacağım.Tam bana göre bak bu olabilir işte.Senin yabancılaşmış haline bir balyoz indirip eski Leylayı çıkaracağım içinden.Seni öyle görmek istemiyorum.Sen hep benim hayallerindeki Leyla olarak kal.Gerçi ben buna pek ihtimal vermiyorum.Yani bana soğuk ve kurallı davranacağına.Eğer öyleyse seni hiç görmemeyi ve hayallerindeki gibi kalmanı yeğlerim.Ama yok ya sanmıyorum.Sen öyle olamazsın.Ben de buna izin vermem zaten.
Neler yapıyorsun ,nasıl yaşıyorsun bilmiyorum.En son bir çocukla kaçtığını duymuştum.Olamaz Leyla benden sonra ne kadar değişmiş dedim içimden.İlk anda tepkim bu oldu ama daha sonra düşününce kim bilir Leylacım neler yaşadı dedim.Kabul et kaçan kızlar hani ne bileyim biraz zilli ,biraz garip olurlar ya.Senin o gözlüklü bilgiç halinle kaçman beni çok güldürdü.Leylaya da bak sen bize akıl vermek kolaydı dedim ne yalan diyeyimBu şaka tabiki can dostum hayat bu her şey oluyor,dışardan kınamak kolay geliyor insanlara.Sen bunu yaptıysan eminim ki önemli şeyler yaşamışsındır.Sen hepimizin içinde en olgun ve mantıklı olandın her zaman.Bana verdiğin öğütleri hiç unutamam.Aslında aynı yaşlardaydık değil mi?Sen her zaman iki örgülü ,çalışkan,örnek,aklı başında bir kızdın.Narin bir yapın vardı ama psikolojin ve direncin şaşırtıcıydı.Güçlü ve kendinden emin duruşun incecik vücuduna hiç de bağdaşmıyordu.Kızma ama biraz da bilmiş halin bazen çok gıcık olurdu.
Sen ve ben okul yolunda ilerlerken ne muhabbetler ederdik.Yanımıza gelen her kes bizi rahatsız ederdi.Yalnız kalmayı ve dertleşmeyi severdik.Ben hayallere dalıp yine o marazlı halimi takınınca çok duygusallaştığımı görüp kendini toparlar :’’Ama canım bak ‘’ diye lafına devam edip beni girdiğim girdaptan kurtarırdın.
Şimdi seni ne çok arıyorum bir bilsen.Dost her zaman bulunmuyor.Çok arkadaşım var aslında ama ben artık yalnızlığı seçtim.Onları buna alıştırmak kolay olmadı.Sürekli aradılar ,küstüler ben ilgisiz davranınca sonunda bıktılar ban de onlardan kurtuldum.Yalnızlığı ve kendimle konuşmayı seviyorum.
Sevgili Leyla senden haberim yok nelerle uğraştığından,ne yaptığından .Ben sana biraz hayatımdan bahsedeyim ister misin?
Ben yine oldukça sıra dışı bir psikoloji ve ruh haliyle hayatı zaman zaman yük ve çok az da güzel görerek yaşamaya çalışıyorum.Bilmiyorum Tanrı beni neden böyle yarattı.Normal insanlar gibi gülüp eğlenmeyi düşünmeden önüme geleni yaşamayı bir türlü başaramadım.Ama imrenmiyorum desem inan yalan olur.Bazı şeyler elimde değil sanırım.
Dikkat çekmeyi sevmediğimi bilirsin ama davranışlarım , konuşmalarım ve yaşam tarzımla istemeden den olsa dikkat çekiyorum.Onun için susmayı sevdim.En azından fikirlerimi beyan etmekten vazgeçtim.Çünkü her fikrimi söylediğimde bir çok eleştiri ve ayıplama çok nadir takdir alıyorum.Sıra dışı düşünmek ve yaşamak bu ülkede çok zor.Bilirsin çok açık sözlüyümdür.Bunlar genelde kırıcı olmaz bazılarının anlayacağı gibi.Yine de olmuyor işte.Kırmasan da ,kibarca söylesen de benim doğrularım ve duygularım çok sakıncalı geliyor insanlara.Düşüncelerimi anlatırken küçük bir çocuktan bile onay almadığım oluyor.Hatta genelde böyle.Ben çoğunluğun düşündüğü gibi düşüncelere sahip olsaydım fırtınasız bir havada yüzdürürdüm kayığımı ama olmuyor can.Ne desen boş.Tanrı bu isyankar ruhu üflemeseydi bana ben de rahat ederdim belki.Acaba neden bedenime böylesine deli bir ruh üflenmiş olabilir.Üstelik görüntü olarak hiç de uygun değilken.
Aklıma ne geldi biliyor musun Leyle senin o cılız gebermiş halinle bana salladığın parmaklar.Seni çok mu üzdüm ?
Ben çok yorgunum Leyla .Gelsen olmaz mı?Lale ablanın o tatlı gülüşü ,güzel yüzü ve sıcaklığını özledim.Ne kadar içten bir ablan vardı ,ne şanslısın.Ne şanslısın derken aslında bir yandan da düşünüyorum acaba sana da öyle sıcak mı ablan.Ben insanların evin dışındakilere çok kibar ve sıcak evin içindekilere soguk ve duygusuz olduklarını çok gördüm…Yok Lale ablam canım benim öyle değildir.Ne güzel gözleri vardı.Bir daha da öyle güzel gözler görmedim inan.Erkek olsaydım Lale abla gibi duygulu ,sıcak çocuksu biriyle evlenirdim.Biliyor musun Leylacım seni almazdım,çünkü habire akıl verirdin bana.Lale abla ise bir kedi gibi.Son zamanlarda en çok söylediğim söz ne biliyor musun!Tanrı iyi ki beni kadın olarak yaratmış,kimseyi beğenmez evde kalırdım.Kadınlar cidden çok gıcık.Evet evet Lale abla gibi birini arardım.
