- 668 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SU GİBİ AZİZ OL..
SU GİBİ AZİZZ OL...
Az önce bugünün "dünya su günü" olduğunu öğrendim... SU.. değil mi? kısacık bir çırpıda söylediniz.. hayatımızın her anında en başta. Ana karnında plesenta dedikleri hani o muhteşem sıvının içinde güvende,.. sonra bedenimiz zaten dörtte üçü su.. anlayacağınız herşeyimiz... hayat kaynağımız.. Her sabah belki herkesden önce " gunaydınlaştığımız" nasıl der gibisiniz, ama bismillah lavabo başındayız ve ilk suya dokunduğumuz an.. günaydın temizlik , günaydın berraklık, günaydın saflık, günaydın bolluk der gibi.. yüzümüzü yıkadığımız o eşsiz nimet.. Hidrojen ve oksijen moleküllerinin birleşiminden oluşan.. bambaşka bir özelliğe sahip hayat kaynağımız... Cenab-ı Allahın bize bir lütfu... gel gör ki;insanoğlu çağlar boyunca neler etmiş bu canımm nimete!!! kurutmuş neredeyse SUYUN tüm kaynaklarını ve dünya çöl olma tehlikesiyle karşı karşıya!! Çocukluğumda bir film izlemiştim.. korkmuştum:( dünyadaki su kaynakları kurumuş.. toprak çatlamış.. bir tanecik ot kalmamıştı doğada.. bırakın çiçekleri.. sebze ve meyveleri.. insanlar minicik bir cam şişe su için birbirini öldürüyordu!!!! Bu senaryoyu elbirliğiyle gerçek hayata taşımak üzereyiz... MAALESEF!!! Benim jenerasyon bilir, biz çeşmeye ağzımızı dayayıp kanakana su içenleriz... çocuklarımızı mahrum edende biziz bu zevkten!!! el birliğiyle doğanın katiliyiz!!! Şimdi ki; nesil suyu şişeyle alıyor!! o da şüpheyle haberiniz olsun :( hijyen kuralları göz ardı edilen paragöz AMCALARI SAYESİNDE!!! DÜNYA SU GÜNÜ deyince içim çoştu... yapmayın , eylemeyin demek istedim .. biz amcalara teyzelere, gözümüz evlatlarımızı mahrum etmeyelim !! Sabahları suyla günayf dınlaşsın evlatlar... yeşermiş doğada kelebek kovalasınlar.. ağaçtan erik koparsınlar... ne bileyim denizde balık tutsy unlar mesela..! onlarında neslini tüketmeden biz!!! Tutum en önemlisi, değer vermek ve yaratılan herşeyi yaradana olan sevgi ve saygıdan korumak ve gözetmek... çok konuştum .. dilim damağım kurudu.. bir bardak su içmek istedim.... VE.. SU GİBİ AZİZZ OL DERDİ BÜYÜKLER.. nedense hatırlatmak istedim...!