- 783 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GAZETECİLİK ÜZERİNE...
Gazeteclikk....Sizi bilmem dostlar ama bana göre dünyann en güzel mesleğidir,hele ki,yazabilmenin özgürlüğünü doyasıya yaşayabiliyorsan..Düşünlüklerinii,hiç bir çıkar gruplarının baskısı altında kalmadan hür bir şekilde ifade edebiliyorsan,,Bir gazetecinin onuru,kalemidir..Eğer kalemini düzenin adamları için kullanıyorsan,sermayederler için peşkeş çekiyorsan,kırılsın kalemin ortadan...Onurun ayaklar altındadır,haysiyetininin ise bini bin para..
Yazabilmekk...O ne eşsiz bir bahtiyarlıklırr..gazeteci cesurdur,muhaliftir,özgürdür ve onurludur.. Fakat ne yazıkkı,bu meslek günümüzde kendini bilmez sözde aydınlar tarafından ayaklar altına alınıyor,itibarsızlaştırılıyor ve dejenasyona uğratılıyor..
Medya belirli düzen adamlarının elinde,tekelleştiriliyor,iktidarın karşısında ki düşünceler susturuluyor,yanı olan medya kuruluşlarının ise pastadan alacağı pay her geçen gün büyüyor..
Yüzlerce gazetecimiz,bilim insanımız,askerimiz cezaevlerinde pasifize edilip,susturulmaya çalışılıyor..
Tarafsız bir haber anlayışı gerçekleştirilemiyor maalesef,evet gazeteci tarafsız olmalı fakat bu bir düşüncesinin olmaması yahut haber ile ilgi yorum yapmamalı anlamına gelmemeli.
Gazetecinin topluma karşı bir görevi vardır,bu böyledir ve her zaman böyle olmak zorundadır..Topluma gerçekleri anlatmaktır görevii..Yalan ve yanlış bilgiler vermek suçtur...Mesleğin etiksel ilkeleriyle bağdaşmaz..
Gazeteci her dönemde susturulmaya çalışılmış,sürekli sansüre maruz kalmıştır,bu dünya genelinde ve ülkemizde çeşitli aşamalarla olmuştur..Değişen dünya düzeni,kutuplaşan ülkeler,sanayi devrimi sonrası geiişen ve hala gelişmeye devam eden kapitalizm özgürlüklere sınırlamalar getirmiştirr..Patron ve işçi sınıfı doğmuştur...Her alan da bir sınıf mücadelesi yaşanmaya başlamıştır...Medya da bundan nasibini almıştır elbet,ABD eş güdümlü tekelci zihniyet basını kontrol altına almış,dünya ABD hegomanyası altında oluşturulan haberleri izleyerek,topsumlar olayları kendi medya süzgecinden geçerek adeta topluma ütopya yaşatarakk,haberciik anlayışına ağır darbeler vurmuştur..Bugün hala dünyamız batı kaynaklı dev medya şirketleri olan BBC,AFP,REUTERS,AP vb gıbı dev medya kuruluşlarının kendi yayın politikalarına uyumlu haberlerle aydınlandığını,bilgilendiğini sanmaktadır.
Abd nin Irak işgalini,Vietnam Savaşını,SSCB ile olan düşmanlığını batılı olmayan haber kaymnaklarından dinlemeyi hiç düşündünüz mü??
Son olarak özetlemek gerekirse,Medya gördüğünüz,dinlediğiniz her haberi doğru olarak kabul etmeyin,şüpheci bir gözle yaklaşın..Çünkü gerçekler bizim gördüklerimizin çok ötesinde.....
Saygılarımla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.