- 603 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
CAN ERİĞİ
Tokat bir bağ içinde
Gülü bardağ içinde
Tokat’tan yar sevenin,
Yüreği yağ içinde!
Diye başlar mani.Tokat Öğretmen Okulu’nda okuyupta bahar gelince ilk meyve Can eriği yemeyen yoktur.Bu mutlaka bağlardan,bahçelerden aşırmadır.Gerçi Tokat’ta yemişin (Meyvenin) haramı olmaz.Girersin bahçeye doya doya yersin. Bir kucakta arkadaşlarına getirirsin. Biz hep böyle yedik.Can Eriği’ne para veren arkadaşı hiç hatırlamıyorum.Ben verdim diyen çıkarsa sözüne kuşkuyla bakarım.Arkadaşım Mahmut Coşkun bağlarda oturuyordu.Üç yıl aynı sırayı paylaştık.Cumartesi pazarları onlara giderdik.Ne bulursak yemişlerden yerdik. Öyleyken ben bile kaç defa sahibi içindeyken ceplerimi doldurup arkadaşlara getirdim.Hiç bir Tokatlı’nın da alma dediğini işitmedim.
İşte bu sevgiden olacak Çocuk Şiirlerimi bastırmak üzere değerli yazarımız S.Ahmet YOZGAT’a verdim.Adını ne istersen koy dedim.Sanki kalbimden geçenleri biliyordu! Yani okumuş olmalı.CAN ERİĞİ koymuş.Tabii öyle güzel bir çocuklar için yazdığım şiirim var.Onu seçmiş.Çok teşekkür ettim Ahmet Hoca’ya.Güzel bir şiir kitabı oldu.Okuyanlarınız mutlaka vardır. Yediveren Çocuk Şiirlerin den çıktı.
Şimdi gelelim konumuza;S.Ahmet Yozgat’a neden bu ismi verdiğini sordum?
---Hiç düşünmeden bu şiirini okuyunca kitabın adı bu olur dedim,dedi.
---Neden dedim?
---Tokat Öğretmen Okulu’nda okuyupta can eriği sevmeyen ve yemeyen var mıdır?Onun için hiç düşünmeden bu ismi seçtim.
Gerçekten şu an şiir kitabım Zile’de kaldı.O şiirimi yazamadım.Elinde olan bir arkadaş bu sayfalara eklerse memnun olurum.
Bence Tokat demek biraz da sebze ve meyve demektir.Hele bahar da çağlalarına doyum olmaz.Bir de çocuksanız?...Hele de 1970’ler den önce okuyorsanız!..Ne vardı ki o zaman? Turfan da yok.Sebze, meyve gelmiyor.Buralar da çıkacakta yiyeceğiz.
Konumuzu yine bir Tokat manisi ile bitirelim.Ne diyordu Genç?
Tokat’tan aldım bakır,
Yosmam gözlerin çakır.
Senin gibi çakıra,
Ne yapsın böyle fakır?
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
şiir kitabını bilmiyorum ama okurken cümleleri can eriğin tadını hissettim.kesinlikle bugün bulmalıyım ve yemeliyim...güzeldi...suluydu...:)