- 680 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HANGİ MİLLİ İRADE
HANGİ MİLLİ İRADE
Milli irade parti liderinin seçip halkın önüne koyduğu ve seçtirdiği biat kültürü ve lider despotluğuna mota mod uyan vekillerden oluşmaz. Maalesef bizdeki sistem bu. Bu sisteme göre oluşan millet meclisinin görevi nedir. Çoğunluğu elinde bulunduran partiden oluşan hükümetler eliyle devleti yönetmek. Millet vekilleri ise yasama görevi yapmak ve yürütmeyi denetlemek.
Bakalım şimdi ister yasama görevi konusunda ister yürütmeyi denetleme hususunda iktidar partisi millet vekilleri hangi hususta bu güne kadar ettikleri yemine uyup görevlerini yapmışlar. Hiçbir zaman millet vekilliği görevlerini yapmamışlardır. Yaptıkları parmak kaldır indir maaş al lobilerde sohbet işte size biat kültürü ve lider baskısı ile oluşan iktidar vekilleri.
Milli irade türküsü çağıran başbakana rağmen hangi AKP vekili bir bakan veya hükümeti sorgulayan sözlü veya yazılı soru önergesi vermiştir. Meclis kürsüsünden söz alarak hangi icraatın yanlış taraflarını dillendirmiştir .Oyunu aldığınızla öğündüğünüz seçmen adına bakan veya hükümeti sorguladınız. Halkın tasvip etmeyeceği konular hakkında elinizi vicdanınıza koyarak hareket ettiniz.
Doğrudur yanlıştır Suriye konusunda sınır vilayetlerimizin AKP millet vekilleri oradaki asilerin terörüstlerin hükümetinizce desteklenmesini soru önergelerinizle sorguladınız mı.Düne kadar gülüm balım kanka olduğunuz Esat ve rejimine karşı bu uygunsuz politikanın nedenlerini meclis kürsüsünden seslendirdiniz mi? Ne biçim milli irade.
Bu gün atama bekleyen binlerce sınıf öğretmenliği ve meslek branç öğretmenleri atama beklerken hayvan yetiştiriciliği bölümü mezunlarının ve imam kökenli zevatın sözleşmeli öğretmen atamaları yapıldığını hiç bakana hükümete soru önergesi vererek veya kürsüden sorguladınız mı.?
Memur maaşlarının sözde toplu görüşmeleri yapılırken hükümetinizce yapılan gülünç teklifin bürokratlara emekli millet vekillerine üst düzey yöneticilere yapılanlar arasındaki uçurumu sorgulayan soru önergesini ilgili bakana yöneltiniz mi.?
Polisin Fethullahçı ve olmayanlar diye bölünüşü ile fazla mesailerinin ödenmemesinin çözümü ile emekliliklerinde maaş ve kıdem tazminatlarını gülünç duruma düşüren yalın maaş proplemlerinin çözümü için hangi soru önergelerini ve kürsü konuşmalarını yaptınız.
Irak’ta katliamlara kadınlara tecavüzlere toprak bütünlüğünün parçalanmasına hükümetinizce hiç ses çıkarılmazken,Düne kadar Irak’ın terörüstü olan Barzani ve Talabani için kırmızı halılar serilip karşılanırken dış işleri bakanınızca abim hitabı ile nezaket gösterilirken hangi uyarı ve sorularla denetleme görevi yaptınız.
Başbakanın bilgisi ile Hamas terör örğütü yanlılarınca İsrail’in bütün uyarılarına rağmen gemilerle sözde yardım adı altında propaganda amaçlı terörüstlerden vatandaşımız 9 kişinin İsrail askerlerince öldürülmesine hiçbir şey yapamayan,kendi küllüğümüzde sahte kabadayılık yapıp kükreyenler için hangi soru önergeleri verdiniz. Meclis kürsüsünden hükümete ne zaman yüklendiniz. Bu konuda Hangi taleplerimiz karşılandı. özürmü dilediler tazminat mı ödediler ellerinin tersiyle hepsini geri çevirdiler. Onurumuz ile oynadılar ama hiçbir AKP millet vekili hükümetini sorgulayamadı. Hani milli irade ettiğiniz yemin.
Koca Türk devletine rest çeken kafa tutan 700 bin nüfuslu Kıbrıs Rum yönetimi Tayyip’in restini gördü. Dediğini yapıyor. Petrolde arıyor gaz da. Anladı ki karşısında içi boş kof sahte kabadayı hükümet var istediğini yapıyor. Ne oldu hani nerdesiniz milli irade ucubesi olan vekiller sorguladınız mı neler oluyor diye kürsüden haykırdınız mı. Milletin sesi oldunuzmu.Boş verin siz meclis lobisinde kahvenizi yudumlamaya devam ediniz.
Suçları dahi bilinmeyen yüzlerine okunamayan aylarca yıllarca AKP ye muhalefet eden milliyetçi vatan sever gerçek inanç ve iman sahibi bilim adamları parti başkanları yüzlerce gazeteci emekli muazzaf subaylar askerler ve hatta Ordumuzun Saygı değer genel kurmay başkanlığı yapmış değerleri kin ve intikam duyguları ile Silivri denilen toplama kamplarında ABD ve cemaat işbirliği ile tutuklu ve savunma hakları dahi verilmeden, hak ve hukusuz tutulurken,sizlerin milli irade dediğiniz halkın oyları ile seçilen tutuklu muhalif millet vekillerinin akibeti için kürsüden ve soru önergeleriniz ile Adalet bakanı ve hükümete neler yönettiniz.
