- 1265 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KÖR TALİH
---Komşu düğünlerine ya da nişana gitse bekar oğlu olanlar ertesi gün dünürcü gönderirdi istemeye.
Simsiyah saçları belini döver, Ela’ya çalan gözleriyle kıvrım kıvrım kirpikleri yeterdi güzelliğini anlatmaya Nazlı kızın.
---Komşuları Gülsüm hanımlarda bir kaç yıl olmuştu mahalleye taşınalı, büyük oğlu Kemal ilk görüşte aşık olmuş, sürekli annesi Gülsüm hanıma gidip Nazlı’yı ailesinden istemesini söyleyip dururdu.
---Gülsüm hanım onlar güçlü kudretli insanlar senin baban bir maden işçisi sen ise işsiz güçsüzsün, daha bir mesleğin bile yok ne ile bakıp besleyeceksin kızı desede Kemal’i ikna edemez.
---Kızın anasıyla ahbap olup şaka yoluyla kızını oğluna istediğini söylesede Fatma hanımdan asla olmaz cevabı alır,
---"Abileri babası Nazlı nın üzerine çok düşerler bir dediğini iki etmezler bu zamana kadar daha bir eviniz dahi olmamış, oğlun aylak aylak gezer benim kızıma nasıl bir koca olacak neyle bakıp besleyecek" der ve bir daha Nazlı’yı isteme sözünü duymak istemediğini söyler..
Fakat koymuştur kafaya Kemal ne edip eyleyip Nazlı’yla evlenecektir Gülsüm hanım adaklar adar Nazlı gelinim olsun diye ,
---Kızın anasıyla sıkı fıkı arkadaş olur her gördüğünde evine çağırıp sofralar donatır sohbet sırasında lafı evirip çevirir Nazlı ya getirir, "oğlum aşık başka çaresi yok Fatma hanım yemeden içmeden kesildi" der...
---Konuyu Nazlı’nın babasına ve abilerine açmasını söyler. Fatma hanım da kocasının keyifli bir anını kollayıp Gülsüm hanım’ın oğlunun kızları Nazlı yı istediğini yakında dünürcü salacaklarını söyler.Ali bey asla yer gök ile kavuşsa kızımı o aylak adama gene vermem der
Bu arada Kemal çalışmayan bir adama hiç kimsenin kız vermeyeceğinin farkında olup bir arkadaş aracılığıyla Arabistana çalışmaya gider.
Bir süre Gülsüm hanım kulağının üstüne yatıp oğlunun çalışıp düğün ihtiyaçları için para biriktirip döndüğünde yere daha bir sağlam basarak gidecektir Nazlı’yı istemeye.
---Kemal işinde çok istekli çalışır mektuplarında kendisi izine geldiğinde Nazlı’yı mutlaka isteyeceğini bayağı birikim yaptığını, o zamana kadar da annesinin Nazlının ailesinin razı etmesini yazar..
---Artık oğlunun bir işi var iyi de para kazanıyor Nazlı’ya gül gibi bakabileceğini söyleyerek kız evini su yolu eder Gülsüm hanım.
Nazlı’nın babası ve ceza evindeki abisi hariç küçük abi ve anne Fatma hanım rızalığında kızında isteyip istemediği öğrenilerek Kemal bir aylığına izine geldiğinde söz kesilip nişan ve düğün yapılır..
--Kemal düğünü yapıp Nazlı’yla on beş gün kaldıktan sonra annesi Gülsüm hanım ve dört kardeşiyle birlikte bırakarak Arabistan uçağına binmek için bulunduğu şehirden Ankara’ya akrabası Kasım beylere oradan da uçakla Arabistana geçecektir.
---Fakat Kasım bey’in kızı Filiz Kemal’in ilk aşkı dır babasının ısrarı üzerine kendinden yaşça büyük iş adamıyla evlendirilir.
--- Evliliği dört veya beş yıl sürer daha fazla götüremez ve boşanarak üç yaşında oğlu ile baba evine geri döner...
---Kemal’e kapıyı açan ise Filiz’dir..
devam edecek.
YORUMLAR
GÜNAYDIN
ve senaryoda iyilik vasat olmuştur ama azcık kötülülük dokunacaktır diye düşünüyorum yoksa iyiy nasıl bulur kıymete bindirir insan
Ama yinede yüreğim sevgiden iyilikten dürüstlükten yana hep
tebrikler dost arkadaşım
BOZOK KIZI
BOZOK KIZI
İrfankarabuluT
güzeldi devam devam
senaryo olarak yazılsa iyi bir tv dizisi olur bu hikaye,
lütfen sonu kötü bitmesin,
ayrılık, ölüm, ihanet, pişmanlık vs olmasın.
lütfen
BOZOK KIZI
güzel bir başlangıç olmuş bakalım ilerde neler olacak kız razı edilebilecekmi..tebrikler güzeldi.saygılarımla..