- 576 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Suriye
____2011/in başında; kısa/da olsa başta ’Şiir dostu ’ stesin/de (Kaddafi) başlık/la yazı ve ’Edebiyat Defteri’ adlı sitede ’ARAP BAHARI ’ adlı yazı yayınlamıştım....Başta ABD ve B. Avrupa emeryalistlerinin küresel ekonomik krizının aşılması...tüm dünyada ’MİLLİYETCİ ULUSAL KALELERİN’ kaleleri yıkılacağından bahsetmiştik.Tunus/la başlayan sürecin Tunus/la kalmıyacağını..sıranın Libya lideri Kaddafi ve Suriye/ye sıçrayacağinın kahinliğini yaptığımız zaman ben fala bakmam gerçeklerin yakasından tuttun /mu zaten seni sonuca götürür demiştim.Hatta Mısır ve İran/la birlikte sıranın Azerbaycan/a ve Kürt gerçeyi ile sıranın Türkiye/ye geleceğinden/de bahsetmiştik.( Ne yazık ki sivri kalemimin sivri ucu bazılarının oval yerine battığından olacak ki ’Edebiyat Defteri adlı’ zad/lar Tüm yazıları mı bloke ederek kararttıklarından)Yazımı sizlere sunamıyorum.Şimdi lafı uzatmadan Surıye/ye bir göz atalım .
____Hafız Esad denilen Milliyetci zad....30 senelik iktidar döneminde sırtını sovyet rejmine dayamakla....başta ABD ve B, Avrupa emperyalizm/e sırt çeviren Esad..askeri ve Ekonomik ilişkilerini sovyet rejimi ile aslanlar gibi ayakta dimdik kalmayı başarmıştı..Zaten Milliyetciliğin konumu gereği anti emperyalist olmak mecburiyetindeydi ki öyle/de yaptı..!
___Oğul Beşar Esad/a gelince şansızlığı ’Sovyetlerin yıkılması’na rağmen o yine babasının yolundan gittiği ve bu iktidarlığı/nı (11 senedir ) sürdürebilme gayreti gösterebilmiş/tir.
____Birde Surıyenin..çok uluslu halklarından bahsedersek başta arap alevileri, arap sünnileri,dürziler,azda olsa Türkmen ve Kürtlerden oluşan bir halklar grubu....böyle bir çatı altında 41 senelik bu rejim/le öylede olsa böylede olsa geçinip gitmekteydi.....başta ABD ve B. Avrupa emperyalistler/i ve onların ye besleme uşakları İsrail’le ortadoğu ve asya da ki dengeleri değiştirmeye kalkıştıkları zaman/a kadar.
____Suriyede ki savaşın diğer ülkeler gibi bir kaç günde biteceğini düşünmek biraz safdillik olur.Mezhep farklılığı zamanla sunni kesiminin ihanetci ŞER kesiminde diyeceyimiz savaşan muhalif grubun tarafına geçtiğin/de savaşın boyutu sunni_alevi ve şii savaşına dönüşeceğini hatta bu savaşın Türkiyede Türk Alevileri’nin taraf olacağı hatta ilerici devrimci kesimin Esad/a ömuz vermesiyle savaşın birden seyrinin değişeceğini vede tüm bölgeye sıçrıyacağını burda ’tarihi not’olarak düşeğim de herkes şimdiden dersini ve qartını bence ona göre alması gerekir.
