- 615 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EĞER HADİSLERE İNANIYORSANIZ BU HADİSLERİN GEREĞİNİ YAPMALISINIZ
EĞER HADİSLERE İNANIYORSANIZ BU HADİSLERİN GEREĞİNİ YAPMALISINIZ
Hadis kitaplarında ki hadislerin çoğu Kuran’a aykırı olmakla birlikte kendi içerisinde de hadisler birbirini yargılar ve çelişirler. Tıpkı bu hadislerin içinde bulunduğu bir hadis kitabında başka hadislerin bulunmaması gerektiği gibi;
“Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” (Müslim, Sahihi Müslim Kitab-ı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33)
Darimi’deki hadis : “Sahabe Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi.”(Darimi, es-Sünen)
El Hatib’teki hadis: “Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve yazdığınız şey nedir? dedi. Senden işittiğimiz hadisler (sözler) dedik. Hz. Peygamber Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.” (El Hatib, Takyid, sayfa 33)
Tirmizi’de: “Allah elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.” (Tirmizi, es-Sünen, K. İlm, sayfa 11)
Peygamber sadece Kuran’la evrensel hükümler getirirdi. Peygamber’e Kuran ayetleri gelmediğinde ise Peygamber’in bir şeyler uydurmasını istediler. Oysa bunun mümkün olmadığı, Peygamber’in sadece vahye uyduğu Kuran’da şöyle haber verilmiştir;
De ki: Ben sizi yalnızca vahiy ile uyarıp korkutuyorum. (Enbiya Suresi 45)
Allah, birçok ayette Kuran’ı indirdiğini, Kuran’ı vahyettiğini söyler. Aşağıdaki ayette göreceğiniz gibi Peygamber’in resullük (elçilik) vazifesinin temeli Kuran’ın tebliğ edilmesidir.
Ey peygamber, Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer (bu görevini) yapmayacak olursan, O’nun elçiliğini tebliğ etmemiş olursun.(Maide Suresi 67)
Kuran’ın indirilişinin tamamlanmasıyla din de tamamlanmıştır:
Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. (Enam Suresi-115)