- 1244 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK EMEKTİR
Fars kökenli bir sözcüktür ’’Aşk’’, çok yoğun sevgi demektir. Aşk, insanın insan olmaya cüret ettiği en yüce halidir;aşk ideolojiktir. Ve ütopik sosyalist Fourier’nin koyduğu adla ’’Geleceğin Aşk Dünyası’’ nda aşk yüzünden kimse ölmeyeceği gibi, kimse de sevgisini mal-mülk karşılığında satmak zorunda kalmayacaktır!
Aşk bir isyandır. Emek , beceri,bilgi, duyarlılık ve heyecan ister. Yanlışlardan, eksikliklerden çekinmeyen insanın arayışıdır. Günümüzde aşka ulaşmak çok zordur. Ama yine de göze almak gerekir. Göze alan aşka ulaşabilir. Bir gün bu çirkin dünya aşk bahçesi olabilir.
Aşk Nazım Hikmet’in dizelerinde betimlediği gibi, ’’Gelsene dedi bana/Kalsana dedi bana/Gülsene dedi bana/Ölsene dedi bana/Geldim/Kaldım/Güldüm/ Öldüm’’, diyen içtenliğin adıdır.
Gerçek aşk ruh ikizini arama, bulma çalışmasının ismidir.Ve aşkta engel ne kadar büyükse aşkta o kadar büyük olur. Ece Ayhan’ın deyişiyle, ’’Aşk örgütlenmektir’. emektir.
Mc Carthy döneminde gaz odasına gönderilen Rosenberglerin yada Jean Paul Sartre ile Simone de Beauvar arasındaki baş kaldıran bilge aşkta;saygı ve yoldaşlık hep ön plandadır. Ama sevdanın heyecanı da hiç bir zaman eksik değildir.
Aşk sevdiğini düşünmek, özlemektir.
Yazımızı Erich Fred’in dizeleriyle noktalayalım.
Ayrılık
Birinci gün kolaydı
İkinci gün daha zor
İkincisinden de zordu üçüncü gün
Ölesiye
Yedinci günün sonundayım
Ve
Özlüyorum seni