- 1154 Okunma
- 14 Yorum
- 1 Beğeni
SINAV
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sınav
Ahmet eşine:
-“Ben başka bir kadına aşık oldum.Senden boşanıp onunla evleneceğim.Elimde değil di,onu çok sevdim.Üzgünüm..” diyerek bir valiz dolusu eşyasını alarak evden çıktığında ,geride üç çocuk ve bir kadın bırakmıştı…
Ayşe öğretmendi,kocasının bir yıldır internetin başında bir kadınla yazıştığını çok gez görmüş.Kocasını uyarmış..Her defasında “ sen saçmalıyorsun,internetten tanıdığım bir kadına aşık olur muyum ben,salağın biri işte dalga geçiyorum,sen takma kafana” gibi cevaplarla karşılaşmış.Bir türlü de eşini o kadınla yazışmaktan vaz geçirememişti.Son aylarda yirmi senelik evliliğin bitme çanları çalıyordu.
Ayşe evliliğini kurtarma adına eşinin bütün isteklerine evet demişti.Kocası onu bankalardan yüklü miktarda kredi çekmesi için ikna etmiş.Karısının üzerine aldığı bir çok limiti yüksek kredi kartlarını son limitine kadar kullanmıştı.
Kocası evden çıkıp,aşık olduğu kadına gittiğinde Ayşe borç batağının içinde,üç çocuğu ile baş başa kalmıştı.Çok geçmeden ödeyemediği borçlar nedeni ile oturdukları ev icra yolu ile satılmış,mecburen kiraya çıkmak zorunda kalmışlardı.
Kocası ise, internetten tanışıp aşık olduğu kadına aynı şehirde şahane bir ev almış mutlu yaşantısına devam ederken üç çocuğunu da unutmuştu…En büyük oğlu Hasan bu sene üniversite sınavına girecekti.Çok başarılı bir öğrenci olmasına rağmen aile içinde yaşanan krizler Hasan başarısını baya düşürmüştü..Babasına karşı içinde dağ gibi öfke biriktiriyor ve ondan nefret ediyordu..Babası evden gittikten sonra Hasan birden büyümüş,kardeşlerine babalık yapmaya,annesinin ise bu zor günlerinde en büyük destekçisi ve dayanağı olmuştu.
Ekonomik krizler içinde boğuşan annesinin onu okutamayacağını düşünerek bir ara üniversite okumaktan vaz geçse de annesinin “Okumalısın oğlum,okuyup istediğim mesleği yani doktorluğu başarmalısın,Allah büyük zor durumda olana yardım eder.”Dediğinde yeniden bir umut büyümüştü Hasan yüreğinde ve yeniden sınavlara hazırlanmaya başladı.
Sınav günü geldiğinde,annesi öğretmen olan Hasan ‘ın annesinin de sınav görevi vardı.Birlikte evden çıktılar.Annesi Hasan ‘ ın sınava gireceği okulun bahçesine bıraktı.Oğluna sarıldı “başarılar oğlum” diyerek ayrıldı..
Hasan çok heyecanlıydı..Başarmalıyım,okumalıyım,büyük adam olup babama hesap sormalıyım..bak senin terk ettiğin,yok saydığın oğlun okuyup koskoca doktor oldu demeliyim..düşüncesi içinde sınava girdi..
Heyecanla sırasında oturup beklemeye başladı.Kanı çekilmişti sanki,kalbi küt küt çarpıyordu.
Sınıfa bir görevli girdi..Göz göze geldiklerine,ikisi de ,çok şaşırdı.Sınıfın gözetmeni bir senedir görmediği öğretmen olan babası idi…
Hasan babasını ne kadar çok özlediğini anladı o anda…ona karşı beslediği bütün öfkesi kini gitmişti.
İstedi ki.. babası yanına gelsin saçını okşasın,başarılar oğlum desin..
Babası Hasan ‘ a hiçbir şey demedi.Hızla arkasını dönüp sınıftan çıktı.Sınıfa başka bir gözetmen geldi..Babası görev yerini değiştirmişti…
Sınav başladığında,Hasan boğazı düğüm düğüm olmuştu.Hazmedemedi babasının ona davranışını,Sınav sonuna kadar tuttu gözyaşlarını..Hiç bir soruyu yapamamıştı..
Eve geldiğinde hıçkırıklara boğuldu.Annesi eve geldi..”Üzülme oğlum seneye bir daha denersin” dedi.
