- 2235 Okunma
- 26 Yorum
- 6 Beğeni
BİR HUZUR BİR SEVGİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Büyük bir kentimizde yaşayan bir ailenin biricik oğlu olan Sinan, ailenin tek çocuğudur. Annesi öğretmen, babası ise kamuda memurdur.
Hülya Hanım ile Oğuz Bey üniversite yıllarında tanıştılar ve birbirlerinden hoşlandılar. Bu hoşlanma tahsillerini tamamladıktan sonra ailelerine ilettiler.
Hülya’nın ailesi başka bir şehirde, Oğuz Bey ise İstanbul’da oturmaktadır. Gençler ailelerini tanıştırdılar, aileler görüştüler.
Konuşurken iki aile çocuklar istedikten sonra:’’Hayırlısı olsun, karar Hülya ile Oğuz’undur.’’ dediler.
Hüsamettin Bey, ’’Ben sizleri çok beğendim. Kızım Hülya da çok güzel maşallah!’’dedi.
Söze Oğuz’un annesi Zübeyde Hanım dâhil oldu, ‘’Nazar değmesin Hülya’ma!‘’diye, sever sarılır.
Bu arada Hülya’nın babası Abdullah Bey,’’ Hüsamettin Efendi İnşallah hayırlı olur.’’ der. Sonra sözünü devam ettirir, ‘’Bizler yemedik yedirdik, giymedik giydirdik; aç kaldık, susuz kaldık çocuklarımız okusun diye. Bizler ihtiyacımız olan yaşlılıkta bir su versinler diye büyüttük.’’ der.
Hüsamettin Efendi de,’’ Biz Oğuz’un bir dediğini hiç iki etmedik. Bilemem iyi mi ettik kötü mü ettik.’’ diye iki aile arsında sohbet devam eder gider ve Oğuz ile Hülya’nın sözünü keserler. Düğün zamanı gelir, dostlara davetiyeler verilir. Eee ne de olsa Hüsamettin Bey’in biricik oğlu, Oğuz’u, evleniyor.
Güzel bir düğün merasimi olur. Her şeylerini biricik oğlu Oğuz’a hediye olarak verirler ve herkes düğünden sonra evine döner.
Zaman su gibi akıp gider. Oğuz’un evinde çocukluğundan beri hep meraklı olduğu güzel bir köpeği vardır. Ona her türlü mamayı, şampuanı alır. İtinayla bakar hiçbir eksiğini bırakmaz. Veterinere götürür, sağlık kontrolünü, aşısını yaptırır.
Aradan yıllar geçtikçe Oğuz bir bayram babasına gider, diğer bayram tatile gidermiş. Ayda bir uğrarken ara sıra uğrar olmuş.
Son yıllarda da hiç uğramaz olmuş ana babasının yanına. Yıllar geçtikçe insan yaşlanır, Oğuz’unda anne babası yaşlanmış elbet ve oğullarının yaptıklarına çok üzülürlermiş. Zübeyde Hanım ve Hüsamettin Bey, ’’ Yaşlandık evden dışarı çıkamıyoruz. Keşke biraz bizi dolaştıran olsa!’’ diye söylenince Hüsamettin Bey, hanımına, ’’ Biz Oğuz’un bir dediğini iki etmedik ama onun köpeği bizden daha da kıymetli. Ona verdiği değeri bize verse en az yılda bir defa da hatırımızı sorar ya da bir bayramda tatil yerine yanımızda olur.’’ diye içlenir.
Bunun üzerine hanımı Zübeyde, ’’Hüsamettin Bey biz yaşlandık. Bugün bir sevgiye bir sorulmaya ihtiyacımız var. Bizim maddi olarak bir beklentimiz yok ki… Allah’a şükür maaşlarımız bize fazla geliyor, biz ondan çok şey istemiyoruz ki. Köpeğine verdiği değeri, sevgiyi, ona aldığı şampuanları, özel mamaları da istemiyoruz. Onu çıkarıp gezdirmesi oğlum Lesi diye başını okşayarak sevmesine bakınca insan üzülmeden edemiyor. Bir anne, bir babanın bir it kadar kıymeti yok mu?’’ diye, hayıflanmadan kendilerini alamıyorlar.
