- 716 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
K İ L O Ş
K İ L O Ş
Tanrı yeryüzünü sadece insanlar için yaratsaydı,bu kadar güzel olmazdı.Çünkü insan yaratılmış en bencil varlıktır.Her şey onun olsun ,başkaları umrunda olmaz.
Halbuki diğer canlılar çok farklıdır.Bitkiler sanki kendilerini bizlere beğendirmek için yarışıyorlar.En güzel renklere bezenip bizlere bakıyorlar.Hepside beni de beğen der gibi ,çeşitli şekillere giriyorlar.
Hele kokuları. Malatya’nın (Ören-Hekimhan) sümbüllerinin kokularına doyamazsınız.Sebzelerimiz kendilerini beğendirmek için kokularını çıkarırlar.Kavun tarlasında kavunların kokusuna bayılırdım.Sanki domatesin yaprağı bile benide koklayın der gibiydi.
Bu bitkiler böyle uğraşırken biz insanlar ne yaptık? Onları yanlış ilaçlama,gübreleme ve çeşitli kimyasallarla yaradılışlarını bozduk yada yok ettik.Bizden sonraki nesillerde ,Kavun değilki şeyini koklayalım ,ata sözü veya anlatımı olamaz.Yavaş yavaş bitkiler kokusunu özelliğini kaybediyorlar.Belkide bize inat yapıyorlar.Bir gün gelecek bütün bitkiler ,anlaşarak bizleri sevmeyerek terkedecekler.
Önemli yeri olan hayvanlar da bunlardan geri kalmıyor.Onlar bize daha da yakınlar.Biz onları hiç anlayamadık.Onlar bizlere ğüçleri,etleri ve sütleri dışında ,en önemlisi sevğilerini veriyorlar.
Bir ata üzüm ,şeker verip burnunun yumuşak yerini okşayın ,sizi başıyla iter ve çok sever. Kediye nankör deriz.Asıl nankör insan oğludur.Hayvanlar da insanlar gibi gülmek,oynamak isterler.Çok zaman insanlar bunu anlamazlar.Yaklaşan bir hayvana tekmeyi basarız.Onlara nefretle bakmamalıyız.
Her gün önünden geçtiğim bir villa site var.Yan tarafına burası yapılırken bir baraka yapılmış.Şimdi site bekçisi kalıyor.Bir kaç tane kümes yapmış.Ordan geçerken kazların,ördeklerin,her çeşit tavuk ve horozların sesini duyarsınız.Hiç biri ,diğerine zarar vermeden oynayıp duruyorlar sanki.
Burada özel evi yapılmış bir beyaz köpek var.Gözleri güzel ufak bir şey.Aman Allah’ım bu nasıl bir canlı.İlk gördüğümde beni iyice süzdü.İkinci görüşümde yanıma geldi.Köpekler kendisini sevip sevmiyeni gözüne bakarak anlarmış.Şimdi onu görmeden duramıyorum.Ben oradan geçerken havaya fışkırıyor sevinçten.
Tanrının işine karışmayayım ama,ona verdiği sevğinin onda birini bizlere verseydi,dünya daha da güzel olurdu.
Bu küçük köpeği bazen gezsin diye salıyorlar.Hemen bizim siteye gelip arabamın yanında bekliyor.Kapıyı açınca direksiyona geçip başlıyor oynamaya.
Köpeğin adını KİLOŞ koyduk.Bazende GÜLOŞ diye seviyorum.Beni öpmeden ayrılmıyor.Hele yürümesi ve koşması görülmeye değer.Onu bir gün görmeden duramıyorum.Hani pozitif enerji diyorlarya,beni çok mutlu ediyor.Bir şeye canım sıkılnca onu gördüğümde hiç bir şeyim kalmıyor.
Eğer KİLOŞ’U tanısanız hayattan daha çok zevk alırsınız.Onu tanıdığım için çok mutluyum.
HASAN KARACA