- 655 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YATIRIM TAVSİYESİ
Küreselleşen Dünya ile birlikte Türkiye’de kaçınılmaz olarak değişimin içerisinde buluyor kendini.Bu değişim; yönetim politikamızdan,izlediğimiz diziye ,okuduğumuz kitaba,yediğimiz (yiyemediğimiz) yemeğe kadar etkiliyor hepimizi.
80 ’li yılların başında nüfusun büyük çoğunluğu köylerde ve kırsal kesimlerde yerleşmiş ve tarım ve hayvancılıkla uğraşıyorken ,günümüzde bu durum neredeyse tam tersine dönmüş köylerde zorunlu ikamet edenler dışında genç ve orta yaşlı nüfus kalmamıştır.Bu durum ülkemizi pek çok yönden etkilemektedir.Öyle ki son yıllarda kurbanlık hayvanlardan tutun da onların samanına kadar ithal eder olduk.Bir zamanlar buğday ambarı olan ülkemiz son yıllarda buğday ithal etmeye başladı.Nereden nereye...Peki değişim ve etkileri acaba sadece bu kadar mı?
Kentsel dönüşüm politikalarıyla son yıllarda birçok gecekondu semti değişime uğradı ve uğramaya devam ediyor.Yapılara baktığınızda tek düze,5-10 hatta yerine göre 20 katlı yığma ,sevimsiz binalar.Etrafında minicik bir yeşil alan ,sıkış tıkış bir otopark ,al işte kentsel dönüşüm...Al işte kent yaşamı....Sanki inşaa edilen mekanlar sadece bir gecelik konaklanacakmış gibi düşünülüyor.Özellikle büyükşehirlerde yeşil alanlar veya parklar yok denecek kadar az.Orta ve düşük gelirli halkın çocukları perperişan. Düşünün çocuklar en enerjik dönemlerini yaşarken,bir ara bilgisayar başından kopabilirlerse sokağa oynamaya çıkıyorlar.Apartman bahçesinde olmaz ,çok dar;sokakta olmaz araba çarpar;parkta olmaz çimenler ezilir derken çocuklar nerede oynayacaklarını şaşırıyor.Dönüp bakınca dönüşen kentlerimize(!) taş yığınları ve mutsuz çocukluklar kalıyor.Ne acı değil mi? Mutlu olamadan geçirilen, yıllar sonra da böyle hatırlanacak bir çocukluk...Oysa gecekondu semtlerinde belki de çamurlu yollar,akan damlar ,susuz evler vardı ama mutlu çocukluklar,oynanacak koskoca alanlar vardı...
Yazıya bakınca ne alakası var yatırımla ,diyorsunuz belki de .Demem o ki elinizde paranız var da nereye harcayayım diye düşünüyorsanız boş bir arazi(ki pek kalmadı) alıp,spor kompleksi yaptırın.Nasılsa onca taş yığınının içinde çatlayacak hale gelen dönüşen kent (!) ahalisi birgün mutlaka çalacak kapınızı...
29 Mart 2013 SEÇ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.