‘’Aradığımız bir sevgi, bir huzur.’’ diyerek iç çekerler ve ikisinin de gözleri dolar.
Bekir Akbulut
08.04.2013
"Ana- babanın gönüllerini alan onlara güzel davrananlara müjdeler olsun Dünya’da ömürlerinin bereketini görenler anasının ve babasının rıza ve dualarını alanlardır" (hadis-i şerif)
YORUMLAR
Mükkemmel biryazı inanın ağlayarak okudum anneciğimin acısı tazeyken hele babacığımı çocuk yaşta kaybettim zaten annemde 2 ay oldu öleli şu anda aramak istesemde yoklar nolur herkez sağlıklarında kıymetlerinibilsinle çok şükür babamın duasın annemin rızasını alanlardanım rabbim mekanlarını cennet eylesin bu gece bu yazıyı okurken gözyaşlarımı tutamadım maalesef ama yazı süper yüreğinize sağlık
saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
"Ana- babanın gönüllerini alan onlara güzel davrananlara müjdeler olsun Dünya’da ömürlerinin bereketini görenler anasının ve babasının rıza ve dualarını alanlardır" (hadis-i şerif)..... BU SÖZÜ HEYBEME ALDIM GÜZEL SÖZDÜ.TEBRİK EDERİM BEKİR HOCAM
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
hem amlatımı hem de içeriği ile çok güzel bir yazı...tebrikler, hatırlattığınız değerler için teşekkürler.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Maalesef günümüzün meselesi olan bir konu,
Allah islah etsin diyorum
Kaybettikten sonra mı kıymet bilecekler;
Selam ve saygımla...
mustafa sade tarafından 4/10/2013 11:03:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Çok beğendim..ne yazık ki günümüz insanları bu hale getirdi...
Saygılar...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir bey çok beğendim yazınızı...Herkes anna babasının kıymetini bilsin. Ben anamı çok seviyorum.. .
Umarım herkes okumuştur bu harika yazıyı ...Hadi şimdi annelerini arasın tüm evlatlar...Yanaklarınıa kocaman bir öpücük...
Sevgiler...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
allah ana baba sözü dinleyen evlat nasip etsin cümlamize.gercektende öyle olmuş bu zamanda yüregine saglık üstadım. hüzünlendim okurken allah iyi evlat nasip etsin hepimize saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Annemi aklıma getirdiniz. Gerçi ben hergün giderim ona. Kışın da bir süre bende ve kardeşimde kaldı.. Onun evde kapalı kalmasına üzülüyorum. Anne dedim, ben çocuklara İstanbul'a gideceğim
gel beraber gidelim, biraz gezmiş, soluk almış olursun. Kabul etmedi. Ben gerçekten çok üzüldüm.
Annem şanslı yaşlılardan, bahsettiğiniz gibi böyle evlâtları yılda bir zor uğrayan, huzur evlerine
atılmış yaşlılar vardır. Allah yardımcıları olsun. Çocuklarına da akıl fikir versin..
tebrikler,
bir gerçeğe değinmişsiniz,
selâm ve saygılar..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
İnsanları anlamak zor..Aslında hayat koşuşturmasına öyle dalıyoruz ki çoğu zaman sevmemekden değil de vakitsizlikten oluyor sanırım.Ama bu onları hoş görüyorum demek değil elbette.Ekonomik koşullarımız çok daha iyi olsaydı daha mı çok zaman ayırırdık evet.. Kutladım güne düşen bu anlamlı yazıyı.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Kutluyorum anlamlı yazınızı ve seçkinizi değerli kardeşim, selam olsun size..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bende şimdi gördüm sizi güne taşıyan yazıyı.Tebrik ederim. Nesirlede anlatabiliyorsunuz kendinizi içinizden geldiği gibi yazın siz çünkü toplumsal sorunları da dile getirecek kalemlere ihtiyaç var..hele günümüzde!!
