ŞİZOFREN 2
Bütün gün çok zor geçmişti.Kafası allak bullak olan kadın, nasıl olup da kocasının hala yaşadığına anlam verememişti.Gördükleri gerçekti.’’Olsa olsa yedi canlı bir şeytan bu ‘’ dedi içinden.
Akşam zil çalan kapıyı açınca, elinde balıklarla güler yüzlü kocasını gördü.Buz gibi olmuştu.Ona yaptıklarımı biliyor mu acaba diye düşündü.Biliyorsa bilerek iyi davranıp ,bir fırsat bulduğunda onu öldürebilirdi.Çok dikkatli olmalıyım artık diye düşündü.
Balıkları kadının eline verdi ve:’’Artık güzel bir ziyafet çekeriz’’ dedi.Bu adam düpedüz deli diye düşündü.Poşetin içinden çığlıklar atan balıklar can yakıyordu.Poşeti açtı kadın.Balıkların her biri ‘nin iki gözü iki çeşme ağlayıp yalvardıklarını gördü.Lavabo’nun içindeki balıklara bakıp ağladı.Onlarla uzun uzun konuştu.
Birazdan kocası geldi.’’O hanım ya sen daha başlamamışsın ama’’ dedi.Kadın zalim bir adamla evli olduğu için korku ve utanç içindeydi.’’Ben yapamam ,sen yap’’ dedi.Garip garip bakan kocasına o da yaşlı gözlerle bakınca adam korktu’’Ne oldu daha önce hiç balık mı temizlemedin ,hasta mısın ‘’ dedi.Kadın kendini çok kötü hissettiğini söyleyince adam halledeceğini biraz uzanmasını tavsiye etti.
İçeride yatan kadına acı çığlıklar geliyordu.
Resmen katliam yapıyor daha fazla dayanamayacağım deyip mutfağa gitti ve kocasının başına aygazın üzerinde hazır bekleyen tavayı indirdi.Adam kanlar içinde yerde yatıyordu.Ne yapacağını şarmıştı kadın.Bütün balıkları camdan atıp hemen kaçın dedi.Kocasını ayaklarından tutup yatak odasına götürdü.Geri dönüp mutfağı sildi.,düzeltti.
Çalan kapı ziliyle strese giren kadın kapıyı açmadı.
Uzun süre kapının arkasında bekledi ve dışarıyı dinledi.Komşuları camdan atılan balıkların hesabını sormaya gelmişti.Demek ki bunlarda onunla diye düşündü.
Kadınlar bir türlü kapıdan çekilmiyordu.
Ne yapacağını şaşırdı.Birazdan kapıda bir polis belirdi.Şimdi durum daha kötüydü.Eğer zorla eve girerlerse öldürdüğü kocasını da görebilirdiler.
Sert bir şekilde kapı çalıyordu.Kalbi de kapının hızıyla atıyordu.Koşup hemen kocasının üzerini örttü.
Kapıyı açmak zorundaydı,gidecekleri yoktu.
Komşulardan biri delikten bakıp ‘’Korkma canım benim açar mısın’’dedi. Kadın tanıdığı komşusunu görünce güven duydu ve kapıyı açtı.
Kapının arkasından korkulu gözlerle bakan kadına elinde telsizlerle bakan polisler korku verdi.Komşusu polisleri itip’’Canım korkma mutfağından duman yükseliyor da sana bir şey oldu sandık yemeği mi yaktın acaba ‘’ deyince kadın rahatladı ve ‘’Evet yemek yandı dedi.
‘’Tamam canım sen uyuyorsan ,ya da evde değilsen diye korkmuştuk o halde geçmiş olsun ‘’deyip gittiler.Büyük bir rahatlamayla kapıyı kapatıp mutfağa koşan kadın gerçekten de aygazın üzerinde simsiyah olmuş yemeği görünce şaşırmıştı.Ne zaman bu yemeği yaptığını ,ne yaptığını bile hatırlamıyordu.
Tekrar zil çaldı.Kapının deliğinden bakınca kocasını gördü.Kadın donup kalmıştı.Kapıdaki kocasıysa yatak odasındaki kimdi?
Yatak odasına koşup örttüğü adamı açtı.
Yatağın içinde alt katta oturan komşunun oğlu Samet vardı.Samet annesinin kızattığı balıklar çok gelince komşu teyzesine balık getiren masum ,küçük bir çocuktu.
