- 1702 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PERİ ANNE
Fondan gelen “gelin çiçek derelim” şarkısı eşliğinde çocuklar ellerinde çiçek buketleri hoplayarak dans ederek sahneye girerler. Birkaç defa daire halinde dans ederler. Şarkının “Annemize verelim” bölümünde ellerindeki buketleri annelerine uzatırlar ama vermezler. Şarkı sonunda çiçekleri annelerine atarlar. Ve yarım ay şeklini alırlar. Sahneye elinde mikrofonla bir çocuk girer. Ayın ortasına gelip durur.
_Değerli büyüklerimiz. Hep diyorlar ki ana hakkı ne yapsak ödenmezmiş. Cennet annelerin ayakları altındaymış. Bunun ne demek olduğunu şu küçücük akıllarımızla pek anlayamıyoruz. Bir gün bunları babama sorduğumda, beni dizlerine oturtup, saçlarımı okşayarak bana her şeyi anlattı.Babamın anlattığına göre,ANNEM BENİ:
-Dokuz ay karnında taşımış.
-Dünyaya getirmiş.
-Emzirmiş.
-Gazımı çıkarmış.
_Gazım çıkmazsa saatlerce sırtımı ovalamış.
-Altımı değiştirmiş.
-Üstümü giydirmiş.
-Üstümü örtmüş.
-Uyurken nefes alıyor muyum diye sık sık kontrol etmiş.
Yine çocuk: “Babam dedi ki ANNEM BENİM İÇİN:
__Gece uykusunu bölüp,bana mamalar yapmış.
__Yememiş yedirmiş.
__Giymemiş giydirmiş.
__Hastalandığımda gece boyu uykusuz kalmış.
__Uykusuz uykusuz çoook işe gitmiş.
__Her şeyin en iyisini bana yedirmiş, giydirmiş.
__Hayatının önceliği hep ben olmuşum.
__Ağladığımda ağlamış
__Güldüğümde gülmüş.
__Saçımın bir teli için dünyaları vermiş.
__Yeni yeni yürürken düşerim diye kollarını açarak hep arkamda olmuş.__
__En iyi şekilde yetişmem için, daha küçücükkenden bana güzel şeyler öğretmeye başlamış.
__Gece yatmadan masallar okumuş.
__Bitmek bilmeyen sorularıma sabırla cevaplar vermiş.
__Okula başladığımda sevinçten ağlamış.
__Başarılarımda çok sevinmiş.
__Gösterilere çıktığımda gururla alkışlamış.
__Hep sevdiğim yemekleri yapmış.
Herkesin annesi özeldir. Ama benimkisi sanki gerçek bir peri. Çünkü bu kadar işi bir arada yaptığına göre mutlaka kanatları olmalı. Şimdi aklıma bir soru takılıyor. Annem bunca işi yaparken acabaaaaa babam nerdeydi? Şaka şaka ben biliyorum canım babam da en az annem kadar benim için koşuşturmuştur.
Ben artık şuna inanıyorum. Bütün anneler özeldir. Bütün anneler, güzeldir. Bütün anneler melektir. Bütün anneler Peridir. (Ay şeklini almış olan bütün çocuklar önce elleri yanda olarak: “Peri anneler” derler parmaklarıyla anneleri gösterip: “Sizleri “ derler bir adı öne atıp, kollarını açarak: “Çoook seviyoruzzzzzz.” Diye bağırırlar.) gösteri biter. Gelin çiçek derelim şarkısıyla sahneyi boşaltırlar.
Yazan
Bilgin ŞENGÜL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.