- 837 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜTÜPHANE HAFTASI
Mart ayının son PazArtesi günüyle başlayan haftanın KÜTÜPHANELER HAFTASI olduğunu hatırladığımda aklıma çocukluğum geldi.. Kitaplarımın o boy boy dizili olan kütüphanem...aralarına heryeni kitap koyduğumdaki heyecanım... hoş o heyecan bugün bile aynı.. her yeni kitap aldığımda tuhaf bir mutluluk ve heyecan karışımı duygum..
oysa günümüz çoçukları için durum dıjital kitaplarla değişti.. ınternet ve bilgisayar kullanımının yaygınlaşması kitapla olan o dostluğu o büyülü iletişimi kaldıdı..
ekitap uygulamaarıyla kitap okuma alışkanlığı farklı bir boyuta geçti!!!
ÜZÜCÜ... oysa kitabını önce gidip KÜTÜPHANEDEN alacaksın.. onu. eline aldığında sayfalar arasındaki o pırlanta değerindeki hecelerin enerjisin hissedeceksin, kalınlığını kapak resmiyle daha hayal dünyasına dalarak evine heecanla geleceksin... Kitap tek aldatmayan dostumuzdur.. onunla gönülden bir bağ kuracaksın...
Kitaplar önümüze öyle güzel hayatlar, yerler getirir ki; hiçbir gemi bizi kitap kadar uzağa götüremez...
Kitap öyle ucuz bir eğlencedir ki; okumaya başadığımızda zaman adeta kelebek olur ve kitabın sayfalarında süzülür.. öyle ucuz bir eğlence ve kalıcı bir zevktir... Kitapla dostluk bağarını kurduysanız artık ondan kolay kolay hatta hiçbir kuvvet vaz geçiremez... ve en iyi huylu arkadaşınız olur ...
Kitap büülü bir dünyadır.. içinde koybolursanız.. derdinizden tasanızdanda uzaklaşırsınız.. kitap aklın ilâcıdır.. nasıl ki; beden eğitimi vucud için gerekliyse okumakta beyin için gereklidir..
Kitaplarımız bizi hiç terk etmezler her daim raflarındaki; müstesna yerindedirler.. ve yeter ki; biz onları hatırlayalım.. bize hemen kucak açarlar ki; ben bundan dolayı bir anaç özellikleride olduğuna inanırım...
Biz şanslıydık kitap sayfalarında kaybolduk.. bambaşka dünyalarda biletsiz vizesiz yolculuklar yaptık... öğrenirken eğlendik... Kütüphaneler kültür evleri... değer vermeli genç kuşaklar için sayılarını çoğaltmal...!
Modernliği abartıp o canım kitaplarımıza ve kütüphanelerimize kıymayalım.. dizüstü bilgsayardan kitap okumanın neresi keyifli... sen kitabın elindeyken yazarla duygusal bir bağda kurarsın farkında olmadan...
en can alıcı yerinde sayfalar araında uyuklarsın belki... kahramanların trajedisine hislenip gözün yaarr belki..! sayfasına bir damla göz yaşı damlar.. ne bileyim belki yarım bırakmak zorunda kaldığında sayfayı arasına bir yaprak bırakırsın ayraç görevi görsün diye..!
Kitap okumak tarif exilemeyn bir zenginlik... Kütüphanelerimizin sayısını artıralım ki; hep beraber kitapla buluşmanın zevkiyle ve kitabın dostluğuyla huzur bulalım .. sağlıklı nesiller yetiştirelim... hayal dünyası zengin yaZarlar, şairler, filozoflar yetişsin ... kuşaklar arasında görünmez köprüler kurulsun kitap dostlarıyla... Dünle bugün arasına ve geleceğe giden büyülü yol olsu kitaplarımız...
Anneler minicik dünyalarını genişletmey varmısınız ÇOCUKLARINIZIN... onlara kitap hediye edin her fırsatta ve belki yarın en yakın kütüphaneye gidin yavrunuzla.. ona bir dünya turu hediye edin.. raftan "seksen günde devri âlemi" seçin.. hani bizde okumuştuk ya Paspartuyla taa Hindistana gittiğimiz JULEs VERNE O BÜYÜLÜ KİTABI...
KİTAPSIZ KALAN DOST KAYBEDER.. unutayın .. Kitaplar hiç aldatmayan tek dostlarımızdır...
İYİ OKUMALAR... haa unutmadan, kütüphaneden ödünç aldığınız kitapları yıpratmayın.. sizden sonra başkalarıda okusun ve... kütüphanelerde mümkün olduğunca sesiz olmaya alışın..! kitapla büyülü yolculuğa çıkan arkadaşlar rahatsız olmasın....!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.