- 1708 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ANTOLOJİ (!) ŞİİRE İHANETTİR.
ANTOLOJİ (!) ŞİİRE İHANETTİR.
YAPILAN BİR EDEBİ ÇALIŞMA HAKKINDA DOĞRU KANAAT SAHİBİ OLMAK İÇİN, TARİFİNİ DOĞRU YAPMAK LAZIM. BUGÜN ANTOLOJİ ADI ALTINDA PİYASADA ONLARCA ORTAK KİTAP VAR. HERGÜN BUNLARA BİR YENİSİ EKLENİYOR. HİÇBİR EDEBİ DEĞERİ OLMADAN VE SANAT KAYGISI TAŞIMADAN SIRF PARA KAZANMAK İÇİN YAPILAN BU ÇALIŞMALAR BANA GÖRE ŞİİRE VE ŞAİRE İHANETTİR.
İLANLARLA PARA KARŞILIĞI SAYFA SATIP 30-40 ŞAİRİN ŞİİRLERİNİ YAYINLAMA ÇALIŞMASI ANTOLOJİ DEĞİL, ORTAK KİTAP ÇIKARMAKTIR.
BU ANTOLOJİLERDE PARA KARŞILIĞI YER ALANLAR, BUNU DAHA SONRA BİR ŞAİRLİK KARİYERİ OLARAK KULLANIYOR VE ŞU ŞU ANTOLOJİLERDE YER ALDIM DİYOR. “ŞAİR YAZAR” DİYE KARTVİZİT BASTIROYOR.
PEKİ BU ARKADAŞIMIZ EN GÜZEL ŞİİRLERİ YAZDIĞI İÇİN Mİ BU ANTOLOJİLERDE YER ALIYOR. HAYIR. KESİNLİKLE HAYIR. PARA VERDİĞİ İÇİN.
BANA BİR ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ? HANGİ YAYINCI PARA KARŞILIĞI SAYFA SATIN ALAN ŞAİRE; “SİZİN ŞİİRLERİNİZİN ANTOLOJİDE YER ALACAK EDEBİ DEĞERİ YOK. BUYURUN PARANIZI” DİYEBİLMİŞTİR. BANA GÖRE HİÇ.
BU ÇALIŞMALAR FAYDALI MI? ADI DOĞRU KONURSA FAYDALI. BUNA ANTOLOJİ DEĞİL, ORTAK KİTAP DEMEK LAZIM. BU YOLLA ŞİİRE YENİ BAŞLAYANLAR HEVESLENDİRİLİR. KENDİ KİTABINI ÇIKARMAK İÇİN YETERLİ EKONOMİK GÜCÜ YA DA YETERLİ SAYIDA ŞİİRİ OLMAYANLARIN YOLUNU AÇMAK İÇİN FAYDALIDIR.
AMA ADI KESİNLİKLE DOĞRU KONMALI. BUNLARA ANTOLOJİ DEĞİL ORTAK KİTAP DENMELİDİR.
ANTOLOJİNİN TARİFİ ŞÖLEDİR.(ANTOLOJİ
Gerçek sanat eseri değerindeki örneklerin bir araya getirildiği derleme yapıtlar. Yunanca anthos (çiçek) ve legein (toplama) sözcüklerinden türemiştir. Batı’da ilk örneklerini Yunanlılar verdi. Gadaralı Meleagros ile Makedonyalı Filippos’un Stephanos (Çelenk) isimle derlemeleri ilk antolojidir. Türkçe’deki ilk antoloji ise Ömer bin Mezid’in 1436’da yaptığı Mecmuatü’n Nezâir’dir. 83 şairin 397 şiirini kapsayan bu antolojiyi Prof. Dr. Mustafa Canpolat 1978’de Latin harfleriyle yayımladı.)
YORUMLAR
4 yıl önce birisi adını vermiyem şu an.benim şiirleri bastı maddi durum zayıf sonra ödeyem dedm olmaz dedi ve antolojigi yollamadı halbükü birkaç şiirimi koymuştu.ve bu kişi şiir programı yaptı tlf açtım bende geleyimmi dedim yakınlarda ihayır gelm dedi geleceyin masrafla harcınıgör sen zaten fakirsin neyine gerek b kızım dedi.sırf bu yüzden günlerce agladım şimdi olsa aglamam bile ..ama antolojiy basanların içinde bir tane emekli müd ümüzvar hersene bastı şiirlerimi para yollarsam aldı vermezsem istemedi.kendisini kutluyorum salihli den GÜNDÜZ AYDIN hocamdı .sagolsunlar...ve osman bey şu an itibar insanın dışındaki kürke deyer veriliyor saygılarımla
osmankaraarslan
BU ÇALIŞMALAR FAYDALI MI? ADI DOĞRU KONURSA FAYDALI. BUNA ANTOLOJİ DEĞİL, ORTAK KİTAP DEMEK LAZIM. BU YOLLA ŞİİRE YENİ BAŞLAYANLAR HEVESLENDİRİLİR. KENDİ KİTABINI ÇIKARMAK İÇİN YETERLİ EKONOMİK GÜCÜ YA DA YETERLİ SAYIDA ŞİİRİ OLMAYANLARIN YOLUNU AÇMAK İÇİN FAYDALIDIR.
AMA ADI KESİNLİKLE DOĞRU KONMALI. BUNLARA ANTOLOJİ DEĞİL ORTAK KİTAP DENMELİDİR.
Evet abi sana katılıyorum ve yukardaki sözlerinle de bağcıyla işin olmadığı apaçık ortada...
Saygılar, sevgiler, selamlar...
Düşüncelerimizin tercümanı oldun kardeşim.
O kadar üstünde duruyoruz bu işin, her dostumuzu uyarıyoruz amma....
Bir şiir kirliliği sardı gidiyor ortalığı, bilmem ne olur sonu?
Şimdi biz suluboyayı alıp resim yapsak, ooo!Üstâd.Ne muazzam bir resim der mi bakanlar? Hayır.
Lâkin, her şiir yazdım diyene Oooo!Üstad harikasın.O zavallı da gerçek sanıp kartvizit bastırıyor ve antolojilere para veriyor işte..
40 yıldır şiir yazmaya çalışıyorum, bırakın kitap çıkarmayı şu sitelerde bile acaba daha iyiisini yazabilir miydim? diye tereddüt ediyorum.
Çok yerinde ve güzel konu ve anlatım..
Teşekkürler kadim dostum.....E.A.
Her yönüyle doğru bir yazı.Bende altına attım imzamı.
Sonuçta herşey para,Parası olan antolojilerde de yer alıyor
kendi adına kitapta bastırıyor,şiirleri kötü olsa bile.Yayın evleri bu şiirler işe yaramaz basamam demiyor.Tek düşünce ben paramı alıp basayım gerisi önemli değil....Müzik piyasası da aynı.Bir sürü karga sesli parayı basıp kaset çıkarırken bülbül sesli garibanlar kenarda köşede kalıyor.
Yüreğinizer sağlık.Selamlar...