Hz Muhammet( s.a.s)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Salli ala şefi zunubina Muhammet
Salli ala tabibi kulubina Muhammet
Salli ala nur-il huda Muhammet
Allahım senin selamın ay gibi parlayan gönülleri aydınlatan Hz Muhammet s.a üzerine olsun.
İki cihanın nuru,
insanlık aleminin kurtarıcısı,
ismi güzel, cismi güzel,
özü güzel, yüzü güzel,
nesli güzel...
yerde Muhammet (s.a.s.), gökte Ahmet .(s.a.s), mahşerde Mahmut( s.a.s) üzerine olsun.
Allah"a iman eden, emrettiklerini yapmaya çalışan, Hz Muhammet"e inanan ve iman eden, onun sevgisine gönül veren, yarin güllerini deren, sevgili ümmeti :
Koca bir okyonusu bir bardağa sığdırabilir miyiz ? Şu dünyayı bir çekirdek kabuğuna koyabilir miyiz ? Cevap hayır!!! O nu anlatmaya, onu yazmaya hiç bir güç yetmez...
Allahın habibi dünyaya geldiğinde yedi kat gök ehli onu görmeye geldi. Üzerine nur saçtılar
Gölgesi yoktu, başının üstünde bir bulut vardı, arkasında olan olayları önünde oluyormuş gibi görürdü, kulağı uyurkende işitirdi, dişlerinin önünden nur çıkardı, karanlıkta bir nesne kaybolsa onun nuru ile bulunurdu, sırtında güverçin yumurtası kadar nübüvvet mührü vardı, teri gül gibi kokardı, bir parmağının işareti ile ay ikiye ayrıldı...o na bakan herkes kendini görürdü, Ebu Bekir o na baktığında güzelliğine hayran oldu, ebu cehil baktığında çirkin görmüştü. Ahlakı Kuran ahlakı idi, kimseyi kırmamış inçitmemiştir.Kimsenin sözünü kesmezdi, haya sahibiydi,sabırlıydı, hediyeleşmeyi çok severdi, bir çocuk elinden tutup götürse nereye diye sormazdı, kimsenin ayıbını yüzüne vurmazdı, karşısındakı konuşurken , o gözlerini ayırmadan o ayırmazdı, gül gibi kokmasına rağmen halk arasına cıkacağı vakit koku sürerdi. o kadar çok ibadet ederdi ki ayakları şişerdi.onu hiç bir hoca yetiştirmedi, onun ilmine kimse yetişemedi...
--Resulüm onlara de ki: "Eğer Allahı seviyorsanız, bana tabi olun ki Allahta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve merhamet ediçidir." (Ali imran:31)
Seni arar ruhum, ondan hiç bir yerde karar tutamam, halim ancak sana ayan..
Bir selamın her derde kafidir inan..
Sen öylesine çömertsin ki istemeyene önce verensin,
Hakkın huzurundayken bile bizi düşünensin,
Doğdun ümmetim dedin, son nefeste yine ümmetim dedin..
Şimdi ise ümmetin çok perişan....
BU GÜN SENİN DOĞUM GÜNÜN
Bu gün yeniden doğ, gönlümüze hanemize , vatanımıza, dağımıza...
Biz seni Ebu Bekir gibi sevemedik,
Hz Osman gibi uğruna savaşamadık,
Hz Ali gibi aslanın olamadık,
yollarına döşenen dikenlere basamadık...
biz yücelere ucuz yollardan ulaşmak isdedik,
seviyorum demekle işi bitirdik..
Şimdi bu kıymetli günü ganimet bilip yeniden yüzümüzü sana döndük,
senin engin cömerliğini bilerek geldik,
bizden razı olursan ne mutlu
Cenabı Allah Resullahın dillerinde renklenen muhabbet çiceklerini açtırsın.
Hepimizin kandili mubarek olsun.
ömrüm geldi gidiyor
boş heveslerle..
tutunaçak dalım yok
yarısı gafle, yarısı günahla,
beğenecek halim yok
sen neyimi beğendin
-----------------------------Ya efendim ?
YORUMLAR
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:11:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şimdi bu kıymetli günü ganimet bilip yeniden yüzümüzü sana döndük,
senin engin cömerliğini bilerek geldik,
bizden razı olursan ne mutlu
Cenabı Allah Resullahın dillerinde renklenen muhabbet çiceklerini açtırsın.
Hepimizin kandili mubarek olsun.
Öncelikle tebrikler, her yönüyle seçkiye mazhar bir çalışma,
Hem yazılan hem de yazan önemli olursa bu tür güzel ve emek yoğun çalışma ortaya çıkar.
Tıpkı Sinan Paşa'nın "Tazarrunamesi" gibi içten samimi ve nesir-nazım arası mensur bir çalışma örneği sergilenmiş,
Sema Hanımefendiyi bu noktada tebrik ederken başarılarının artarak devamına alemlere ahmet olanın hürmetine niyazda bulunurum.
...
Allahım senin selamın ay gibi parlayan gönülleri aydınlatan Hz Muhammet s.a üzerine olsun.
