Salı Düşünceleri
Malum partilerin Mecliste Salı günleri Grup Toplantıları oluyor.
Oluyor : Yüklem:
Ne oluyor: Grup Toplantıları: Belirtili Nesne
Nerede oluyor: Mecliste: Dolaylı Tümleç
Ne zaman oluyor: Salı Günleri: Zarf tümleci
Mecliste Salı günleri Grup toplantıları... yapanlar kim: Malum Partiler: Özne.
*******
Gündem gergin ne var ki idrakimiz lastik gibi..uzadıkça uzuyor da kopmuyor.
Ak Parti, yoksa Akp mi desem...
Hızına yetişemiyor muhalefet. Artık Terör bitecek diye umutlanırken millet, muhalefet bu işin içinde bir iş aramaya başlayıp daha bir söylem geliştiremeden bir de bakmışsın ki İsrail Özür dilemiş.
İnsan sormadan edemiyor: Ne oluyoruz ya hu. Yine bir şey mi oluyor derin devletin derinliklerinde de ipte canbaz değişik numaralar yapmaya başladı da gazeteciler bile tozunda kaldı Erdoğan’ın
Yavuz Sultan Selim Kürtleri yanına aldı da Mısır seferine mi çıktı?
Yavuz’un çadırını oklayan Yeniçerilere rağmen dönmedi seferinden mübarek.
Erdoğan: Güzel gaz veriyor
Bu arada Erdoğan’ın arkasında Cemaat yok pek: hangi tarikat destekledi şimdiye kadar Atatürk, Menderes, Özal ve Tayyip çizgisini bilen var mı? Atatürk ü bilerek koydum silsilenin başına, yoksa şöyle mi yapsam sıralamayı : Andulhamid, Atatürk, Menderes, Özal, Tayyip…Kemalistçilikle halkı uyutanlara selam versem 21 pare top ateşi yaparlar mı…
Bindik Tayyib’in teknesine gidiyok kıyamete hadi hayırlısı.
Chp:
Milleti yüzyıla yakın laiklik diyerek uyuttular, gerdiler, kapıştırdılar ama ne hikmetse işin içine İran ve Suriye girince dut yemiş bülbüller. Yahu insanda biraz merhamet olur ya Suriye’de bir iktidar halkına halkın vergileri ile edindiği silahları doğrultuyor. gerisi lafü güzaf: yok sünni, yok alevi, yok nusayri vs. İran’da Mahmut Ahmedinejad’ın karşısındakiler (Humeyni mi, yanlışsa düzeltin) ile chp’yi teraziyi koy ağdırmazlar birbirlerini.
Allah’tan Erdoğan ab görüşmelerinde kadın bürokratlar ile tokalaşınca CHP Laiklik elden gidiyor diye velveleye vermiyor ortalığı. Bu arada ne oldu Laikliğe, çaptan düştü galiba. Laiklik diyerek ahaliyi ikiye ayıramıyorlar artık.
Yine de bir değişim geçirmiş: Aleviler 1950-1960 larda Menderes’in parsisine oy vermiş diyorlar. Eğer öyleyse evlatları, torunları neden atalarına ihanet ediyor da şimdi ekseri Chp’ye oy veriyor. Chp şimdiye kadar hep Nakşi ve Kadiri’lerin tepesine bindi diye mi? Nakşiler ve Kadiriler’in Alevilerle bir sorunu mu vardı tarihte. Bilen var mı? Derin mesele daha araştıramadım.
Okuyanda beni kadimden bu yana Chp düşmanı sanır. Yahu hayırlı bir şey koysun ortaya. İşte bu diyelim.
Chp şunu anlamalı. Artık Silivriden hayır yok. Bıraksınlar oradakilerin kuyruklarında dolaşmayı. Örnek alsın karşı tarafına koydukları Anadolu insanlarını. Adamların Başbakanı asıldı. Adamlar ondan sonra iki tane daha başbakan çıkardı. (Özal-Erdoğan).
