Fas'a Yolculuk
Bu yazımda, siz sevgili okuyucularıma Kuzey Afrika’nın incisi, Tarık bin Ziyadların ülkesi Fas’ı tanıtmak istiyorum.
Fas, 32 milyon nüfusuyla Kuzey Afrika’nın mütevazi ülkelerinden. 300 yıldan fazla Osmanlı hakimiyetinde kalmış bir ülke. Osmanlı’dan sonra , Fransızlar 75 yıl sömürmüş bu ülkeyi ve bugün Fas’ın resmi dili Fransızca.
Fas, birçok Türk şirketinin bulunduğu ve Türklerin Afrika’da yoğun olarak bulunduğu ülkelerden birisi. Başkent Rabat ve Kazablanka en yoğun ve en önemli şehirleri. Ağırlıklı olarak Akdeniz bitki örtüsü hakim. Havası diğer Afrika ülkelerine nazaran daha ferah.
İki parçada Fas : Kazablanka - Rabat ve diğerleri..
Fas’ı iki parçada inceleyebiliriz.
Birinci kısım.. Kazablanka, Rabat gibi zengin ve Fransız etkisinin ciddi anlamda boy gösterdiği bir şehir. Buranın halkı çok zengin ve yaşam standartı oldukça yüksek. Fransızlar genel olarak tatil için kullanıyorlar bu ülkeyi.
İkinci kısım.. Fas’ın ikinci kısmı ise Marekesh gibi çöllere kaplı, fakir şehirler. Bu şehirlerde on binlerce dilenci var. Her adamınızda neredeyse 5-10 tane dilenci var.
Kral ve halk..
Ülkenin mevcut kralı VI. Muhammed. Ülkenin en büyük camisi olan II. Mahmud Camii’ni yaptırmıştır. Bu cami halktan zorla vergi toplanarak yapılmıştır. Halk, kralı sevmemektedir.
Her yerde dinleniyorlar..
Başta başkent Fas olmak üzere tüm şehirlerde devasa uydular var ve halk her an dinleniyor. Ülkeye ilk adım attığımız andan itibaren kralla ilgili konuşmamamız söylendi bizlere. Kralın fotoğrafını yere koymak yasak. Kralın fotoğrafını dükkanına asmayanlar da ceza alıyor. Polis de yetkisini direk olarak kraldan alıyor ve bir arkadaşım polisin resmini çekti diye az daha karakola götürülüyordu. Fakat polis 20 € rüşvet alıp serbest bıraktı.
Kısacası Fas bir grup aristokratın okyanus kıyısı villalarda yaşadığı, fakir halkın ezildiği ve hala Fransız etkileri taşıyan bir ülke..
(Batuhan Aksu)
İletişim : /batuhanaksu1997?ref=tn_tnmn
YORUMLAR
Bir iki nokta dikkatimi çekti; üzerilerinde durmak isterim.
Genel inanışın aksine, Fas asla Osmanlı toprağı olmuyor. Üç yıl kadar süren bir Osmanlı himayesi söz konusu: o da 1553-54, 1576-78 yılları arasında.
Bugünkü kralın adı ise VI. Muhammed (IV. değil). Tahta geçiş tarihi ise Temmuz 1999. Yani, 1993'te yaptırılan ülkenin en büyük camisi II. Hasan camisinin de (II. Mahmud değil) sorumluluğu tutulamaz; camiyi yaptıran bir önceki kral II. Hasan'dır.
Zorla toplanan vergiler: Vergiler doğaları gereği dünyanın her yerinde zorla toplanır. Ödenmemeleri suçtur; hapise girersiniz. Gönüllü verginin adına ise bağış diyoruz.
Saygılarımla.
İlhan Kemal tarafından 4/7/2013 11:42:44 PM zamanında düzenlenmiştir.