- 695 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
(Ey Muhammed!)
Peygamber Efendimiz, Allah’ın insanlığa olan büyük bir lütfu ki, bunun kadir ve kıymetini idrak edebilmek gerek. Hayatta örnek alabileceğimiz en güzel model. O’nu anlatabilmekse bizim kulandığımız kelimelerle kifayetsiz. Bunun için okundukça okunası gelen Yüce Kitabımız Kuran-ı Kerim’den bir kaç ayeti bu yazıya eklemenin daha yerinde olacağını düşündüm. Şüphesiz bu ayetler bizler için birer öğüt, hatırlatma ve anma...
İnşaallah ahlakımızda ve yapacağımız amellerimizde Kuran-ı Kerim’den gereği gibi kaynak alabiliriz...
Cumanız ve ömrünüz mübarek olsun....
(Ey Muhammed!) Seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.
Ey Muhammed! De ki: "Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir."
Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir. (Ey Muhammed!) Seni insanlara bir peygamber olarak gönderdik. Şahit olarak Allah yeter.
(Ey Muhammed!) Biz sana Kitab’ı (Kur’an’ı) hak olarak indirdik ki, insanlar arasında Allah’ın sana öğrettikleri ile hüküm veresin. Sakın hainlerin savunucusu olma.
Ey Muhammed! Mü’min olmuyorlar diye adetâ kendini helak edeceksin! (Ey Muhammed!)
Biz Kur’an’ı sana sıkıntı çekesin diye değil, ancak (Allah’ın azabından) korkacaklara bir öğüt (bir uyarı) olsun diye indirdik.
(Ey Muhammed!) Şüphesiz sen öleceksin ve şüphesiz onlar da öleceklerdir.
Muhammed, ancak bir peygamberdir. Ondan önce de peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi o ölür veya öldürülürse gerisin geriye (eski dininize) mi döneceksiniz? Kim gerisin geriye dönerse, Allah’a hiçbir zarar veremez. Allah şükredenleri mükafatlandıracaktır.
Not: Yukarıda sıralanan ayetler sırasıyla; Enbiya Suresi (107), Enam Suresi (162), Nisa Suresi (79),(105), Şuara Suresi (3), Ta Ha Suresi (3) Zümer Suresi (30), Al-i İmran Suresi (144) dir.
Tarih: 21.03.2008