Chp’li gençliğe tavsiye. Kardeşim Solculuk-Sosyalistlik rızası için şu 40 yıldır Ankara Chp Genel merkezini işgal etmiş büyüklerinizi emekli edin dışarıya çıksınlar, güneşi görsünler, hep kapılı kapılar ardında kala kala yakında sizden de kopacaklar ya. Şöyle Ecevit gibi biri yok mu Chp’yi iktidara taşıyabilecek vizyon sahibi biri. Doğruya Ecevit’te Shp’liydi değil mi?
Ecevit’in de Merve Kavakçı olayında aklı tutulmuştu ya ihtiyarlıktan olsa gerek. Yine de Demirel’in karşısında iyi direnmiş. Bari Sarıgül’ü getirseler Chp’nin başına.
Bindik ………..? (Chp’nin başında kim var) teknesine gidiyok kıyamete
hadi hayırlısı
Mhp:
Mhp deyince akla ülkü ocakları gelir. Hiç gittiniz mi? Kürşad, mızrak, kalkan, kılıç, Bozkurt.. o resmi görünce destanlar akla gelir. Sanki Orta Asya steplerinde ve dağlarındasınız ve dört yanınız düşmanla dolu. Doğru ya Bozkır milletlerinde “at avrat silah” üçlemesi olmazsa olmazdır. Aynı soydan olduklarınız bile atlanır kılıçlanır obanızı başınıza yıkıverir. Mhp denince ilk aklıma düşenlerden birileri de Sungur Tekin ve Gündoğdu’dur. Süleyman Şah’ın oğulları Ertuğrul (Osman Beyin babası) ve Dündar ve eşi Süleyman Şah’ın (Hayme Hatun) batıya doğru göç ederken Kayı aşireti ikiye bölünür. Çoğunluğu Sungurtekin ve Gündoğdu ardında geriye döner. Kitaplarda ne oldukları nereye gittikleri hakkında bir bilgi bulamamıştım.
Erdoğan ne kadar gaz veriyorsa Bahçeli de o kadar gaz alıyor. Bahçeli olmasaydı şimdiye kadar ülkücü gençler çoktan meydanlara inmişti. Kimi zaman Mhp ve Akp danışıklı dövüşüyor hissini almıyor değilim konuşmalarından. Bahçeli devamlı isyan edip padişah değiştiren Yeniçeri ağalarının gazını alıyor, Erdoğan da bu yeniçeri ağalarının damarına damarına basıyor. Chp de isim önerebiliyoruz gazete ve tvlerden kim gözümüze sokuluyorsa bari o geçsin de parti silkinip kendine gelsin diye de Mhp de bunu da yapamıyoruz. Koray Aydın vardı onun da ismi yolsuzluklara bir çıkmış bir daha inmez. Doğru mu, yanlış mı Allah bilir ya.
MHP, Türklüğü, Chp gibi kafalara şırınga sokarak “Ne Mutlu Türküm Diyene” dedirtmeye çalışarak veya zorlayarak değil. Tarihi belgelerle millete kabul ettiremiyorsa Karamanlı Beyliği gibi Osmanlı Beyliğinin ardından istediği kadar iş çevirsin şansı yok. Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethetmesiyle gurur duymaları yine Fatih Sultan Mehmet zamanında temelleri atılan devşirme sistemine burun kıvırmaları işle tezat oluşturuyor.
Bir de Turancılık düşüncesinin ortaya atanların kimler olduğu tarihte iyi araştırılmalı. Bu konuda da çok çeşitli söylentiler var.
Bir de şunu anlayamam BBP ile MHP neden bölünmüşler ki. Benimki de soru değil mi? Bölünmeyen hangi düşünce var ki.