____ABD ve B.emperyalizm/i her zamankinin tam tersine İsrail/i geri plana çekerek İsrail/in şimdiye kadar ki rolünü Türkiye/ye verdiğini ve de Türkiye/yi bu ateşin içine soktuğunu vicdanı ve aklı selim herkesin bu gerçeyi bildiğini zanediyorum.İran/ın bu savaşın mukabilinde sıranın onda oluşunu çok iyi bildiğinden olacak ki...Esad yönetimine tam desdek vermesi sanmıyalım ki Esad/ın alevi oluşundan kaynaklanıyor.Değişen dünya düzeni diğerek emperyalizim kendine sömürge konumuna sokulmak kayıdı ile ’çizilen harita bile mevcuttur’. Bu gerçeği Türk Milli istihbarat/ı hatta devlet başkanına kadar bilmyen yoktur.Kürdistanın kurulacağı....Kars,İğdır ve kazalarının belli kesimi Ermanistan sınırına yakın yerlar ve Nahcivan da dahil Ermenistana bırakılacağını...İranın Hazar denizinin Terbiz/de içerisine kadar uzanan ’’GÜNEY AZERBAYCAN ’’ve Karabağın tümünün Azerbaycan toprağına katılacağı...İranın Türk sınırındaki yerleşim yerlerinin Kürdistan toprağı ile birleşeceği...Suriyenin alevi ve ona bağlı Dürzi cunhuriyetinin ayrılacağı..Kürt yerleşim kesiminin Kürdistan Toprağı ile birleşeceği..Türkiyenin Güney ve Doğu anadolu topraklarının bu Kürdistan Toprağına ’’İLHAK EDEREK’’ birleşeceği gerçeğini bilmiyen yok ama herkes karnından konuşan TOSBAĞA...!
____Herkesin bildiği sovyet döneminde bir’VARŞOVA PAKTI’ vardı...sovyetler/in dağılmasıyla yerine ’ŞENGAY BEŞLİSİ ’adı altında bir Pakt kuruldu..bu pak’da kimler var dediğin zaman başta ’Çin,Rusya,Kazakistan,Kırgızistan,Tacikistan/dan’ kurulu amacı sınırların korunmasında asker/i ve ekonomi işbirliğine gidilmesi amaclanmaktadır...bu pakta zamanla dünya petrol üretiminin ve kullanım pazarının dünyadaki durumun yarısından bir fazlası olan bu pakt’a zamanla başta İRAN; PAKİSTAN; HİNDİSTAN VE MOĞALİSTANIN gözlemci sıfatı ile üye olması dünyanın GAZ rezevine yine yarısından bir fazlasına sahip olduğunu ...hatta dünya nufusunun bir yarısından fazlası bu bölgede yaşadığını söylüyebiliriz.Bu paktın amacı,dediğimiz gibi ....başta ABD ve uzantısı B.Avrup/a emperyalistlerinin açık istilasına karşı ekonomik ve askeri bir işbirliğidir.
____Sovyetlerin dağılmasıyla önceden sovyet rejimi içerisinde yemliklenen ’AVRASYA ’ dedikleri kafkas ve asya ülkeleri başta ABD ve B:Avrupa emperyalistlerin yarı sömürgesi konumuna girmişlerdi...kimdi bu ülkeler ? başta Azerbaycan,Beyaz Rusya, Ukranya,Ermenistan , Gürcistan, ...yanlız bunların içerisinde Ermenistan asker olarak rusya ile anlaşması ayrı bir gerçek.
______İşte sıraladığımız< gerçekler ışığında bölgenin konumu...savaşın korkunç yüzü daha geridedir...bekleyip göreceyiz
____Şimdi Suriyedeki son durum haberleriyle yazıma son vereyim__________
_, Suriye güvenlik güçlerine teslim olan çok sayıda Irak ve Türk teröristler olduğu bildirilmiş
_,ŞER odak/ların başını çektiği ALA KADDAD/ isimli teröristin öldürülmesi
_,El-Kade örgütünün Suudi kökenli teröristi Gazi EL-Hamdi adlı yobazın öldürülmesi
Halep/te 4 bin teröristin kararlılıkla üstüne gidilmesi
___Böyle sıralanıp giden savaş herkesin yakında kapısın/a dayanacağını verilen KÖMÜRLERİN care olmuyacağını hep beraber göreceyiz..İyi geceler İnsanlik..Kadir Haktan TÜRKELİ
Not Bu yazıyı başka bir şiir sayfasın da 2012,08,11,00-07 de kayıt edilmiştir
YORUMLAR
size sadece şapka çıkarılır sayın aydın görüşlüm.
yazılarınızı şu an okumaktayım ve yörenin insanı olarak bu kadar bizi tanımanıza cidden hayranım
saygıyla eğiliyor hürmetle selamlıyorum