ADEM'E
Benim en merak ettiğim şey ne biliyor musun aslında?Sana bile dar geldiği oldu mu bu dünyanın.Koca dünya senin iken sana da dar gelmiş olabilir mi?Hani şöyle düşün bedeni dar gelir ya insana, içinde bulunduğu bina, aile aklına gelen her şey seni içine alabilecek bir hacme sahip değilmiş gibi gelir ya.Bazen sığamazsın ya kabuğuna Gök kubbe tutamayacakmış gibi, sanki patlama noktasına yaklaşmış bir yanardağ gibi olursun ya.Seninde öyle hissettiğin oldu mu hiç? Bu dünya denilen gezegende bir tek sen varken bile.
Sana da olduysa eğer böyle, bu konuda düşünmeye son vereceğim.Çünkü, sen ki; yer kürenin en yakışıklısı , en zengini, en romantiği, en güçlüsü, en saygılısı, en vicdanlısı ve daha türetilebilecek her ne kadar en vasıf varsa yaşadığın dönemde o bütün vasıflara sahipken, sana da olduysa bu adını bilemediğim hissiyat.Bu hissiyat mani olmaya benim çapım yetmez.En büyük merakım buydu seninle alakalı.Şimdi diğer konulara müsaadenle yatay bir geçiş yapıyorum.
Öncelikle sana nasıl hitap edeceğim konusunda çok karasız durumdayım.Dede desem en mantıklısı olur galiba.Fakat böyle bir resmiyetin aramıza girmesini de istemiyorum .Arkadaş gibi olmak daha bir içimde geldi aslında.Daha bir samimi, daha bir senli benli.Samimi dediysem de korkma. O klişeleşmiş elmayı neden yediğin mevzunu açmayı düşünmüyorum hiç.Hem erkeğin doğasında var bu elma zaafı. Yaratan da yaratırken biliyordu senin o elmayı yiyeceğini de zaten.Tıpkı ömrün boyunca kaç nefes alıp vereceğini gözünü kaç kere kırpacağını bildiği gibi.
Şanslı olduğunu düşündüm konulara devam edeceğim seninle olan muhabbetime.Kaynana dırdırı çekmemişsin hiç mesela veya annele karın arasındaki dünya savaşlarına parmak ısırttıracak boyutta soğuk ve yer yer sıcak savaşların arasında kalıp sağlı sollu bombardımana da tutulmamışsın . Eli yüzü düzgün, namuslu bir hayat arkadaşı aramakla da geçmemiş yılların. Birde günümüzde eşe, sevgiliye söylenen klişe yalanlar var tabi unutmadan. Sen onları söylediğinde yalan olmak ihtimali bile yokmuş.Örnek vermek gerekirse: Sen dünyanın en güzel kadınısın benim gözlerimde.Dünyaya 1000 kere daha gelsem arar bulur seninle olurdum yine.Bunun gibi türetilebilecek sayısızca günümüz yalanı, senin ağzından döküldüğünde kocaman bir doğruymuş Hemde şüphe getirmeksizin. Başka bir kadına yanlışlıkla bile gözünün kayma ihtimalide yokmuş mesela.Günümüzde bu yıllarca önüne her tartışmada, tekrar tekrar pişirilip önüne sunulan bir kez kadınlarda.Adım attığın her on yeni bir keşif yapmışsın.Elinin değdiği her yer insan elinin değdiği ilk yer olmuş ayrıca.Alkol, zina, faiz, dedikodu gibi yüksek dozajlı günahları işleyebilme ihtimalinde sıfırmış.Gördüğün her şey yaratıcının tamam.Onda hala bir değişiklik yok.Ama şu milyonlarca kiracının paylaştığı gezegeni sen tek başına kiralamışsın. Bunların hepsi fasa fiso da. Ahirete azcık inancı olan insanların gitmek için uğraştığıdır . Uğraşmasa da gitmeyi temenni ettiği cennete, sen bu dünyaya gelmeden uğramışsın be Adam baba.Cehennemi dünyada yaşamışsın sen bir nevi.
Şanssız olduğun konulardan bahsedelim birazda. Çocuk olmamışsın hiç.En büyük eksikliğin bu bence.Dert, tasa, gam, keder sıfır.Kendi çocuklarından bilirsin. Ama kendin yaşayamamışsın işte bir kere. Şimdi sorsak mesela insanlara hangi yaşında sabit kalmak isterdin diye.Emin ol çoğu 5-10 arasında bir yaşı seçerdi her halde. Birde içimi acıtan diğer konu.Anne, baba, kardeş gibi terimlere yabancı kalmışsın.Varlıklarının getirilerini ve yokluklarının götürülerini yaşamamışsın.Gerçi anne, baba gözünde 40 yaşına gelsen de hala çocuğusundur onun. Kendi annemden biliyorum da ondan söylüyorum.25 yaşıma geldim, hala mıncıklaya mıncıklaya sever beni.Eminim bebekken de öyle seviyordu.
Birde tabi o acı hadise.İlk katil senin evladın.İlk şehitte.Şehit olduğuna ne kadar sevindi isen Habil’in.Katledenin Kabil olduğuna da o kadar üzülmüşsündür eminim.Aralarındaki mesele hala tartışma konusu bu arada dünyada.Kıskançlık diyenler var, kız meselesi diyenler var.Ama hiç sende ne ti duygular oluşturabildiğini tartışanı, konuşanı görmedim.Ateş düştüğü yeri yeter demiş atalarımız . Tam senin bu olayının anlatıyor işte.Neyse daha anlatacak çok şey var sana.Ama sen nasılsa biliyorsundur bütün anlatacaklarımı. Kısmet olur da denk gelirsek öbür tarafta.Başta ilk konu olmak üzere merakımı giderirsin inşallah bu konularda.Ellerinden öperim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.