Bindik Bahçeli’nin teknesine gidiyok kıyamete
Hadi hayırlısı
BDP
Osmanlı padişahlarının ekseri fermanlarında Kürdistan kelimesi geçer. Bunu inkar etmeye gerek yok ki.. İlkokulda olmalı şöyle öğrenmiştik veya duymuştuk: Yoksa Kenan Evren’in söylemi mi bilemiyorum. “Kürt diye bir şey yok onlar Türklerin dağla kalan kısmı, yaşadıkları yerler genelde karlı olduğu için ve bunlar yürürken kart kurt sesleri çıktığı için adları kürt olmuş.” Ve inanmıştım ben buna, inandığımı söyleyebilirim. Kürtçülüğü Ülkemi bölmek isteyenlerin oyunu diye bilirdim. Oysa Kürt diye bir şey varmış. Ve Fatih’in hocası Molla Gürani de Kürtmüş. Sadece bu bile Türkler ile Kürtleri birbirine et ve tırnak gibi bağlayan unsurun İslam olduğunun işaretiymiş.
Siz aradan İslam zamkını alırsanız pkk da çıkar, dhkpc de çıkar, çıkar da çıkar anasını… Şeyh Said İsyanı diye sen, - Kurucu idare sahibinin bu topraklarda bir şekilde İslami düşüncenin çevresinde toplanan insanlar değil de, iş işten geçmiş, bu vatan için şehit olan olmuş, gaziler kör topal köylerinde ele muhtaç kalmış, ülkede fakirlik diz boyu diye hem Kürtleri hem de Müslümanları ezmeye kalkarsan… Menderes idam olurken bile Osmanlı tokatı atar sana, Özal nakış nakış oyar seni, Tayyip de balyoz alır kafana kafana vurur tabii ki… Bdp dışına taştık ama ne yaparsın gerçekler.
Pkk bitmeden Bdp’nin tam olarak sesi çıkmaz. Dağ başka havadan eser, ova başka havadan eser. Pkk yı doğuran süreç iyi irdelenmeli. Solcu geçinenler pkk sırtını sıvazlamayı bırakmalı.
Düşünün ki bir siyasi parti ve ben de siyasi partiden ziyade pkk algısı var. Bdp öncelikle gerçek solculuk yapmalı ve ırka dayalı söylemlerden vazgeçmeli. Yoksa Mhp ile Bdp birlikte Akp’nin ekmeğinine yağ bal kaymak sürmeye devam eder.
Mhp ve Bdp’nin aklı başında siyasetçileri bir araya gelip yeni bir parti kursun ve Akp’nin karşısına çıksın. Bakalım o zaman Tayyip’in borusu hala ötüyor mu, ötmüyor mu? Görelim bakalım dediğiniz 1000 yıllık kardeşlik sizin nazarınızda yaşıyor mu? Daha doğrusu bu grubun içine Chp’nin de aklı başındaki siyasetçilerini de alacaksın. Ondan sonra birlikte türkü çığırabilirseniz: haydi yavrum Tayyip, bu da bizim tozumuz bip bip…
************
500 yıl yani beş asır kaldığımız Balkanlardan nasıl 5 yıl en fazla 50 yıl içinde koparıldık hiç düşünen var mı?
Ağlama Tuna…
Sakaryalar- Menderesler – Dicleler –Fıratlar yakında sana doğru akacak.
Sen de boş durma avrupanın çeşitli ülkelerine gitmiş kardeşlerimi topla gel Balkanlara…
Ne Osmanlının yıkılması, ne Afrika, ne Kırım, ne Çeçenya, ne Musul Kerkük yakmıyor içimi Balkanlar kadar yakmıyor…
Selam ve Dua ile
YORUMLAR
Tespitleriniz çok doğru. Tebrik ederim Dünyevi üstad.
Evet ben de bir Alevi olarak, Alevilerin Chp'ye olan bitmez aşklarına anlam veremiyorum.
Sadece söz dalaşı, bir icraat göremiyorum.
Aleviler üzerinden reklam yapıp, daha sonra ırkçı söylemlerle kendi kendilerini güldüren parti.
Zira Bdp hakkında 'dağ başka ova başka havadan eser' söyleminiz cuk oturmuş. Günümüzde 'sol'un neyi savunduğu belirsizleşti. Özellikle sosyalizmi illa bir önder veya örgüt altında savunulması gerekenler daha ne istediklerinin farkında değiller.
Analizleriniz çok akılda kalıcı. Kaleminize emeğinize sağlık.