Komşu devletler ile sıfır sorun politikası dediniz. Tüm komşularımız ile düşman edildik. Emperyalist ülkelerin dümen suyuna girdik. Kendi ülkemizde demokrasi özgürlük insan hakları yok edilirken onlardan bunları istemeye başladık. Bu zamanda belki de onlar bizden daha demokratik. Bayramları yasaklanan Atatürk büstlerine çelenk komanın bile izne tabi suç olduğu yasakçı faşist baskıcı dikta uygulamaları hakkında hükümeti hiç eleştirdiğiniz oldumu. Hangi sorularla denetleme görevini yaptınız. Sizler vicdan kelimesinin ya manasını bilmiyorsunuz veyahut ettiğiniz yemine sadık değilsiniz.
Hükümetin Suriye’li asileri devletine isyan ettirilmiş ABD ve Tayip destekli güruha her türlü yardım yapılıp Esat yönetimini devirme çabalarını hiç sorguladınız mı. Suriye’de halk Tayip için çocuk katili diye bağırken nedenleri hakkın da Meclis kulüslerinde bunları doğru olmadığını sohbetlerinde dillendiren Güney illeri AKP vekilleri bırakın biat etmeyi çıkın kürsüye yanlışları haykırın. Size oy veren irade sahipleri bunu bekliyor sizden.Susmak doğruları konuşmak denetleme görevi olan soru önergeleri vermek halk adına irade beyanıdır.
Vatanın işgalden kurtuluşunun başlangıç tarihi saydığımız günün 19.mayıs 1919 un Atatürk tarafından gençliğe bayram olarak armağanı ve diğer milli bayramların kutlamalarında yapılan cılızlaştırma zayıflaştırma halkın zihinlerinden silme ve basitleştirme cadde ve sokak isimlerinden AKP belediyelerince kaldırılma gibi kin ve nefret duyguları ile yapılan bu yıkıcı bölücü milli değerlerin yok edilişine göz boyama ve yaftalı nutuklarla yapılan haklılık yalanlarına karşı çıkışınızı gösteren soru önergeleriniz veya meclis kürsüsünden dik duruş haykırışlarınız nerde. Benliğinizi mi yitirdiniz. Milli duygularınız mı köreldi. Bunların yoksa hiçbirsi sizlerde zaten yokmuy du.
İktidar olsun muhalif olun AKP nin çok kullandığı milli irade ile seçilip hapisler de bir hiç uğruna tutuklu milletin vekilleri için hangi parmağınızı oynattınz. Ne zaman Adalet bakanı için (gerçi adalet yok ama ) bu konuda sözlü soru önergesi verdiniz. Meclis başkanını devamlı uyardınız. Başbakanın istemediği göstermelik geçersiz taktikler döndürülüyor ama gıkınız çıkmıyor. Bu mu vicdan ile görev aşkınız. Hani nerde meclis kürsüsünü haykırışlarınız ile çınlatmanız.
AKP belediyelerinde ki ayyuka çıkan yolsuzluklar hakkında hiçbir işlem yapılmazken muhalefet belediyeler tutuklama soruşturma müfettiş baskıları ile yıldırılıp çalışamaz hale getirilmeye çalışılırken oraların oylarına göz dikiliyor.AKP millet vekili olarak bunları görmüyor duymuyormusunuz. Bırakın baitı yemin ettiniz. Hani dini de kimseye bırakmıyorsunuz ya. Kamu haklarına tecavüz etmek cukka etmek ve hatta bunlara seyirci kalıp tedbir almayanlar göz yumanlar kafir dir diyor Allah. Ama bunlar gerçek inanalar için . Yoksa dini kalkan yapıp din tüccarları için değil.
Yandaşlara peşkeş çekilen köşe dönücü ihaleler ve ihale kanunu dışına çıkarılan ihaleler için ne yaptınız. Hangi önergeleri verdiniz. Hangi vicdanınız ile kabul oyu kullandınız. Ayıptır günahtır.
Bu sistem için de liderin listesinden de seçilmiş olsanızda cumhuriyetin yıkılışına, devletin bölünüp parçalanmasına, milli değerlerin parti yandaş ve yalakalarına peşkeş çekilmesine, Ayrımcılığın din faktörüde sokularak yaratılmasına, devletin insanlık onuru ve haysiyeti ile bağdaşmıyacak şekilde dışarıya karşı o ülkelerce gülünç dış politika çıkmazına sokulmasına seyirci kalan AKP millet vekiller bu biat anlayışı yüzünden halka karşı sorumludurlar.
En yüksek oyu da alsanız bir gün bu halkın aklı başına gelecektir. Belki yarın belkide yarından yakın sizleri tarihin kirli sayfalarına lanet okuyarak gömecektir. Bundan hiç kuşkunuz olmasın. Zaten son zamanlarda Tayyip’in telaşıda bundandır. Aydınlık günler hastalıklı beyinlere inat yakındır.
Durmuş Karabağlı
2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.