- 782 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİLİRKİŞİ
BİLİRKİŞİ
İnsan oğlu şu dünyada gözü doymayan tek varlıktır.Belkide matematiği iyi bilmediğimizdendir.Yaşam çok kısa ve planlamasını bilmiyoruz.Seksen,doksan yaşındaki bir insan bile,her şey benim olsun diye pek çok hata yaparız.
Çalıp çırptığın taraf,akılsız yada güçsüz ise daha da kötü.Ondan aldıklarını yarın bir başkasına bırakacaksın.Bırakacaksında ,kiri pası ve günahı sana kalacak.
Manisa dört dörtlük anlamına uygun bir yerdir.Manisa’nın çok güzel bir beldesi var.Burdaki insanların tamamı Balkanlar dan göçen Türklerden oluşur.Genelde tarımla uğraşırlar.Konuşmaları çok hoş,ağızları göçmen şivelidir.
Beldede Cemal Aga çok sigara içen biriydi.Ölünce yaşlı karısı Günül (Gönül) teyze yalnız kaldı.Tek katlı,iki odalı bir evde yaşamaktadır.
Gönül teyzeye ,Cemal Aga’dan sekiz dönüm tarla kalmıştır.Komşuları abe Günül hanım tarlayı ne yapacan derler .O da yarıya ektirecem der.Bu bölğede tarlalar arasında koruyucu bir sınır yoktur.Herkes yerini bilir.
Bu yaşlı kadın anlamaz diye ,komşusu Osman Aga ,Şeytana mı uyar ,Şeytan ona mı uyar bilinmez.Her yıl Gönül teyzenin tarlasına ,boydan boya bir saban girer.Bunu anlayan Susak Nadir teyzenin evine gelir.Gönül teyze ,Susak Nadir’e Oj gealdın be oğlum der.Bu oj gealdın ı o kadar güzel söylerler ki bayılırsınız.
Bu Osman Aga senin tarlaya ep girer be der.Abe bu küpek beni epten kimsasız mı sanır.Göçmen kökenliler genelde H harfi kullanmazlar.
Bu haksızlığı öğrenen avukat Ali Kamçıcı’nın yardımı ile olay mahkemeye verlir.Beldeden 85 yaşındaki Safo amca (Saffet) bilirkişi olarak mahkemeye çıkar.Hakim sorar amca Osman Aga teyzenin tarlasına girdimi?
Safo amca abe akimim (hakimim) kari akli,kari akli emme, karidir diye kimsa sikmayır.Hakim yani nasıl? Akimim anlamazsın beni be der.Araya Manisa lı olan baş katip girer.Sayın yargıcım,kadın haklı ama kadındır diye kimse takmıyor .Safo amcanın bu küfürlü cümlesini tercüme ediyor.
Tarlanın sınırları yeniden düzeltiliyor.Gönül teyze Osman Aga’a abe geberasıca diye söylenerek oradan ayrılıyor.