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
artık nesirlerde ben de varım diyorsunuz Bekir Bey
kutlarım kardeşim
selam ve saygılarımla
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir Bey kardeş gerçekten güzel bir konu kytlarım.Hiç kimse unutmasınki günün birinde aynı şeyleri yaşayacak.Çocuklarının kendine nasıl davranmasını istiyorsa anne babasına öyle davransın.
Ne ekilirse o biçilir elbet.Allah razı olsun güzel bir öz eleştiri bence herkes dersalsı inşallah. selamlar yiğido
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
efendim kutlarım sizi bu güzel anlam dolu yazınızı çok güzeldi malesef gereken değeri veremiyoruz anneye babaya saygılarımla selamlar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
hepimizin istediği sevgi değil mi ? anne babasını el üstün de tutan onu incitmeyen kırmayan evlada ne mutlu zaten onların yürekleri çocuklarına hep karşılıksızdır bir hatır sorma elini öpme nasılsın demek dünyalara bedeldir hadi bugünden başlayalım ne dersiniz can dostlar ?
çok anlamlı çok çok güzel bir yazı herkesin kendine bir pay çıkaracağı ders alacağı bir yazı gönülden kutluyorum neşe ablasının can kardeşı sevgiler saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sevgili Bekir.
Özellikle bizim mahallede çok görüyorum böyle köpek gezdiren..Sosyete mahallaesidir bizim mahalle...Aynen dediğin gibi köpek gezdiren çok görürürm de anne-baba gezdiren neredeyse hiç görmem...Zaman zaman büyük alış veriş merkezlerine giderim...İğne atsan yere düşmez..O kadar kalabalıktır yani...Lakin gel gör ki sanki elli ve aşağısı yaşlar için yapılmıştır o merkezler..Neredeyse hiç yaşlı insan göremezsiniz...Çünkü onlara '' Senin ne işin var..Otur evde.'' denir. Lakin her gencin unuttuğu bir şey vardır..İleride kendisi de yaşlanacaktır.
Çok güzel ve anlamlı bir yazıydı..Kutlarım.
Selam ve sevgilerimle.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bazı insanların büyüklerine verdiği değer.Tebrik ederim saygılarımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
taktir ilahininde.... fazla yaşamaya pek hevesli olmamak gerek....iç acıtan bir yazı saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir üstadım merhaba. Gerçekten harika bir yazı . Vurgulanmak istenen de yaşlılarımıza gösterilmesi zorunlu olan ilgidir. Çünkü, insan yaşlandıkça yalnızlaştığının farkına varıyor. Çevresindeki akranları azalıyor. İlgi, yaşlılarımız için her şeydir. İlgilenildikçe yaşamdan da ellerini ayaklarını çekmezler az da olsa. Elinize sağlık. Saygı ve selamlarımla..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Maalesef toplumumuzun gerçeği. Anne baba ihmal ediliyor. Yüreğine sağlık. Selam ve saygılarımı gönderiyorum. KARDEŞİN.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yüreğin dert görmesin can hemşerim.İç kanatan bir konu.Selam ve dua ile.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir bey maalesef günümüzde böyle hikayeler çok duyulur oldu.İnsanımız dejenere oluyor dost.Büyük küçük bilen merhametli kalpler azaldı.Sonunda olan oldu bak.Vatanına bile çirkin oyun kuruldu da Aldıran yok.
duygulu anlamlı güzel bir yazı.
tebrik ederim.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir Kardeşim Allah c.c. razɪ olsun bir gerçeğe parmak bastɪn maalesef günümüzde böyle olaylar var. Anne baba hemen huzur evlerine veriliyor. Allah anneye babaya „of“ bile demeyeceksin derken. Arayɪp sorulmuyorlar bile. Hakkɪmɪzda hayɪrlɪsɪ.
Yusuf Giraz tarafından 4/8/2013 12:41:43 AM zamanında düzenlenmiştir.