İki cihanın nuru, insanlık aleminin kurtarıcısı,
ismi güzel, cismi güzel, özü güzel, yüzü güzel, nesli güzel...
yerde Muhammet (s.a.s.), gökte Ahmet .(s.a.s), mahşerde Mahmut( s.a.s) üzerine olsun.
...
Güller dolu yüreğinizden gelen Gül kokularıyla gönlümüzde seher yelleri esti. Rabbim sizden razı olsun. Başarılarınızın daim olmasını diliyor, günün yazısını kutluyorum.
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
Bugüne layık olmanız vesilesiyle tebrikler...
(Ey Muhammed!) De ki: "Ey insanlar! Şüphesiz ben, yer ve göklerin hükümranlığı kendisine ait olan Allah'ın hepinize gönderdiği peygamberiyim. O'ndan başka hiçbir ilah yoktur. O, diriltir ve öldürür. O halde Allah'a ve O'nun sözlerine inanan Resûlüne, o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru yolu bulasınız." (Araf Suresi: 158)
Sevilmeye layık olan en yüce insan Hz. Muhammed Mustafa’dır. Ona çokça salat ve selam getirmemizi Allahü Teala emretmiştir. O’na takdim edilir. O da bu selâmları alır.
İbn Mes’ûd’dan gelen bir rivâyette de Rasûlullâh (sav) şöyle buyururlar:
“Kıyâmet gününde insanların bana en yakın olanları, bana en çok salât ü selâm getirenleridir”.
Bir başka hadîs-i şerifte ise, Evs b. Evs (ra)’dan rivâyet edildiğine göre Rasûlullâh (sav):
“Günlerin en fazîletlisi Cuma günüdür. Bu sebeple o gün bana çokça salât ü selâm getiriniz; zîrâ sizin salât ü selâmlarınız bana arzedilir.” buyurunca, Ashâb-ı Kirâm:
“Yâ Rasûlullâh! Vefât ettiğin ve senden hiçbir eser kalmadığı zaman salât ü selâmlarımız sana nasıl sunulur?” diye sordular. Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (sav):
“Allâh Teâlâ, peygamberlerin bedenlerini çürütmeyi toprağa haram kıldı.” buyurdu. (Ebû Dâvud)
Hadisten de anlaşıldığı gibi Peygamber Efendimiz’e gönderilen salavâtlar ona takdim edilir. O da bu selâmları alır.
Bu bulunmaz fırsatı kaçırmamak için ona her fırsatta salavât getirmeye gayret etmelidir. Ayrıca hadîste Cuma gününün fazîletinden de söz edilmiştir. Bu sebeple Rasûl-i Ekrem’e Cuma günü daha çok salât ü selâm göndermeli ve böylece Cenâb-ı Hakk’ın rızâsını kazanmaya çalışmalıdır.
Rasûlullâh’a salât ü selâm getirmek sûretiyle kazanacağı mânevî ecre önem vermeyip, kendini elde edeceği büyük bir sevaptan mahrum bırakmış kimseler hakkında Peygamber (sav):
“Asıl cimri, yanında ismim anıldığı hâlde bana salâvât getirmeyen kimsedir” buyurmuştur.
MEVLAM KALEMİNİZDEN VE SiZDEN RAZI OLSUN
Yüreğine ,kalemine sağlık,Allahın selamı o'nun ,ailesininin ve arkadaşlarıyla,ümmetinin cümlesinin üzerine olsun.Amin.
Kandiliniz mübarek olsun.
Dost katından gel olmazsa gelinmez.
Canım efendim, özledim, özledim.
Kişi kendin bildirmezse bilinmez.
Sizi çok özledim canım efendim.
Size verdim sevgi ile özümü,
Sizden olur her derdimin çözümü.
Duyun lütfen dileğimi, sözümü,
Sizi çok özledim, canım efendim.
Kusurlarım varsa af edersiniz,
Acı tatlı her türlü laf edersiniz,
Sonuçta nefsimi saf edersiniz,
Sizi çok özledim, canım efendim.
Cahiller âlime her zaman muhtaç.
Verdiğiniz ilim cehlime ilaç.
Beynimde oluşmuş perdeleri aç,
Ben size muhtacım, canım efendim.
Sarayönü -1977
ömrüm geldi gidiyor
boş heveslerle..
tutunaçak dalım yok
yarısı gafle, yarısı günahla,
beğenecek halim yok
sen neyimi beğendin
-----------------------------Ya efendim ?
Teşekkür ederim Sema sayende okumaya vakit ayıramadığımız konuların tekrarını yapmış olduk. Ne için varolduğumuzu hatırladık. Yüreğine sağlık.
halacım bu gün şiirindede yazındada aynı güzelliği hatta mükemmelliği kullanmışsın hayranım senin bu yüreğine
bu ne kadar güzelliktir böyle başım eğilir bitanem
Rabbim bir an bile nefsimizi boş bırakmasın +10 keşke dahada çok olsa dahada çok versem puan
en emin yere emnanet ol meleğim..
aynil tarafından 3/19/2008 11:30:16 AM zamanında düzenlenmiştir.