Hasan olanları annesine anlattığında,birbirlerine sarıldılar..Ana oğlun göz yaşları birbirine karışıyordu…
Yazımı günün yazısı seçen seçici kurula çok teşekkür ederim...
Yazımı okuyup yorumları ile destekleyen herkese binlerce teşekkür ederim....
YORUMLAR
Dilim giydirir bana klim.. Bundan korktuğum için midir bilinmez ama benzer mevzuularda, yaşanması muhtemel olaylarda sessiz kalmayı yeğlerim... Yeğlerim yeğlemesine de..Söylenecek çok şey var da biz öykümüzün özelliklerine bakalım.
Öykü sanırım? Fakat olay örgüsü hariç birçok niteliğini gözlemleyemedim. Kişiler misâl neden az da olsa tanıtılmamış ve neden metin boyu betimlemeden uzak durulmuş? Mesele oldu bittiye mi getirilmiş ya da ben öğrendiğim bir olayı çok samimi bir dostuma anlatırken böyle bir dil kullanırım belki ki "belki".. Anlatırken de eminim vurgularım betimlemelerim olacaktır fakat çalışmanın bundan çok uzak olduğu kanaatindeyim..
Bâzı yazım hatalarını saymaz isek dikkat edildiğini inkâr edemeyiz..Fakat hani bir tâneden söz etsem ciddi anlamda ayrıntı üzerinde yoğunlaşmalıyım bunu da yapabilirim muhakak ama bundan önce "öykü nedir ve özellikleri nelerdir" den başlamam gerekecek ki haddim değil muhakkak bilirsiniz ne olduğunu... Biraz da ne olduğu hakkında çalışma itibarı ile bize yansıması güzel olurdu...
Dışarıda değil elimizdeki kutucuktan bakıp binlerce havadisi okuyabiliriz bu nevi, öyküleme ise yaptığımız itinayı tür üzerinde yoğunlaştırmalıydık...
Daha iyisine diyorum..
Sevgiyle.
sareyaprak
Sevgimle...
Bu cins adamlar var gerçekten. İşyerinden tanıdığım bir kadıncağızın eşi de karısının üstüne bir dünya borç bırakıp, başka kadınla İzmir'e kaçmıştı. Ailesini bir daha hiç aramadı. Kadın uzun yıllar onun borcunu ödedi ve ikisi kız biri erkek çocuklarını okuttu. Torunu doğduğu yıl bir haber aldı. Kocası kanserden ölmüştü. Ağladığı için çok kızmıştım.
Güzel ve akıcı yazmışsınız. Kutlarım.
Mücella Pakdemir tarafından 4/10/2013 2:11:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
efendim yazı konusu itibariyle çok güzeldi bu fesbuk olayları evet olmayan şeyler değil birde üstüne üstlük borç batağına sokup çocuklarını zor durumdan dahada zora sokmak insanlıkla ilişkilendirilmeyecek bir durum kendilerini toparlayıp sınava hazırlanmaları ve sınav günü babayla karşılaşma bütün hayallerin suya düşmesi olmuş Allah kimsenin başına böyle güçlükler vermesin kutlarım sizi umarım kurguydu kurguda olsa gerçeklere çok yakındı saygılarımla selamlar
sareyaprak
Allah ıslah etsin demekten başka çare yok..
çok teşekkür ederim..selamlar...
bekir odaci
sareyaprak
Çok teşekkür ederim..saygılar...
Babasının terketmesi belli ki çok olumsuz etkilemiş Hasan'ı...
Bazen tam tersi olabiliyor...
Umarım gelecek sınavda tahmin ettiğim gibi hırs yapar Hasan...
Ve utandırır babasını...
sareyaprak
Her şey Hasan ' ın gönlünce olması için dua edeceğim...
Selam ve sevgiler...
Sevgili Sare
Yazıların giderek çok daha güzel olmaya başladı. Artık paragraflara, noktalama işaretlerine dikkat eder olmuşsun. Bu çok olumlu bir gelişme.
Yazına gelince: Belki gerçek hayattan belki kurgu..Her iki halde de bir meslektaşıma yakıştıramadaım Hasan'ın babasının yaptıklarını. Ama yok mu bizde de böyle vurdum duymaz, sorumsuzlar? Var elbette.
Son olarak: '' Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste'' demişler..Çıkar bir gün mutlaka.
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Bu gün bir arkadaşım geldi ve bu olayı anlattı.Çok üzüldüm..Hasan ' a gözlerim yaşlarla yazdım bu yazıyı...
Ne diyeyim..bilmiyorum...
Kader işte...
Selam ve sevgiler...