Lale abla gelse ona sarılsam ve en özel şeylerimi anlatıp yine kikirdesek.O bir abla gibi değil en samimi ve içten haliyle gerçek duygularını anlatsa yine.Biliyor musun Leylacığım eğer sen olmasaydın veya Lale abla küçük olsaydı onunla daha iyi anlaşırdım.O bana daha uygun bir arkadaş olurdu.Beraber oturup ağlardık.İki melankolik ,hayal dünyasında yaşayan iki deli.Tanrı bunları ayarlamış olmalı bu olmazdı tabi.Lale ablayla beraber intihar ederdik herhalde bu konuşmalarımızdan sonra.Sen ise beni sürekli onaran bilmiş cansız doktorumdun.
Umarım bana kızmıyorsundur.Seni ne çok sevdiğimi bilirsin.Herkesin yeri ayrı.Sen bana hayır ama canım bak şimdi şöyle; derken neden ya neden deyip ben Lale ablanın omzunda çok ağlamışımdır.O beni hiç sorgulamadan ve düzeltmeden sadece sıcacık elleriyle elimi tutup bana sarılırdı.Anlayacağın ikiniz de lazımsınız .Kendimi neye benzetiyorum biliyor musun…Ringe çıkmış bir boksore.Sen habire tokat atıp beni kendime getirirken, Lale abla kaldırıp su veriyor ve beni öpüyordu.Bak konuşurken buldum Leylacığım ben erkek olsam beni sorgulayan değil seven birini bulurdum.İşte düşündüğüm buydu bak buldum.
Sevgili Leyla inşallah çok mutlu bir hayat sürüyorsundur.Senin için hep duacıyım.Bir de ne için biliyor musun!Benim gibi duygularıyla seni yoran birine rastlamaman için.
Leyla bu gün kahrettim yine hayatı.Neden ben böyleyim!Bir kaç saat sonra kahkahalarımdan durulmaz .Ben deli miyim?
Bilmiyorum,hiçbir şeyi bilmiyorum.Dünya üstüme geliyor sanki.Her şey berbat.Sen sakın üzülme benim bu halime ben buna alıştım.Hatta biliyor musun hüznü çok seviyorum.Mutlu olunca ,gülünce kalbime sancı giriyor .Boş her şey boş.Kahkahaların içi boş.Kendimizi kandırıyoruz be Leyla.Dünya güzel bir yer mi?Hadi canım!
Canını sıkmak istemiyorum boş ver bu muhabbetleri.Hayat işte yaşayacağız ve bitecek.Kim mutlu ki zaten.Aslında biliyor musun Leyla ben cidden çok kolay mutlu olan bir insanım .Şu hataları yapmasaydım ne güzel olurdu.Demek ki bu da kader.
Ben şu an başka birisinin hayatını yaşıyorum.Birilerinin mutluluğu için varım.Bunu da kendim yaptım.Şimdi en çok söylediğim şarkı bu:
‘’Kendim ettim ,kendim buldum’’
Hayat ne garip Leyla.Sen arada ben burada.Her kesin ayrı bir hayat çizgisi var.Sevdiğimiz insanları görmeden bitiyor dünya.Sevmediklerim ise burnumun dibinde.Koyunun sevmediği ot burnunun dibinde bitermiş.Hatta bilirsin koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman çelebi derler.Nereden mi biliyorum bunları sürekli ata sözleri imalı fıkralar anlatan gıcık bir beyim var.Senden kurtulup ona tutuldum Leylacığım.Hiç hata yapmıyor .Sıfır hata ile yaşayan bir insan .Düşünebiliyor musun o ve ben .Birbirimize benzeyen bir yönümüz bile yok.Nasıl oldu sonra anlatacağım uzun hikaye bu .Görsen inanamazsın.Eminim çok gülersin halime Benim gibi özgür bir çatlakla son derece kuralları önemseyen doğru bir adam .Sana onu başka bir mektubumda anlatacağım..İnanamayacaksın neler yaşadığıma ve nasıl bir insanla hayatımı paylaştığıma.Hayat hiç de komik değil be dostum. Yoksa güzel de bana mı çaktırmıyor ne dersin ? Kendine iyi bak .Seni seven biri var unutma.Hoşçakal can dostum.
Not:Nasıl mı bu kadar açık konuşuyorum dur onu da anlatacağım.
Nazlıcan
YORUMLAR
Yahu Arkadaşım.
Öyle bir mektup yamışsın ki ''Yorum yazanı oylum oylum oyarım '' der gibi...Ben de yazmıyorum ya...Yorum yerine şarkı yazıyorum.
Leyla bir özge candır
Kara gözlü ceylandır.
Doyulmaz hüsn-ü andır
Kanılmaz bir içim su
Leylaaaa..Ahhhh Leylaaa.
Dillerde söylenen o..
Kalplerde gizlenen o
Gönülden özlenen o
Her gönülde o arzu...
Leylaaa Ahhh leylaaa
Aşıklar levend olsa
Sevdalar kemend olsa
Birbirine bend olsa
Ele geçmez o ahu
Leylaaa..Ahhhh Leylaaa.
Selam ve sevgilerimle.