DENETİM GÜNLÜĞÜ-SINIF YÖNETİMİ
Bugün, Keçiören ilçesi Sancaktepe semtindeki bir okulda teftiş yaapacağız. E-teftiş sisteminden gurup başkanı hangi öğretmenleri ve idarecileri teftiş edeceğimi işaretlemişti. Evden otobüsle saat 09.30 da ancak Sıhhiye Köprüsüne gelmiştim. Ulaşım çok zaman kaybettiriyordu.epey bekledim. şehit Kubilay dolmuşuna bindim. saat 10 da ancak okula gidebildim.
Tenefüsse kadar bekledim. Bize ayrılan odada arkadaşlarımız vardı. Teneffüste teftiş ve rehberlik edeceğim öğretmeni görüşmek için çağırdım. Öğretmen ücretli olduğu, tecrübesiz olduğu ve utandığından ya da önceden edinilmiş korkusundan ötürü odanıza gelmedi.Ders başladığında ben de öğretmenin olduğu sınıfın kapısının önüne geldim. Öğretmen,sınıfın önüne gelince güler yüzle,
-Merhaba.Ben Eğitim Denetmeni Ö.A. Nasılsınız?
Heyacanı geçen öğretmen de elini uzattı.
-Merhaba Türkçe öğretmeni A.S. dedi.
Birlikte 8/C sınıfına girdik. Ben arkada boş olan bir öğrenci oturağına oturdum.Öğretmen hemen derse başladı.Öğretmen yapılan etkinliklerde okutmak istediği erkek öğrencilere adıyla hitap ederek, okumasını istiyor; öğrenci ayağa kalkmadan,
-Öğretmenim kitabım yok.
-Öğretmenim karnım ağırıyor.
-Öğretmenim başım ağırıyor.
-Bugün canım istemiyor.
-Öğretmenim sesim iyi değil.
Diye yanıtlar alıyordu. Bazı öğrenciler öğretmenin verdiği tepkiye "Sus" , "Susun!" demesine aldırmadan konuşuyorlardı. Öğretmen gerçekten sınıf yönetimini bilmiyordu. Ders öğretmene ve bana zehir oldu.Ders bitti. Öğretmenle birlikte kütüphaneye gittik. Öğretmeni tekrar rahatlattım. Ona yardımcı olacağını söyledim. Sınıftaki davranışları sıra ile ele aldım. Not tutmuştum.
Öğrencilere sınıfa girince selamlaşmasının bir insani davranış olacağını, gözleriyle sınıfı teftiş etmesi gerektiğini, konuşan öğrenci varsa , öğrenciye bakarak beklemesini, öğrencinin mutlaka susacağını, ya da yanına giderek öğrencinin susması gerektiğini susarak, uyarması gerektiğini, aile görüşmesinin önemli olduğunu,çocukları tanımamız gerektiğini, ders başarısı için önce insan etmenine önem vermek gerektiğini açıkladım.
Beni dinlediği için teşekkür edip denetlemeyi bitirdim.
YORUMLAR
Paylaşım için teşekkürler hocam.Öğretmenlik sıradan insanların yapacağı bir meslek değildir.
özellikle yirmi yıla yakındır sadece para amaçlı öğretmenlik mesleğine yönelim var.Ayrıca yeterli formasyon verilemiyor.
sonuç ortada.Çocuklarımızda garip davranışlar, isyankarlıklar ve sevgisiz duygular oluşmakta.
Bir Çin atasözünü hep aklımda tutarım.
''Yüzyıl sonunu düşünürsen, insan yetiştir''
Bu eğitimle mi!!!!.