Kadın dehşet içinde öldürdüğü çocuğa bakarken ‘’Olamaz ,nasıl olur ,imkansız bu’’ diyordu.
Ağlarken birden kendini aynanın içinde buldu.Ayna da alt kattaki koşusuyla muhabbet ettiğini gördü.Komşusuna kocasının kendisini aldattığını ve kadın çamaşırları sattığını anlatmaya çalışıyor fakat kadını bir türlü inandıramıyordu.Komşu kadın’’Üzülme canım belki yanlış anlamışsındır senin eşin öyle birine benzemiyor’’diyordu.İnsanlar ona inanmıyordu.Acı içerisindeydi kimseye laf anlatamıyordu.’’Ben biliyorum,bazen gizli konuşmalar yapıp evden çıkıyor.Çalıştığı yerde bir kadınla ilişkisi var.Aynı zamanda sapığın teki gizliden kadın çamaşırı satıyor .Görürsünüz her şey ortaya çıkacak ,o zaman bana hak vereceksiniz ‘’ diyordu.
Dışarı çıktıkça kadınlardan gözlerini ayırmayan kocasını defalarca görmüştü zaten.Alışveriş yaparken kadınlara gülen,kibar davranan adamın bu kadınlarla ilişkisi olduğunu biliyordu.
Kapının yeniden çalmasıyla aynadan çıkması bir olmuştu.
Kapıda bu defa kocasının araba aldığı kadın vardı.Hemen açıp bir sürü hakaretler ederek kapattı.Kadına defalarca kapıyı açarak hakaretler etti ve içeri girdi.
Yatak odasında ölen kocasını unutmuştu.Sonra hayır o çocuktu dedi.Yatak odasına gidip aslında kimi öldürdüğüne baktı.Kimse yoktu.Çok korktu,acaba ayılıp kaçmış olabilir miydi?
Kapıda gördüğü kocası geldi aklına ve o değil demek ki dedi.Bunların nasıl olabileceğine bir anlam veremeyen kadın evinde görünmez yaratıklar olduğuna ,bunları onların yaptığına karar verdi.’’Evet bütün suç onlarda ‘’ dedi.
Evi dolaşıp onları aradı.
Görünmüyorlardı ama vardılar.Odaların hepsi karmakarışıktı.Bütün odaları dağıtan yaratıklara kızdı ve görünmeyen canlıları odaları yakarak yok etmeyi düşündü.
Eline aldığı kolonyayı evin her yerine döktü.Evde ne kadar kolay yanabilecek madde varsa yerlere sıktı ve önüne gelen her yere kibriti yakıp attı.
Gidin artık ,beni rahat bırakın,çıkın hayatımdan diye çığlıklar atan kadın bir anda kendisini anne ve babasının kollarında buldu.
Annesi ağlıyor ve evin her yerini hortumla ıslatan kızına yalvarıyordu.
O bir kadın değildi.
Hiçbir zaman kocası da olmamıştı.
Çıkardığını sandığı yangın değil ,ıslattığı eviydi.
Yaşadığı hayat , komşular ve olaylar tamamen bir hayal ürünüydü.
Yaşamadığı tek şey ise gerçek hayatıydı.
YORUMLAR
Aman aman...
Öyle olsun da kendi başlattığı bir yangının içinde kalmasın...
Bilmiyorum bir kitap yazdınız mı?
Bence bu tür öyküleri bir kitapta toplasanız çok ilginç bir eser olur.
Yerli yazarların bu tür eserleri pek bulunmuyor.
Yürükçü
korktum
tüylerim ürpererek okudum
çok başarılı bir anlatım
kutlarım
sevgilerimle
Yürükçü
Profesyonelce yapılan durum ve ruh hali tarifleriniz etkileyici.Bir şizofrenin içerisinde bulunduğu ruh halini ancak üst düzey empati becerisine sahip olan bir kişi bu kadar iyi analiz edebilir.
Aynı kıvamı ve akıcılığı koruyabilirseniz ortaya çok güzel bir eser çıkarabilirsiniz diye düşünüyorum.
Yürükçü
Sevgili Arkadaşım.
Bu sitede çok nadir gördüğüm güzellikte muhteşem bir gerilim hikayesi oldu bu yazı dizin. Bir şizofreni çok çok başarılı bir şekilde anlatmışsın...Ben tek kelimeyle bayıldım. Bu tür özenli çalışmaların devam etmesi dileklerimle tebriklerimi sunuyorum.
Selam ve sevgilerimle.